Disan skrev 2008-01-22 15:48:38 följande:
Självklart är det mobbarna som gör fel, det säger jag ingenting om!! Har själv varit mobbad under många år för både det ena och det andra, så jag vet hur det är. (Samt att man ofta inte kan rå för det heller...)...Men det jag menar är ju inte bara ur mobbingsynpunkt, utan mer som att det verkar som att vissa mammor klär sina pojkar i flickkläder bara för att man "bör" göra det för jämställdhetens skull. Det blir ju bara fel!!Ni kan ju inte allvarligt mena att det ser SNYGGT/FINT ut när era killar har klänning på sig??? Men gör ni det så, ja, grattis, eller vad skall man säga?
Men alltså...fint och snyggt? För mig är det kanske viktigast att det är praktiskt.
Klänning är inte speciellt praktiskt. Jo på ett mycket litet barn i varmt väder kan det vara praktiskt och jag hade i princip klänning på min pojke när han var strax innan åre toch töltade omkring ute i gräset. Han hade en stor T-shirt som gick till knäna.
Det är möjligt att Alvin kommer ha liknande lösningar på sig nu till sommaren.
Annars tycker jag över lag inte att klänningar är så överdrivet snyggt och använder det typ 1 gång per år själv eller något
Min bebis har ett par skitsnygga jeans...men...de används inte. Han hade dem en stund förra veckan när vi besökte fotografen och så hade han dem ett tag på julafton. DET är "utklädning" för mig
Eller att man klär sin gosse i kostym på julafton.
Vanliga dagar har inte min bebis jeans trots att de är snygga just eftersom det är obekvämt och opraktiskt när man ska krypa och sånt.
Idag har han istället ett par ljusrosa/mörkrosa-randiga velourbyxor. Javisst är de snygga! Lika snygga som om de suttit på en tös.
och svaret är JA, fortfarande så är ett plagg snyggt oavsett om det sitter på en flicka, på en pojke eller hänger på en galge.
och just när det gäller bebisar och småbarn så kan man omöjligen påstå att det är finare/fulare på något av könen eftersom det inte går att se på ett påklätt barn vad som gömmer sig i byxorna.