Smurfan 81 skrev 2008-01-13 15:52:53 följande:
Jaha, är det så här foglossning känns! Då förstår jag vad folk pratar om... Har precis varit nere i centrum, nu är jag helt slut! Känns som jag går i slow motion. Sen klickar det i bäckenet för varje steg jag tar också vilket gör att det känns ganska obehagligt. Min sjukgymnast sa att klickandet i sig inte är farligt, men det känns ju lite olustigt.Jag försöker be Christoffer göra de flesta lyften med Kevin, men det blir ju en del ändå. Jag försöker undvika trappor och vilar så ofta jag kan.Men det är inte "farligt" att gå väl? Hjälper stödbältet? Jag hade det på mig idag i centrum men kände inte att det var nån särskild skillnad...En annan fråga (om ni minns), vad är det för skillnad på förvärkar och pinnvärkar? Och hur känns dem? Idag när jag satt i soffan fick jag kraftiga mensvärkar med några minuters mellanrum under ungefär en timmes tid. Jag kan få sån värk vid sammandragningar ibland när jag går också. Det känns inte som riktiga riktiga värkar, men värre än vanlig mensvärk.
Stödbälte om du har det hjälper absolut bäckenet, även om du kanske ej känner direkt skillnad! Jag har redan börjat använda mitt då jag känner av bakre fogarna sedan några veckor tillbaka och den främre började göra sig till känna nu under helgen.
Klickandet eller knäppande och sådanna ljud är ej farliga alls - men riktigt läskiga tycker jag själv. Mest knaster hos mig.
Det är absolut inte farligt att röra på dig nu i slutet... men hade du haft dessa smärtor m.m. tidigt hade jag allt rekomenderat dig att minska på aktiviteterna för att ej förvärra för dig själv. Men lagom är bäst!