• milimina

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

vi som hade BF augusti 2006! gamla som nya är välkomna!

Äldre trådar:
    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m5833194.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m7691494.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m9821365.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m11348493.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m13940491.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m16842954.html
    Del 7: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m20264831.html
    Del 8: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m23425452.html

fikatråden: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m22916764.html
    bebislistan: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m11837977.html
  • Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006
  • Svirroo

Smurfan: Usch ja det känner jag igen har haft ont sedan vecka 1 och inte bättre nu med Leo att ta hand om. Gör skitont!!!

• Smurfan 81

Jaha, är det så här foglossning känns! Då förstår jag vad folk pratar om... Har precis varit nere i centrum, nu är jag helt slut! Känns som jag går i slow motion. Sen klickar det i bäckenet för varje steg jag tar också vilket gör att det känns ganska obehagligt. Min sjukgymnast sa att klickandet i sig inte är farligt, men det känns ju lite olustigt.

Jag försöker be Christoffer göra de flesta lyften med Kevin, men det blir ju en del ändå. Jag försöker undvika trappor och vilar så ofta jag kan.

Men det är inte "farligt" att gå väl? Hjälper stödbältet? Jag hade det på mig idag i centrum men kände inte att det var nån särskild skillnad...

En annan fråga (om ni minns), vad är det för skillnad på förvärkar och pinnvärkar? Och hur känns dem? Idag när jag satt i soffan fick jag kraftiga mensvärkar med några minuters mellanrum under ungefär en timmes tid. Jag kan få sån värk vid sammandragningar ibland när jag går också. Det känns inte som riktiga riktiga värkar, men värre än vanlig mensvärk.

• Twixie

Mollan och Skrutthumlan - Tack!

Svirroo - Vi kommer gå från 55 kvm (eftersom vi bor kvar) till 99 kvm och fyra rum Kommer kännas som palats i storlek första tiden

Anke - Hur går det med huset, när är det ni ska flytta?

(¯`°?.¸ ღ Melvin ღ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸ ღBökis med BF 10 majღ¸.?°´¯)
  • Anke

tja, det är ganska precis 13 månader kvar =)

men det funkar för oss eftersom vi bor så stort. men det är klart att man längtar ihjäl sig 
    Twixie skrev 2008-01-13 16:12:47 följande:
    Mollan och Skrutthumlan - Tack! Svirroo - Vi kommer gå från 55 kvm (eftersom vi bor kvar) till 99 kvm och fyra rum Kommer kännas som palats i storlek första tiden Anke - Hur går det med huset, när är det ni ska flytta?
    * If you think nobody cares about you, try missing a couple of payments *
  • Twixie

Anke - Har ni fått göra alla tillvalen och sånt än? Den som väntar på något gott...

(¯`°?.¸ ღ Melvin ღ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸ ღBökis med BF 10 majღ¸.?°´¯)
  • Anke

nej, vi ska precis börja

ska bli jätteroligt!
    i mars kommer ett parhusvariant av det huset vi ska flytta in i bli klart, så då ska vi få gå in och titta och se hur det ser ut i verkligheten.
    tänker lägga ner mycket tid med val av speciellt tapeter. valde neutrala här, och det är ruskigt skittråkigt.
    Twixie skrev 2008-01-13 18:06:16 följande:
    Anke - Har ni fått göra alla tillvalen och sånt än? Den som väntar på något gott...
  • EmiliaG
    Smurfan 81 skrev 2008-01-13 15:52:53 följande:
    Jaha, är det så här foglossning känns! Då förstår jag vad folk pratar om... Har precis varit nere i centrum, nu är jag helt slut! Känns som jag går i slow motion. Sen klickar det i bäckenet för varje steg jag tar också vilket gör att det känns ganska obehagligt. Min sjukgymnast sa att klickandet i sig inte är farligt, men det känns ju lite olustigt.Jag försöker be Christoffer göra de flesta lyften med Kevin, men det blir ju en del ändå. Jag försöker undvika trappor och vilar så ofta jag kan.Men det är inte "farligt" att gå väl? Hjälper stödbältet? Jag hade det på mig idag i centrum men kände inte att det var nån särskild skillnad...En annan fråga (om ni minns), vad är det för skillnad på förvärkar och pinnvärkar? Och hur känns dem? Idag när jag satt i soffan fick jag kraftiga mensvärkar med några minuters mellanrum under ungefär en timmes tid. Jag kan få sån värk vid sammandragningar ibland när jag går också. Det känns inte som riktiga riktiga värkar, men värre än vanlig mensvärk.
    Stödbälte om du har det hjälper absolut bäckenet, även om du kanske ej känner direkt skillnad! Jag har redan börjat använda mitt då jag känner av bakre fogarna sedan några veckor tillbaka och den främre började göra sig till känna nu under helgen.

Klickandet eller knäppande och sådanna ljud är ej farliga alls - men riktigt läskiga tycker jag själv. Mest knaster hos mig.

Det är absolut inte farligt att röra på dig nu i slutet... men hade du haft dessa smärtor m.m. tidigt hade jag allt rekomenderat dig att minska på aktiviteterna för att ej förvärra för dig själv. Men lagom är bäst!
  • Anke

Emilia - visste inte att du var gravid också, grattis

Jag hade problem med foglossning, och hade ett stödbälte, 
    det var väldigt bekvämt, och det blev nog lite bättre av det. men jag tror det finns mer rejäla bälten. denna hjälpte att hålla upp magen lite så det blev lite lättare av det också
  • Smurfan 81

Ok, då ska jag försöka använda det oftare även fast jag inte känner nån märkbar skillnad. Jag har ett sånt riktigt stödbälte från Gula Rehab som jag köpte hos sjukgymnasten.

Oj, har du börjat få ont redan! Vad jobbigt! Jag har ju ändå "bara" drygt 3 veckor kvar, men just nu vet jag inte riktigt hur jag ska orka med 3 veckor... kan knappt komma ur soffan och har väldigt svårt att vända mig i sängen. Ska ringa min barnmorska imorgon, sen har jag vattengympa imorgon eftermiddag så då kan jag prata med min sjukgymnast också.

• Elisabethjz

Hej på er!!

Här har vi helt plötsligt fått en extra helgdag!! Busch är i stan och då har dom stängt av alla vägar för trafik hela dan så igår sade sheiken att han utsett dagen till allmän helgdag och att alla som inte MÅSTE ut ska stanna inne så alla vägar är avstängda. Hehe, tänk om det skulle hänt hemma att Göran Persson skulle ha sagt på TV att imorgon tar vi helgdag!!! Sikket ramaskri det skulle bli! Lite intressant att bo i en icke demokrati ibland Man får vara med om en del udda saker!!!!

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006