• Lynn84

Vita hem del 6

Godmorgon på er!

Igår köpte jag nya Lantliv. UNDERBAAAAAR!
    Ska definivt prova saffransbullarna idag!
    Fast jag tänkte ha mandelspån ovan på och sikta florsocker....MMM...jag ÄLSKAR florsocker på bakverk. Det ser riktigt himmelskt ut....och juligt!

:0))

Hur har ni det idag?

Ska läsa ikapp nu...

• Lynn84

Tänkte på en sak!

I reportaget hemma hos Anette Hjerpe i Lantliv kände jag mycket väl igen hennes tvättstuga. Har hon en blogg som jag kan ha varit inne i tro eller har hon varit aktiv här på vårt forum? Jag blir tokig när jag inte kommer på!

En annan rolig sak i tidningen. Robert Eriksson som äger Robert E´s Choklad i Sthlm är en mycket god gammal vän till min moster som jag träffat flera ggr. Blev helt paff när jag såg honom i favvo tidningen och tjöt rakt ut! *fniss* Tyckte det var lite häftigt!

;0)

• Lynn84
    mimmamum skrev 2007-12-14 08:15:23 följande:
    Systerruffa - välkommen! Så roligt att du är här! Julia, om jag ska vara helt ärlig så är jag helt slut, hemmet känns så efter, jag har tappat så mycket motivation och det är mycket med tillverkningen just nu. Jag längtar så efter hus så ingenting känns roligt i lägenheten- funderar på att lägga bloggandet på is ett tag!Jag såg korgen i din blogg, helt underbar!VSM, han är 14 månader så han behöver inte nattmål, men vi har provat sluta tidigare och det var så jobbigt att vi gav upp, han älskar välling! Men saken är att han hade bara gått upp 25 gram på två månader och bvc menar att det är vällingens fel, han äter så dåligt på dagarna är inte alls förtjust i riktig mat, så det är bara att bita i det sura äpplet. Hoppas han vänjer sig snabb!
    Mimma...Colin slutade med välling på natten för ca ett halv år sen...kanske lite mer. Han fyller 3 nu i Januari. Jag tycker det är så svårt att säga vad som är rätt och fel eftersom alla barn är olika. För oss var problemet med nattvälling verkligen löst den gången jag visade honom förpackningen och sa att den var slut. Han kikade i den och visst var det så. Men när vi bara sa att den var det så fortsatte han tjata om det på nätterna.

Efter den gången då vi visade paketet bad han aldrig mer om välling och jag måste uppriktigt sagt säga att jag är grymt förvånad (!) Så lustigt det kan va.

Jag hoppas ni hittar ett sätt som kan funka för er. Barn har ju perioder när de äter bra med mat på dagarna. C äter inte så bra hemma men på dagis destå mer. Huvudsaken är att det för i sig lite iaf. Normalt sett borde dem ju äta när de är hungriga...inte svälta sig själva....Äter han någon macka eller så innan läggdax?
  • Lynn84
    LCroft skrev 2007-12-14 10:48:06 följande:
    syster ruffa: Japp ert garage Eller åtminstone utsidan av det och just det där att man kan köra igenom, jättebra förklaringar jag vet Jag behöver hjälp! Vad har ni i era köksfönster nu till jul? Har ni alls nån ljusstake eller stjärna eller nåt? Jag blir tokig då jag letat genom varje affär här i stan men inte hittar nåt! Tips? Ja och bilder får ni jättegärna visa, helst stooora
    Jag har inte en enda stjärna eller ljusstake i köksfönstret.
    Istället har jag bara vit/röd randiga julgardiner en vit ljuslykta, två vita krukor med små uuuursöta vita blommor i. Och en grå hästapålle i betong! Uppe i gardinstången hänger en ljuslykta i luffarslöjd. Tycker det räcker men visst hade jag gärna haft någon bättre ljuskälla där om kvällarna när man vill släcka ner lite - men endå se vad man gör.
  • Lynn84

Nu måste jag berätta nått...

Har precis ringt och pratat med våran dagstidning här i kommunen...eller, kommunerna.
    Vi flyttar ju tillbaka till mitt "uppväxtsamhälle" och kommer då bo ca 30 m från ett ungt par med giftormar i sin lägenhet. Denna lägenheten bodde min syster och hennes familj i fram till för ett halvår sen. Där min systerdotter hade sitt rum bor den nu ca 20 st giftormar i diverise storlek!!!! Jag hade inte brytt mig om ifall det var en snok, men GIFTORMAR!
    Grön mamba tex...

Det har skrivits en del om detta paret eftersom de söker tillstånd för nått av djuren eller allihop. (minns inte hur det var) När detta uppdagades rasade många över att det bor giftormar i ett hyreshus mitt inne i samhället. Stackars grannen som jag och min familj känns i många många år vågar inte ens sova hemma längre.

Jag tror helt ärligt att paret vet vad dem gör då de är utbildade och har jobbat på diverse djurparker och handsakts med giftormar förr. Men....tänk, tänk om en orm råkar smita. Under en rengöring av terrariet!

Vi har vår trädgård 30 m ifrån. Tänk att stoppa ut fötterna i den gräsmattan nästa sommar! Gud förbjude att colin eller att nått av mina barn i framtiden kommer bli ormbiten...men om..om..då hoppas jag att det inte är av en av grannens ormar!
    Hur får man fatt i serum tillräckligt fort??? Om det ens finns???

Nä...fy...jag var tvungen att ringa och säga vad jag tyckte om saken!

• Lynn84
    LCroft skrev 2007-12-14 11:21:36 följande:
    Så mysigt det låter! Jag har inga julgardiner utan bara de vanliga vita längderna i köket, lykta har jag på bordet som står framför fönstret men eftersom vi i de andra rummen har vita pappersstjärnor i fönstret så känns just köksfönstret "tomt" på nåt sätt...
    Jag förstår....jag tror det är mina gardiner som gör det juligt. Just komb. vitt och rött. Annars hade nog jag också kännt att det var lite kalt. Jag köpte mina på ikea. Alvine rand -tror jag de heter- Alvine är jag säker på iaf!

I Colins rum hänger tunna vita knytgardiner men jag har hängt upp en lite mindre röd och vit rutig tygstjärna på var sida av tyget. (upp till alltså) Sen så har han ju en stjärnmobil hängandes i fönstret...det blir ju jul-pimpat.
  • Lynn84

Jesus!
    Alldeles nyss står det att " här får endast män svara " när jag skulle skriva ett inlägg.
    Hel mysko...men det är tydligen så på flera sidor. Någon sa att det funkade om man loggade ut o loggade på igen. Så den som har samma problem...logga ut och försök en gång till!

Hur eller hur...det är väldigt folktomt här inne idag?
    Vart är alla när jag har MASSA tid att spendera tillsammans med er?!!!!

Tjohooo! Visa er!

• Lynn84
    Peak skrev 2007-12-14 12:17:34 följande:
    okej så alla har fattat att man måste byta kön för att kunna svara? Det tog en liten stund för mig att fatta - hur orkar man hålla på och förstöra?
    peak...vad menar du? tror du att det är någon som försökt sabba?
  • Lynn84
    Surfturf skrev 2007-12-14 11:44:42 följande:
    Hej flickor,nu har det storstädats här hemma och piffats med alla mina nya saker jag köpt:nya  blekrosa lakan i sängen och överkast ovanpå i färg Walnut.badlakan, handdukar i badrummet,enorma vita linneduken med hålsöm (Ebba) från Himla,vita linne kuddar i soffa och fåtöljer med God Jul i silver brodyr.Nya vita blockljus överallt, vita hyacinter och amaryllis på stora fat.Kameran var urladdad ,men laddas nu så bilder kommer under dagen.Tyvärr har jag tappat all lust till att baka, tycker det är sååååå tråkigt.....har en dotter som tycker det är skoj så jag lämnar över det på henne i fortsättningen.Dessutom har jag tappat lusten till att äta allt sött, (vilket inte är en så stor nackdel),så det har blivit en lussebulle och ett par pepparkakor allt som allt....Nu skall jag ta en dusch och sen njuta av tysnaden och allt vackert.
    JAG VILL GÄÄÄRNA SE BILDER!!! Hel avis på din duk från Himla!
Svar på tråden Vita hem del 6