• milimina

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

vi som hade BF augusti 2006! gamla som nya är välkomna!

Äldre trådar:
    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m5833194.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m7691494.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m9821365.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m11348493.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m13940491.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m16842954.html
    Del 7: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m20264831.html
    Del 8: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m23425452.html

fikatråden: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m22916764.html
    bebislistan: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m11837977.html
  • Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006
  • Smurfan 81

Svirroo
    Skönt att du får så bra hjälp av sjukgymnasten. Hoppas det blir bättre snart då.

• Anke
    Elisabethjz skrev 2008-01-15 18:31:35 följande:
     Men jag är lite pissed off faktiskt, fick sms från förskolan att dom stängt imorgon pga av vädret. VA FASIKEN?!?!? Liiite regn får man väl tåla?? Barnen är ju inomhus ändå när det regnar?!?!?! OK att det varit totalt kaos hela dan i trafiken, men man får väl planera lite mer och vara ute i god tid. Det är ju inte upp till skolorna att bestämma ifall man vill ge sig ut eller inte ???? Och vi betalar ju för fasiken en och en halv förmögenhet per termin för att dom ska ha mest öppet under året?! Ska, vänligt men bestämt, (yeah right!!!) ifårgasätta detta på Torsdag när dom öppnar igen.
    det är lite som Stockholm, som blir så förvånad vaaaaarje gång det kommer snö. inget funkar, lokaltrafiken ligger nere och allt är kaos.
    kanske samma sak med regn i dubai
    * If you think nobody cares about you, try missing a couple of payments *
  • Svirroo
    Smurfan 81 skrev 2008-01-15 18:32:36 följande:
    SvirrooSkönt att du får så bra hjälp av sjukgymnasten. Hoppas det blir bättre snart då.
    Tackar! Jo hoppas... Leo blir superledsen när jag tar av mig bältet och han kan bara tröstas av mig ska ligga i min famn jätte länge och kramas. Tror han förstår att jag inte är så pigg.
  • Pesco

Tittut - back in town!

Hur är det? Har ni haft en skön jul? Lite bra shopping?

Vi har haft 6 rätt sköna veckor. Fint 3 dagar i Singapore på vägen ner - mersmak. Nya Zealand var både och. Mycket fint, men skönt att jag inte hade så höga förväntningar, för i så fall hade jag nog blivit besviken. Thailand 5 dar på hemresan var supersoft. Det är ju så man SKA resa med små barn. EN plats, mycket BAD och fruktdrinkar

Jobbigt? Nedresan med 13 timmars försening, missade plan och en helt hysterisk Robin som sov max 4-5 h på 1,5 dagar och varken åt eller drack. Sen armbrottet, inte kul, men läkarna säger att det kommer att läka fint utan men. Han är en liten tuffing.

Jag måste ju bli plusmedlem nu, minst, för att få plats med lite foton.

Nån som har lust att uppdatera lite om läget? Är det nåt på G?

• Twixie

Svirroo - De verkar verkligen förstå det där med att man inte mår så bra - när man verkligen mår dåligt. Höll på att svimma på toaletten för några veckor sedan. Som tur var var Anders hemma så han kunde hjälpa mig, men M som tidigare var grinig kom och lade sig vid min sida när jag låg på golvet och hämtade sin kudde till mig. Sedan var han supergo ett tag efter också! Varför han inte kan vara sån när jag "bara" är trött förstår jag dock inte för då är det bara jag som duger och jag får bara stå upp med honom i famnen. Sitta ned eller gos är totalt förbjudet

(¯`°?.¸ ღ Melvin ღ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸ ღBökis med BF 10 majღ¸.?°´¯)
  • Marfa

Ja jag känner att det verkligen behövs lite ensamtid nu faktiskt. Det ska bli underbart att åka på semeter nu i 2 veckor. 2 veckor då maken inte ska ha med datorn och bara få vara med barnen.

Sen ville Jonas gå på bio och vi bestämde att han skulle gå imorgon och jag på fredag. Frågade syrran om hon ville hänga med, så får se om det blir något.

Sen har jag fortfarande mina presentkort från när jag fylde 30 på massage, så de ska jag utnyttja när jag kommer hem från semestern och Uffe klarar sig lite längre utan amning.

Ska även bli så skönt att Kristin börjar på dagis, för då hoppas jag att man kan få lite lungt och framförallt bara kunna få vara med Uffe och mysa.

Sen har vi ju börjat träna, så en timme 2-3 gånger per vecka är det bara jag och mitt daller som gäller

Svirroo så skönt att du fick hjälp. Jag hoppas att det blir bätte så du står ut nu sista tiden.

Liksom du Smurfan.

Twixie jag vet precis hur du känner. Kände också så i slutet. Det är verkligen skönt nu när mangen är borta att man kan bära barnen och röra sig lättare. Så det finns hopp

Nanis vad jobbigt att du känner det så. Jag hoppas att det kommer kännas bättre igen. Är ju inte helt fel att kankse försöka hitta någon som kan vara barnvakt.

Vi har ju börjat med att ha städhjälp en gång varannan veckan. är värt varenda krona.

• Marfa

Trevlig resa Angel!

Välkommen tillbaka Pesco. Så skönt att höra att allt har gått bra. Armbrott? Hur gick det till?

Tips inför resan?

• N0RPAN

Tack alla för era gratulationer!!

Twixie, vi tänker som er, han man inte sovit på två år så har man ju vanan inne.... lika bra att beta av den biten....När man tänker närmare på den sovandet, eller det obefintliga sovandet så är det ju ett under att man fungerar....

Pesco, välkommen hem! Vem är det som har brutit armen?? Ni måste vara bruna som pepparkakor, oh längtar så efter solen. Om två veckor är det våran tur då åker vi till California!!

• Pesco

Robin bröt armen, trillade ut ur ett litet spa, ni vet, typ vedeldad tunna m plats för 4. Huvud först på betong, trodde vi, men tydligen kom armen emellan, så båda benen gick av.

Fick distriktsköterska inom 15 min som kollade upp honom och uteslöt hjärn- och ryggradskada (han rörde sig inte alls, bara skrek). Däremot menade hon att armen var stukad, både då och dagen efter på "återbesök". Efter 2 dar åkte vi till läkare för röntgen, och då visade det sig vara brutet. Inte där Robin pekat och sagt ajaj utan mitt på armen.

Vi fick ett bra mottagande, 1 timme efter ankomst var han gipsad och klar. 600 pix, tydligen avtal med NZ. Återbesök på Astrid Lindgren bekräftar att det är ett okomplicerat brott. Men så vet alla det nu:

Det går BARA att utesluta benbrott genom RÖNTGEN.

- Att de kan rör på fingarna säger inget.

- De behöver inte visa smärta om man klämmer på armen.

- Trycka ihop eller dra ut brottet för att se smärtreaktion funkar ej. Rörselserna tas nämligen på så små barn upp av de icke ihopväxta lederna. På vuxen lär det funka.

- De kan använda handen och lyfta med benbrott.

- De kan klaga ytterst lite.

Bruna är vi bara lite. Mest sol i Thailand. NZ var rätt dåligt i början. Det är visst i januari/februari man ska åka om man vill ha bra väder.

• Anke

Nämen stackars liten Robin! skönt att det gått bra ändå.

se till att få ut lite bilder nu  
    * If you think nobody cares about you, try missing a couple of payments *
Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006