-
hihi...(kan inte göra smajlies direkt efter orden får använda "bokisar" istället")KarJac skrev 2007-10-18 18:20:36 följande:SÅ går det när man går på de som är lite bättre än alla andra
-
hur gör man smajlisar direkt efter orden? Är det nåt tangenttryck jag inte känner till?
-
men jag har en väldigt fin dator, gills det?KarJac skrev 2007-10-18 21:02:50 följande:Mhm det är det. Man kan bara göra dem om man har en massa statusprylar.
-
tack för smileyinstruktionerna. Tänk där har dom varit hela tiden! på tangentbordet! och inte sagt nåt.
Visst så kanske BB är en vagn man behåller hela tiden och att andra utan BB måste byta och att slutsumman kan bli lika stora, men då är ju de pengarna portionerade över flera år,medans att lägga 8500 på en gång är för mycket för många, en sån stor engångsumma har man inte. Men det är så klart att den är en bra vagn, men som sagt har man inte 8500 så har man inte. -
och sen spelar det ingen roll om den "möter alla mina krav" har man inte råd så har man inte, sån där retorik tar folk med pengar alltid till. För oss som inte har råd får saker som "möter mina krav" stå tillbaka för "möter min plånboks krav"
-
jam
snart tre skrev 2007-10-19 10:02:15 följande:
Men det är ett väldigt konstigt sätt att argumentera på! Det gäller ju i så fall alla dyra vagnar (Brio, EL, UJ osv). Många sparar nog ihop pengar innan de köper en vagn, oavsett vad de köper. Det är knappast ett argument MOT Bugaboon.nä det är inget argument mot BB, såna har jag inte, jag bara belyser priset som en del av dess status. Och förresten så har jag ju redan sagt att UJ oxå är en av mina petpeeves!
och vad då konstigt argument? Har man inte så mycket pengar så har man inte,det finns faktiskt folk som inte har råd med barnvagnar för nästan 10000 och måste välja alternativ, Vissa människor kan inte välja precis de det vill ha, utan måste välja billigare alternativ, Det måste ni väl veta om? -
precis! en BEGAGNAD BB kostar 6000...Emeraldy skrev 2007-10-19 10:07:31 följande:Slänger mig tvärt in i diskussionen. Vår Emmaljunga Cerox kostade drygt 6000 kronor ny, inklusive mjuklift och skötväska, så visst är det lite skillnad.
-
så ni ser alltså inte att Bugaboo är en statussymbol? Och nu menar jag inte att ni skall "erkänna" att det var därför ni köpte den eller att den inte är en bra och funktionell vagn, Försök att gå utanför er själva och titta på det ur ett civilisationshistoriskt perspektiv, tänk er att ni är tidreseneärer, eller besökare från en annan planet.Man kan ju faktiskt äga en BB, och tycka att den är jättebra och samtidigt inse att det är en hypad produkt.
-
jovisst, men man köper ju inget BARA för att det är status, men jag tro dock att det kan vara en faktor i valet, men sen ska ju oxå till att man tycker den är snygg och att den ä bra.KarJac skrev 2007-10-19 10:34:34 följande:Men att köpa något till sitt barn för att vara häftig eller för status är ju bara dumt!
-
måste bara fråga, hur är det för lite längre barn att sitta i BB? Och för längre människor att köra?de se oftast låga ut.