Inlägg från: tutelina |Visa alla inlägg
  • tutelina

Varför denna "hype" kring Bugaboo vagnar?

grejen med bugaboo är att de är väldigt dyra, det har slutat att vara en barnvagn och har blivit en statussymbol. Kör man en bugaboo så visar ju det att man är lite bättre än andra, att man har lyckats. Där har du hypen. Det är säkert en bra vagn, men många vagnar är säkert lika bra. Jag är övertygad om att vagnens status har en stor, omedveten, del i hur nöjd man blir med den

• tutelina

För övrigt så har hela den här barnvagnsgrejen gått totalt över styr, men ligger ju helt i linje med hur samhället i stort ser ut.

• tutelina

Alla dessa vagnar ni har, har ni alla på en gång, eller säljer ni av eller hur 17 har ni råd?

• tutelina

den sticker i folks ögon för att den så helt klart är en statussymbol och får klä skott för allt som är fel i det moderna samhället

• tutelina

om jag hade råd skulle jag helt klart köpa en bugaboo, och 90% av anledningen skulle vara bara för att det var en bugaboo och det skulle kännas lite coolt att gå omkring med en sån, 10 % skulle vara för att det är en bra vagn(för det är den säkert, det säger jag inte emot)Jag är helt övertygad om att statusen är en del av anledningen för det flesta, kanske mer, kanske mindre, kan inte nån bara erkänna det? det är ju som vilket populärt märke som helst! Vi människor påverkas av hypen. Snälla jag har erkänt att jag gärna skule vilja ha lite status, kan inte nån enda liten bubabooist erkänna att kanske långt därinne tändes en gnista av statusläntan när idén att köpa en bugga dök upp. Snälla vågar inte en enda av er erkänna det?

• tutelina

OJ! jag råkade visst hoppa över diverse bokstäver när jag skrev, hoppas det kan tydas iallafall.

• tutelina

äsch förresten, vad är jag för en idiot som sitter här och blir irriterad på barnvagnar. Jag har nått min idiotgräns för det här året. jag borde få stryk.

• tutelina

men faktum är att nu sitter jag här och tänker på att jag kanske ska sälja min nya vagn för att köpa en beg. bugga. detta är helt sant! sitter här och tänker jättemycket på det nu, och om jag är så lättpåverkad så måste nån anna oxå vara det(HOPPAS JAG!)

• tutelina

jag har helt klart för lite att göra.

• tutelina

okej, får acceptera att unga kvinnor idag inte besitter några dåliga egenskaper överhuvudtaget, det är bara jag som har såna där fula , mänskliga tendenser, den enda som blir påverkad av reklam och hype. Det är nog därför folk handlar så lite av kända märken nuförtiden.

Svar på tråden Varför denna "hype" kring Bugaboo vagnar?