• milimina

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

vi som hade BF augusti 2006! gamla som nya är välkomna!

Äldre trådar:
    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m5833194.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m7691494.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m9821365.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m11348493.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m13940491.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m16842954.html
    Del 7: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m20264831.html
    Del 8: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m23425452.html

fikatråden: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m22916764.html
    bebislistan: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m11837977.html
  • Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006
  • Elisabethjz

Oj vad skoj att dom äntligen har launchat en ny sida!!!

• Twixie

Elisabeth - Sånt tackar man inte nej till Undrar som sagt hur det skulle gå i byråkratiska sverige

Visst är jag glad åt att M har egen och stark vilja men finns det ingen knapp för HUR stark den bör vara i vissa situationer? Allt ska han nu vara med och bestämma om. Till lunch skulle han inte ha lunch utan sitta och knapra på haklappen till han tyckte det var dags för lunch (ca 5 minuter senare), inte byta blöja när den är full av bajs utan att man ska göra andra saker före, inte lägga sig i sängen just då utan först busa till HAN tycker att det är ok att läggas ned i sängen (han hugger verkligen tag i oss och släpper inte taget om oss förrän han tycker att det är ok att läggas ned i sängen), inte gå in hemma när vi vill utan när HAN vill vilket ibland kan vara att han står i trapphuset i ett par minuter innan han bestämmer sig för att det är ok att gå in (samma sak ur/in i bilene etc). Visst ska de få vara med och bestämma, men varför inte acceptera att ibland MÅSTE mamma/pappa bestämma? Får han inte som han vill så är det stora gråt, krokodiltårar och gelekropp...

(¯`°?.¸ ღ Melvin ღ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸ ღBökis med BF 10 majღ¸.?°´¯)
  • Marfa

Grattis Emilia till bebisen i magen.

Grattis Sabina i förskott på födelsedagen.

Hoppas att allt är bra med er.

Elisabeth, så härligt med en extra helgdag bara sådär. Är maken hemma hos dig då?

Twixie de är något jobbigt det där, känner igen det.

Här är det en tjej som absolut ska äta själv just nu. Annars äter hon inte. Men jag blir smått galen på allt kladd, har lite svårt för det.

Hämtade Uffes pass idag. De är ju så sött med egna pass. Ska börja packa nu så smått. Är ju bara så mycket som ska med. fattar inte riktigt hur det ska gå till att packa allt i 2 väskor.

• Twixie

Marfa - Hur går med Kristin och Uffe förresten? Hittar hon på mycket bus när du ammar t.ex? Jo, det är roligt att de har egna viljor men ibland skulle man vilja kunna tona ned det aaaaningens Jag är heller inte mycket för kladd men ska Melvin äta själv (vilket han allt som oftast ska - eller så ska han bli riktigt bebismatad) så ska det kladdas rejält. Honom kan man ju sätta i duschen efteråt men köket skulle man vilja kunna städa av med högtryckstvätten då

• N0RPAN

Jag har inte läst så mycket men tänkte försöka läsa ikapp lite nu när vår dator äntligen är tillbaka, efter 2 mån service, hatar HP!

Emilia, GRATTIS!!

Här kommer en till.... ush och fy vad illa jag mår. Går snart in i v14 så förhoppningsvis börjar det gå över snart. Ibland vill jag lova att livet känns hopplöst när jag har mina veckor ensam med Filippa. Har varit på KUB test och såg den lilla krabaten, otroligt vad fort man glömmer, vilken upplevelse att se den lilla så här tidigt!!

• Twixie

Grattis Norpan!

Grattis Emilia!

Vi börjar bli några nu

• N0RPAN

Vilka fler är gravida? Jag har mått alldeles för dåligt för att läsa de senaste veckorna någon jag missat???

• Smurfan 81

Norpan
    Grattis!!! Hoppas du slipper må lika illa den här gången!

Shit, vilka är vi nu egentligen?
    Fött:
    Marfa
    Gravida:
    Smurfan, Ancy, Twixie, Svirroo, EmiliaG, Norpan
    Har jag missat nån?

Nu har jag pratat med min sjukgymnast. Tydligen (visste inte det) så är bäckenuppluckring och foglossning samma sak bara olika namn. Så jag har haft foglossning hela tiden, bara inte så här illa!Och nu kom jag på vad som triggade det också... I fredags kväll när jag satt i soffan så ville Kevin (som vanligt) titta på "Bebben". Han drog upp tröjan och kramade och pussade som han brukar, men sen ramlade han liksom så att hans knä landade på mitt blygdben! Så jag har antagligen en ganska rejäl blåtira över hela bäckenet just nu... Med lite tur kan smärtan minska, men man bruakr räkna med ca 3 veckors läkningstid på mjukdelsskador och det är ju bara 3 veckor kvar... Så det är nog bara att bita ihop och stå ut!

• Svirroo

GRATTIS EmiliaG och Norpan!!!!!

Har sjukt ont i fogar och rygg. Ska till sjukgymnast imorgon tror inte dom kan göra så mycket... Träffade läkare innan som sa att hemma med barn är inte alls jobbigt med rygg och foglossning men jobba framför datorn det kan du glömma! Skumt? Kan man få så ont att man mår illa och nästan kräks? Mått tokilla och haft halvonda sammandragningar dom sista dagarna.

Har världens aktivaste krabat, när vi var på pop så klättrade han upp på bordet och satte sig i legolådan och lekte och hittade alla bord och tunnlar man kan krypa igenom. Phuuu!!!! Däckar snart, skulle klippa mig och då 'lätt' krockade vi med en bil på vägen dit. Sen har vi hanverkare hemma som ska fixa saker som dom gjort fel och sedan jagande i gallerian av Leo och provande av vigselringar tittade därefter på tapet på Fredells. Inte helt bra när man är gravid men trött på att ta det lugnt måste ju hinna fixa lite innan nästa kommer!

• sabina82

Oh vad roligt med fler gravida !! Grattis Emilia och Norpan !!

Tack Marfa för gratulationen !

Vad skönt med semester för er, få vila upp och hämta krafter och bara njuta tillsammans ! Avundsjuk jag blir...!

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006