Inlägg från: Hemmamedbarn |Visa alla inlägg
  • Hemmamedbarn

    Slapp hud på magen efter tvillinggraviditet?

    Ni mammor som har fött tvillingar, har ni också fått en massa överflödig hud på magen som bara hänger? Drog huden någonsin ihop sig någorlunda igen? Om den gjorde det, hur lång tid tog det?
    Jag fick enormt mycket bristningar i huden på magen under graviditeten och magen var såklart väldigt stor (jag gick ju tiden ut). Nu är det 4 veckor sedan jag födde våra underbara tjejer och känner mig redan ganska smal och normal i kroppen, MEN jag ser ju fruktansvärd ut på magen! Bristningarna gör ju att det ser ganska ruskigt ut, men det värsta är att skinnet bara hänger livlöst i stora veck över naveln och över troskanten. Kommer det förbli så?

  • Svar på tråden Slapp hud på magen efter tvillinggraviditet?
  • Hemmamedbarn

    Tack för alla svar! Känns skönt att man inte är ensam!
    Jag tyckte det var fint som Grace Jobe skrev ovan - att barnen har satt spåren på kroppen!

    En väninna till mig sade faktiskt något liknande - att man kunde känna sig stolt över sina "krigs-ärr" - bevisen på vad man har gått igenom för att få sina barn. Och det stämmer, jag känner mig faktiskt stolt över att jag har offrat mig lite för barnens skull, om ni förstår vad jag menar ;) (Men jag vågar nog inte lägga upp nån bild på magen - när man ligger ner på rygg och känner på den känns det som lussekattdeg som precis har jäst sig stor och pösig ;)

    Men, tanken på att snygga till det lite om några år känns ganska lockande trots allt...Det är ju ingen idé att göra något förrän vi är "färdiga" med att skaffa barn. Jag visste inte att man kanske kunde få remiss, hmmm, intressant. Ja, vi får som sagt se hur det känns om några år.

Svar på tråden Slapp hud på magen efter tvillinggraviditet?