Inlägg från: lillafruluva |Visa alla inlägg
  • lillafruluva

Vita hem del 6

Jenniesmamma skrev 2007-11-30 12:25:11 följande:
    hej hej!Undrar om nån av er har tips på vart man kan köpa vita adventsljustakar,aaltså en sån man tänder ljus i varje söndag fram till julafton?Mvh jeanette
    Tror att Rusta har en också!
  • lillafruluva

Kajsa M skrev 2007-11-30 12:36:27 följande:

Ni får gärna tycka till om denna möbelgrupp:www.em.com/index2005.asp&sub=st...
    Satt också och tittade på den för en stund sen, tycker den är jättefin!! Och bra pris också!!
  • lillafruluva

Vi har ett ekbord som är 180cm långt.. Skulle ju vara snyggare med vita ben Eller så säljer jag det, vet inte vilket som är bäst!!?
    Stolarna är i svart skinn...praktiskt med barn och sköna att sitta i men som sagt Svarta... Vill hellre ha vita med kryss..

• lillafruluva

Kajsa M skrev 2007-11-30 12:45:07 följande:

Ja vi har två matgrupper i ek. Det ena med svarta sitsar och det andra med vita henriksdal från ikea. Är trött på den stilen och vill ha vita kryss-möbler. Frågan är bara om jag vill ha helvitt eller med detta mörkbruna till? Jag kommer ändå ha vita volangdynor från Nyblom o kollen så stolarna kommer bli helvita, men bordskivan kommer ju synas eftersom jag avskyr att stryka stora dukar!
    Hm, precis..och blir det repor på en vit bordsskiva syns de ju mer. (risken för repor av barn är ju övervägande)Man kan ju ha en vit löpare(jag köper linnevepor som är långa och passar långa bord perfekt!)..Stolarna kostar 695kr/st!
  • lillafruluva

Kajsa M skrev 2007-11-30 12:59:06 följande:

Ja det är det jag tänker på! Så trist med jack i vitt, de syns så väl!Ja linnevepor är ju ett bra alterantiv!Man tjänar 970 kr på paketpriset.
    Nu blev jag verkligen sugen!!
    Skulle vilja ha kryss på bordet med egentligen, det är ju inte så speciellt i sig...
    Ja, tror jotex har löjligt billiga linnevepor, då får man ju två dukar på en gång
  • lillafruluva

Jag vill ha tillbaka bloggtråden!!!
    Har nog de flesta sparade under favoriter på datorn men det underlättar med bloggtråden där folk skriver när de uppdaterar!

Idag är det fredag och jag och barnen har skapat en ny fredagstradition att gå på en loppis som har öppet bara på fredagar, den ligger bara ett par hundra meter från där vi bor

• lillafruluva

Kajsa M skrev 2007-11-30 13:19:49 följande:

kolla på halens bordet! samma pris och dessuotm en iläggsskiva, men bordet har lite mer detaljer. Ska kolla in jotex för linnevepor!
    Ja, det är ju bättre!!!

ellos: www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=165895&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=
  • lillafruluva

Kajsa M skrev 2007-11-30 13:39:21 följande:

Ja visst är det väl fint! Jag gillar priset också! känns defintivt överkomligt!Jag har gjort en adventsljusstake med blockljus och mossa nu. någon som vill se? Inget märkvärdigt alls...
    Klart vi vill se!!
  • lillafruluva

Camilla R skrev 2007-11-30 13:49:13 följande:

Kajsa M skrev 2007-11-30 13:39:21 följande:
    Klart jag vill se, vill få inspiration till min egen ljusstake som just nu bara är "naken" med ljus i. Tycker det är jättefint med grön mossa MEN hur får man den att hålla sig fin? Jag provade förra året och det blev bara torrt och tråkigt..
    Kan man inte duscha den med blomspruta då och då??
Svar på tråden Vita hem del 6