• MariaV

Vita hem del 6

Grattis till lantliv Juliah.

Jag är så sur på ikea! Jag var där igår, de hade ingenting! Inget rosa fint tyg, inga rosa kuddar,ingen fin pläd (som ni pratat om), inget randigt tyg som jag hade spanat in, ingen ny vit skärm till min lampa, inte gardinerna jag var ute efter Sorry att jag kommer in och gnäller

• MariaV

God kväll på er!
    Vilka mysiga tofflor Mori! supersöta

Supersöt pyjamas från Syster lycklig. Den har jag spanat in.

Nu ska jag sova. Inskolning morgon. Natti!

• MariaV

Hej. Kom inte in på fl på hela kvällen igår så jag skriver nu att jag har ett nytt blogginlägg
    hemmahosalva.blogspot.com

Hoppas allt är bra med er! Jag såg att Kajsa ska ta en paus. Det kan vara nyttigt, kom tillbaka när du känner för det.

• MariaV

Åh vad roligt med jobbet Juliah! Kan du inte söka lärarjobb och se om du får något bra och sen välja mellan alternativen.

• MariaV

Jag tänkte inte skriva något men jag måste nog bara skriva av mig. Jag har precis fått veta att jag är gravid! Väldigt oplanerat, jag vet inte hur det har gått till (klart jag vet men..) Nu har jag lite panik. Vi hade ju tänkt vänta ett tag. Det passar ju sig inte riktigt just nu både ekonomiskt och platsmässigt. Min man börjar ett nytt jobb idag, han kommer trivas bättre men lönen är dessvärre mycket sämre än tidigare.

Och min lilla tjej, hon är ju så liten. Jag vet att dom kommer ha varandra senare men ibörjan kan jag tänka mig att det är oerhört jobbigt. Alva är ju rätt vild också..ojoj..hur ska det här gå?!

Missförstå mig inte, jag är glad över bebisen! Har bara lite panik och är lite i chocktillstånd just nu.
    Jag är ledsen men jag behövde nog skriva av mig. Snälla skriv inget om detta i min gästbok eller i min blogg.

• MariaV
    juliah skrev 2008-01-21 10:49:42 följande:
    Maria, nu kom jag av mig med mitt alldeles men tack för alla goda råd.Jag förstår att du känner oro, MEN, vet du att det kommer att gå jättefint! Grattis!Allt brukar ordna sig och tänk så roligt de kommer att ha tillsammans.Noell Och Elle har redan stor glädje av varandra och för min egen del så var chocken ett barn mkt större än att få sitt andra.
    Tack för dina lugnande Julia, det behövdes. Jag har ju sett hur gullig Noell är med sin lillasyster. Får hoppas att Alva blir det också även om hon är lite vildare än Noell :)
  • MariaV

Bea- Tack! Jag ska nog spara din text och gå tillbaka och läsa den när paniken kommer smygande. Om jag gissar rätt så kommer Alva vara runt 20 månader när det är dags. Jag hoppas verkligen dom blir lika samspelta som dina kottar.

Det hela hade nog kännts lite bättre om inte min mamma sa att jag aldrig kommer orka plugga färdigt nu. Så nu har jag typ förstört familjens framtid

• MariaV

Tack för dina ord Lynn! Hoppas allt är bra med bebisen i din mage!

Tack Peak!

Svar på tråden Vita hem del 6