Inlägg från: lillafruluva |Visa alla inlägg
  • lillafruluva

Vita hem del 6

Karamellfabriken skrev 2007-11-27 10:03:23 följande:
    Jag tycker att "Remol" brukar funka fint.Men ibland kan det räcka att tvätta med vanligt vittvättmedel i 95 grader.
    Sååå hette det, tack!
  • lillafruluva
    Peak skrev 2007-11-27 11:32:04 följande:
    min sambo jobbar som snickare och säger samma sak som LinaoMatildas pappa - det var kanske lite skillnad för ca 10-15 år sedan har de väl sett, men nu är de likadana som tex HTH eller liknande! Vill man inte ha luckorna från IKEA kan man ändå köpa stommarna därifrån!
    Ska hälsa henne det
    Hon jämförde med köket som fanns i deras hus när de flyttade in, de luckorna hade suttit där i 30 år och var hela och fina fortfarande. De lämnade in luckorna på lackering istället för att köpa nytt.
    Själv tycker jag att Ikea har flera fina kök, men som sagt har jag ingen egen erfarenhet av dem själv.
    Sen kanske det beror på Vem som har köket också
  • lillafruluva

Pheeew, har varit hos läkaren med mina onda armar och händer och stela fingrar.
    Antagligen har jag överbelastade muskler och leder(kan bero på en mammakär dam på snart 11 månader)så det blir till att lyfta mindre och försöka styrketräna, är glad att det inte var något värre

Dags att greja med julpyntet!

• lillafruluva

Förresten, jag har fått hem två små visdalen-garderober, tycker ni man ska ha kvar de träfärgade knopparna eller byta till en en liten svart kanske??

• lillafruluva
    juliah skrev 2007-11-27 14:41:45 följande:
    lillafruluva, jag är väldigt förtjust i små svarta, nacka byggnadsvård hade urfina för runt 20-30 kr/st i tre olika storlekar. Nu bara måste du åka till Sickla! Vet inte om du svarade men blir det Åsas för dig på lördag?
    Ja dit vill jag verkligen åka!!

Jo, det blir Åsas på lördag, det ska bli kul!
  • lillafruluva
    juliah skrev 2007-11-27 14:45:17 följande:
    Då syns vi kanske!
    jajemänsann(eller hur man stavar)