• mogreta

Bit statistik!

Finns denna kända lista om vilken hundras som biter allra mest?

Är grymt nyfiken om någon har en länk eller källa till någon "bit statistik".

• Svar på tråden Bit statistik!
  • LillaLulla

Såg i en länk där de hade "terrier" som en ras. Hmmm. Okej, det finns ju några terriers att välja mellan...

• rotterusslan

Mest troligt är väl att dom har glömt ett , tecken någonstans. matte är jag urusel på, så det får någon annan nöjet att förklara. Chow Chow är en skarp hund i grund och botten, och den användes från början som vakthund och för att driva ut onda andar och många hundar av den rasen hamnar i fel hem där brist på kunskap och uppfostran råder. Det är heller inte ovanligt att den råkar i olag med andra hundar, vilken kan vara orsaken till antalet personskador kopplade till rasen. Om någon har gått emellan två hundar i slagsmål är sannolikheten stor att någon av hundarna fått in ett bett på människan som måste söka läkarvård.

• mogreta
    Dag o natt skrev 2007-10-15 21:48:10 följande:
    HÄR!!!! Har hittat! www.dogbitelaw.com/Dog%20Attacks%201982%20to%...
    Spännande! Tack för hjälpen!
  • mogreta

Ojdå, på den senaste statistiken tror jag att PB-älskarna får hålla igen på deras golden- biter-mest-statistik.

• Dag o natt
    mogreta skrev 2007-10-15 22:05:01 följande:
    Ojdå, på den senaste statistiken tror jag att PB-älskarna får hålla igen på deras golden- biter-mest-statistik.
    Ja, de får nog det.. Där där var ju faktiskt lite skrämmande... Och de kan inte skylla på blandras heller eftersom de stod för sig själv med "mix".
  • rotterusslan

Skulle vara intressant om det i samband med de här siffrorna som visas stod orsak till angrepp. Provocerat eller inte (av ägare eller utomstående) samt händelseförlopp. Allt sådant här borde registreras i en databas, där man med hjälp av hundens chipnummer kan kolla upp vad den har "åstadkommit". Jag snöar alltid in på sådana här saker och kommer säkert att sitta uppe hela natten och göra en egen undersökning.

• mogreta
    rotterusslan skrev 2007-10-15 22:25:08 följande:
    Skulle vara intressant om det i samband med de här siffrorna som visas stod orsak till angrepp. Provocerat eller inte (av ägare eller utomstående) samt händelseförlopp. Allt sådant här borde registreras i en databas, där man med hjälp av hundens chipnummer kan kolla upp vad den har "åstadkommit". Jag snöar alltid in på sådana här saker och kommer säkert att sitta uppe hela natten och göra en egen undersökning.
    På sidan 3 och 4 fanns det lite uppgifter om en del av orsakerna till attackerna.
  • Miiikaela

tror inte på statestik. det beror på hur man lär hunden att vara. man kan få den snällaste hunden att bli agresiv och den elakaste att bli snäll.allt handlar om träning

• mogreta
    Dag o natt skrev 2007-10-15 21:40:15 följande:
    www.aftonbladet.se/nyheter/article412228.abDetta är en som jag hittade. Men där jämför de bara hur många som blivit bitna av kamphund och annan ras. Inget rasspecifikt alls och alltså väldigt "luddig".
    Ja, den där var väldigt luddig, det kunde ju ha varit 1pekingese, 1dalmatiner, 1pudel osv.
Svar på tråden Bit statistik!