Inlägg från: tutelina |Visa alla inlägg
  • tutelina

Varför denna "hype" kring Bugaboo vagnar?

snart tre skrev 2007-10-18 14:51:48 följande:
    [citat]
    Men finns det då inte likadana trådar om Urban Jungle (dyr vagn som är vanlig i Sthlm)? Det är väl i så fall också en statusvagn? Men den verkar inte folk störa sig på?

jo jag stör mig på den med!

• tutelina

en trevlig egenskap att besitta är humor.

• tutelina

MissGoldie, lycka till med vagnköpet, pussa bebisen från mig, och köp en bugaboo, det hade jag gjort!

• tutelina

ska gå ut och gå nu, bor i stockholm(stockaboo) så jag hoppas att BB maffian inte hoppar på mig och slår mig med sina mugghållare!

• tutelina

snart tre skrev 2007-10-18 15:37:22 följande:
    [citat]
    Sorry, då har jag missat det Tycker över huvudtaget att trådar där det spys galla över något man själv inte har är löjligt onödiga. Precis som du skriver, det viktigaste är väl om man själv är nöjd med det man har.
    [/citat

Glimt i ögat, humor, självironi, att inte ta allt på så blodigt allvar, är dessa några koncept som känns igen?

• tutelina

jag har aldrig sagt att bugaboo är en dålig vagn, har bara sagt att det har blivit en statussymbol som allting annat, sen har jag försökt att skoja lite, men gud vad trögt det är i skallen på vissa av er, tack för att ni besannade mina fördomar om folk som som köper BB, ni är ett släkte för sig, vissa av er är säkert jätteroliga, men gud så humorlösa och sura ni är.

• tutelina

oj, missade ett ord där- "Gud så humorlösa och sura VISSA av er är"

• tutelina

nej en humortråd är det ju inte, det handlar ju om barnvagnar - det finaste vi har!

• tutelina

jag fick just mitt straff för att jag är så dum, jag förstörde hela den blivande lasagnesåsen genom att hälla massa tomatsås på INNAN jag stekte den. Hela middagen förstöd. God loves the beautiful bugaboo people.

• tutelina
    Pistou skrev 2007-10-18 18:15:20 följande:
    Visst är den dyr, men vad kostar inte pengar idag liksom? Alla här på FL ha väl en dator som kostar, kanske inte dubbelt så mycket, men i alla fall mer än en BB, och numera finns det väl en platt-tv i varje hem.
    Det har du helt rätt i, så jag tar bort det där" grejen med BB är att den är dyr"
    men jag står fast vid att det är en statussymbol. Och det har inget att göra med hur bra och funktionell den är, jag är helt övertygad om dess funktionalitet, och den ser är snygg. Men det är oxå statusfyllt att äga en BB, lite stolt är man nog, det skulle jag vart!
Svar på tråden Varför denna "hype" kring Bugaboo vagnar?