• MariaV

Vita hem del 6

Lynn, jag VET att jag kommer fortsätta plugga, så jag är egentligen inte direkt rädd för att jag ska ha förstört någonting. Bara tråkigt att det är min mammas första reaktion. Och min man var ett jättebra stöd igår efter att jag pratat med min familj.

Det ljuva livet- Tack!

• MariaV

Jo tröttheten vet jag om. Det var min otroliga trötthet som fick mig att börja misstänka en graviditet.

Under min förra graviditet så gick jag i skolan fram tills min dotter kom. Hade sista tentan en vecka innan hon kom och ibörjan hade jag alltid en plastpåse med mig överallt ifall att jag kände för att spy. Pinsamt men det gick!:)

• MariaV

Tack alla! Jag tar verkligen åt mig av era ord. Nu känner jag mig plötsligt lugn Ni är så omtänksamma i den här tråden!

Knyttis, en paus är nog nyttigt ibland, kom tillbaka när du känner dig redo.

• MariaV

God morgon! Tack för alla omtänksamma ord igår. Jag har nog inte riktigt fattat att det är en liten ärta i mig, men det kommer väl med tiden

Ska alldeles strax ta tåget till skolan. En lång dag idag.

• MariaV

God morgon. Tråkigt med all magsjuka, själv mår jag fruktansvärt illa. Jag hade nog förträngt hur jobbigt det är!

Juliah, jag har tänkt att ha trägolv som är vitbetsat och sen mattlackat. Jag har sett det och det är superfint!

• MariaV
    polarcat skrev 2008-01-24 10:18:07 följande:
    hej! kastar mig in här med en fråga är ju inte så aktiv nu när man jobbar ..men läser det mesta som ni skriver faktiskt. men frågan är var kan man beställa det där smycket som du julia har med dina barns namn? Har en kompis som fått sitt andra barn o jag tänkte att det kunde vara en bra pressent att ge bort när hon redan har en massa barn kläder..ha en skön dag!
    Hoppas att det inte gör något att jag svarar! Du hittar det här www.isamoa.se
  • MariaV

God förmiddag förresten!
    Jag sitter och pluggar och ska egentligen inte alls vara inne på fl.. Svårt att låta bli!

Ha en bra dag allihopa!

• MariaV

MiaMariah - hyrestrea - 72 kvadrat
    Lynn84 - hus - 150-160 kvadrat
    LinaoMatilda - hus - 132 kvadrat
    malins79 -hus- ca 300 kvadrat plus källare.
    MariaV - hus- ca 100 kvadrat

• MariaV

Hej tjejer! Behöver jag säga att jag också vill ha sängen? Just nu måste vi tyvärr spara varenda öre, om vi vill ha ett nytt badrum vill säga.

Nytt i bloggen!
    hemmahosalva.blogspot.com

• MariaV

Mori, vilken fin väska! Vad duktig du är.

Vilken fin säng Malwa! Och vilket fynd, bara 49 ?

• MariaV

Vad vart det där för smajlis? Jag gjorde ingen smajlis.. hmmm

• MariaV

God kväll tjejer!
    Jag ska läsa ifatt nu. Ser att ni pratar om huspriser, ska bli intressant och se vad ni skrivit om det.

Om ni vill så kan ni se var jag bloggar någonstans i bloggen (förutom när jag sitter med laptopen i soffan)

• MariaV

Nu är jag ifatt!

Vi betalade 475 tusen för vårt hus. Säljaren ville ha ganska mycket mer men jag tror hon var lite desperat med att sälja fort. Vi har lån på ca 250 tusen till.
    Jag har inte så stor koll på hur mycket vi betalar i månaden. Vi har precis värderat upp vårt hus och ska förmodligen baka in topplånet i bottenlånet istället.
    Vi har pellets som uppvärming.

• MariaV

Malins, oj lilla stackare. Hoppas hon kryar på sig!

fluffiga, du får också krya på dej! Marängtårtan låter supergod.

Vilka fina virkade alster ni visat idag. Jag vill fortsätta med min filt men den jäkla garnaffären får aldrig in mina färger. Dom har sagt att det kommer men när?! Kanske ska jag börja med nått nytt så länge, kanske den populära tiramisu-filten?

• MariaV

Hej tjejer. Jag kanske också får vara med i Sthlm, jag och min förhoppningsvis stora mage

Alldeles nyss var jag och hämtade Alva från dagis. De ville att jag skulle hämta henne eftersom hon bajsat löst och var kinkig. Dom vill inte att hon kommer imorgon och på fredag är det stängt. Så det blir att plugga hela helgen! Det värsta är att hon håller på att få tänder och det är därför hon är lös. Tänk om tänderna tar tid, ska hon vara hemma tills dess??

• MariaV

livet från ljusa sidan skrev 2008-01-30 14:28:11 följande:

Om hon är ledsen och trött på grund av tänderna så är det klart att hon är hemma, men bara för att hon får tänder och bajsar löst så är det väl inte ett kriterie för att inte få vara på dagis? De kanske trodde hon höll på att bli magsjuk och inte vågade chansa?
    Jo dom är livrädda för magsjuka. Hon vart hemskickad förra veckan för att de trodde att hon var det. Men det är bara tänderna, hon har haft samma symptom med alla hennes 14 tänder.
  • MariaV

Åh vad fint det blir Juliah! Är det en ny dörr till tvättstugan eller har jag sett den?

• MariaV

Hej tjejer. Hoppas allt är bra med er! Jag är så trött och mår så illa hela dagarna så jag föredrar faktiskt soffan framför datorn just nu! Och på inredningsfronten händer inte mycket..

Har iallafall lyckats med ett blogginlägg

Svar på tråden Vita hem del 6