• milimina

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

vi som hade BF augusti 2006! gamla som nya är välkomna!

Äldre trådar:
    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m5833194.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m7691494.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m9821365.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m11348493.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m13940491.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m16842954.html
    Del 7: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m20264831.html
    Del 8: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m23425452.html

fikatråden: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m22916764.html
    bebislistan: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m11837977.html
  • Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006
  • Anke

Nämen grattis Norpan!

* If you think nobody cares about you, try missing a couple of payments *
  • Skrutthumlan

Grattis Norpan!

Är jag förresten den enda i tråden som inte vill försöka mig på en till unge just nu?
    Vi har inga planer på en till på minst 1-2 år till...

• nyth

Norpan- Vad roligt!! Grattis

Skrutt- Vi har inte tänkt oss fler barn på ett bra tag, om det ens blir några fler alls

• Marfa

Grattis Norpan till den lilla beisen i magen.

Twixie, det går faktiskt riktigt bra med Uffe och Kristin. Visst blir hon lite avundssjuk ibland och har dragit honom i håret. Men mer åt andra hålet, så fort han är ledsen, så är hon framme och ska trösta och gunga på vagnen eller drar upp speldosan.

Jag försöker alltid ta henne i första hand om de är ledsna eller så. Sen finns det ju tillfällen när man bara vill ge upp när båda gråter samtidigt och man inte vet vart man ska ta vägen.

Något annat som Kristin har börjat med är att hon ska hjälpa till när jag lagar mat och diskar. Drar själv fram en kökstol och ställer sig på den. Eller står och står, hon häver sig fram över diskbänken, slänger sig åt sidan och är halvt ner i diskhon. Är livrädd att hon ska trilla och slå i huvudet. Men men en så länge har det gått bra.

• mollan nu

Grattis Norpan!!

Nej jag vill inte heller ha fler barn just nu. den dan Alma sover en hel natt kanske....
    Förresten kan jag fortfarande inte göra någon bebis, undrar när min mens ska dyka upp.

Alma klarade 6 dagar på dagis innan snoret kom. Nu ligger hon hemma och sover med feber. Hon lär väl sova ett tag till för det har hon då inte gjort i natt. Jag känner mig helt vimmelkantig, har fått ont i halsen oxå...

♥♥♥ Alma 060809 ♥♥♥ www.mollan.nu
  • Twixie

Vi kör på devisen istället att vi ändå inte får sova hela nätter nu så vi kan lika gärna fortsätta med barn nr 2 och ta all sömn sedan istället . Hade det varit aaaaningens mer planerat så hade vi nog velat vänta ytterligare ett år innan det skulle blivit syskon till M.

Mollan - Stackars tjejen! (Och dig givetvis!). Det är väl nu det börjar "på riktigt" med att börja på dagis....

Elisabeth - Hur är det med Benjamin förresten? Har han fått må bra/bättre nu?

Marfa - Det är lite den delen jag är "orolig" för inför anländandet av nästa krabat... Vad M ska hitta på när jag sitter fast med amningen. Han är ju uppfinningsrik nu när man är upptagen av något och då är det ändå oftast vid datorn eller liknande så man KAN gå ifrån lättare. M brukar också vilja vara med och laga mat eller diska. Tycker det är superroligt att få stå och dirigera arbetet. Fast vid diskning är han också mer I hon och vattnet än på stolen

(¯`°?.¸ ღ Melvin ღ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸ ღBökis med BF 10 majღ¸.?°´¯)
  • malincha

Håller med Mollan: inga fler barn nu. Inte på väldigt, väldigt länge. Tyvärr har det gått så långt att jag inte ens vet om jag vill ha fler barnGråter. Jag vill inte känna så men jag får verkligen panik av tanken på att bli gravid och få barn igen. Jag som alltid sagt att jag vill ha typ 3 barn.
    Hugo var ju verkligen såååå lättsam som bebis men från typ 1 års ålder känns allt BARA jobbigt.
    Det jobbiga är väl att vi aldrig kan få någon som helst avlastning (förutom när han är hos dagmamman och jag jobbar...). Det är sjukt jobbigt att varken kunna få sova ut EN ENDA morgon någonsin eller att inte ens kunna gå på bio båda två tillsammans.
    Jag funderar skarpt på att skaffa någon typ av barnflicka/barnvakt!! Det kostar, men men.

Han sover iaf på nätterna nu...men har återinfört traditionen att vakna kl 05:00. Jag upprepar: nollfemnollnoll!!!!

Nu ska jag gå och dö en smula. Ha en bra dag.

• malincha

Sorry för mitt gnäll...
    Jag vill ju såklart säga grattis till alla er som är gravida!! GRATTIS!

• Skrutthumlan
    malincha skrev 2008-01-15 09:23:45 följande:
    Håller med Mollan: inga fler barn nu. Inte på väldigt, väldigt länge. Tyvärr har det gått så långt att jag inte ens vet om jag vill ha fler barn. Jag vill inte känna så men jag får verkligen panik av tanken på att bli gravid och få barn igen. Jag som alltid sagt att jag vill ha typ 3 barn.Hugo var ju verkligen såååå lättsam som bebis men från typ 1 års ålder känns allt BARA jobbigt. Det jobbiga är väl att vi aldrig kan få någon som helst avlastning (förutom när han är hos dagmamman och jag jobbar...). Det är sjukt jobbigt att varken kunna få sova ut EN ENDA morgon någonsin eller att inte ens kunna gå på bio båda två tillsammans.Jag funderar skarpt på att skaffa någon typ av barnflicka/barnvakt!! Det kostar, men men.Han sover iaf på nätterna nu...men har återinfört traditionen att vakna kl 05:00. Jag upprepar: nollfemnollnoll!!!!Nu ska jag gå och dö en smula. Ha en bra dag.
    Känner exakt som du när det gäller Sixten och nästa barn
    sen han blev 1 har det inte varit nån lek... vi har inte varit på bio sen innan förlossningen...
Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006