Nedräkningstråd för junimammor!!!
Snart är dags!
Snart är dags!
Rona: Jag kände ett riktigt tryck neråt och kände att förvärkarna ändrat sig och så, så jag bestämde mig för att känna om något kändes annorlunda därinne.. Lite mindre än pekfringret in känner jag bebisen huvud.. läkaren sa att längre ner kunde huvudet inte komma.. förutom då det är på väg ut då förstås!!
Så visst kan du känna efter.. det gör ju iaf ingen skada:)
Okej, det ska jag göra..du tror inte man sätter igång nåt då? Vi får nämligen inte ha sex för läkaren, kan få för tidigt då...Men nu blir jag ju nyfiken ju.
Låter spännande att kunna känna huvudet!Själv har jag 28 dagar kvar och längtar såå! Fick däremot åka in på förlossning igår då BM tyckte hjärtljuden var lite låga...inte kul, då ville jag helst att pyret skulle få växa och må bra där inne ett tag till. Efter en kväll med CTG-kurvor hävdade läkaren att allt var som det skulle. Får hoppas att de vet vad de pratar om. Men jag sov ändå dåligt igår. Tänkte göra ett nytt försök nu.
Kram och lycka till alla junimammor... och alla andra med för den delen.
Tråkigt att höra Morran!
Får man fråga hur låga hjärtljuden var??
Lycka till...
36 dagar kvar och idag jobbar jag SISTA dagen på väldigt länge
!!! Känns helt galet skönt.
Lotusblomman: Härligt! Håller tummarna för att det sätter igång snart.
Rona: Får ni inte ha sex, ska du nog inte ha fingrar där heller. Brukar inte läkare undvika att göra undersökningar på slutet, just för att det kan reta igång en förlossning?
25 dagar kvar!!!
25 dagar kvar oj oj oj vad jag vill att det ska vara över snart....
39dagar kvar
Rona: Smila har rätt.. då ska du nog itne känna efter själv.. om det är risk för att föda för tidigt undersöker man helst inte heller.. Du får nog vänta tills det är riskfritt och det inte gör något om bebisen kommer för tidigt.. du kan nog tine känna heller förrän huvudet är riktigt fixerat!!
Smila: vad skönt att ha jobbat klart!! Jag ahr ocå tagit mer tid för att vara hemma nu och kroppen tackar mig med mindre ryggvärk och jag känner mig helt utvilad.. såå skönt!!
Snart har vi våra små i famnen!!
Kram på er junimammor:)
20 dagar kvar.......................... jag tycker det går såååå sakta nu!!! Och nätterna är vidriga, nån mer som känner som jag?