Inlägg från: Himmelbit |Visa alla inlägg
  • Himmelbit

Vita hem del 6

Det ljuva livet skrev 2008-01-26 22:34:20 följande:
    Hej Girls!Fluffis: åhhhhhhhh!! jag hade inte haft något emot att han en tvättstuga som din!Kajsa: Nä! Vad tråkigt med täcket. Hoppas att det blir fina kuddar av det iaf. Hur måt hjärtat idag?himmelbit: Spana in det här! Det vita skåpet måste väl vara alla tiders drömskåp!?www.blocket.se/vi/14611593.htm
    Ojojoj! Det du!!

Hur har det gått med ditt skåp??
  • Himmelbit
    Det ljuva livet skrev 2008-01-26 22:58:15 följande:
    Jag har inte hört något. Så tyvärr får jag det nog inte. *och tur är väl det för maken har bara en viss mängd tålamod*Nu ska jag lägga mig. Börjar 6.30 imorgon med.Sov gott!
    Vad synd!!
    Vilket snabbt gästspel du gjorde här då!! Min sambo är iväg och jobbar - Barbados spelar i Folkets Park... (han jobbar extra som ordningsvakt). Men jag får väl gå och lägga mig jag också .
    Sitter och följer några auktioner som jag har på Tradera bara - spännnande

Natti natti!
  • Himmelbit
    mimmi006 skrev 2008-01-26 23:17:42 följande:
    Himmelbit- tack för idag! Det var ditt trevliga sällskap som gjorde att jag äntligen hittade ett skåp!
    Tack själv!!
    Har ni haft det bra? Fick ni in skåpet?
  • Himmelbit
    LinaoMatilda skrev 2008-01-26 23:24:13 följande:
    Hej i tråden Ska läsa lite ikapp nu
    Hej!
    Är du nattuggla? Ligger inte ni en timme före oss?
    mimmi006 skrev 2008-01-26 23:17:42 följande:
    Himmelbit- tack för idag! Det var ditt trevliga sällskap som gjorde att jag äntligen hittade ett skåp!
    Glömde Kyss för det du skrev!
  • Himmelbit
    LinaoMatilda skrev 2008-01-26 23:36:42 följande:
    Himmelbit: Vi har haft lite gäster och suttit och spelat spel och druckit vin
    Mysigt!! Är du lite på örat nu då
  • Himmelbit
    LinaoMatilda skrev 2008-01-26 23:40:27 följande:
    Är man finländare blir man inte på örat av lite vin hihi.. men efter typ 4 års abolutism när jag har varit gravid och ammat och gravid och ammat så är jag mycket mer lättpåverkad
    Just det - du blir bara påverkad av ren sprit då eller

Jag har ju haft den stora äran att ha haft besök av Mimmi idag. Vi pratade om hur vi läser inläggen här. Jag erkände att jag läser inläggen med den dialekt som den har som skrivit inlägget (i de fallen då jag vet var ni kommer ifrån). Så dina inlägg läser jag ju givetvis på finlandssvenska -stämmer det eller pratar du "ren" svenska efter dina år i Sverige??
  • Himmelbit
    LinaoMatilda skrev 2008-01-26 23:50:01 följande:
    Jag har flyttat runt en hel del i Sverige, allt från Kiruna i norr till Gbg i söder. Så jag har nog en väldigt blandad dialekt. Sen beror det lite på vem jag pratar med. När jag pratar med någon finlandssvensk blir det automatiskt mer mumintroll och om jag pratar med någon svensk så blir det mer åt det hållet. Då förstår du helt eller hur? hihi
    Klockrent!
    Men då får du fortsätta att vara mumintroll i min värld

Hur läser du inläggen?? *nyfiken*. Är det bara jag som är så "knäpp" och läser "på dialekt"?? Fundersam
  • Himmelbit
    LinaoMatilda skrev 2008-01-26 23:55:25 följande:
    Jag kan inte ens alla svenska dialekter, så det blir nog mumintroll av er alla i min dator Tycker det låter kul att göra på ditt sätt.
    Trevligt att få vara ett mumintroll

Ja, vad gör man inte för att roa sig själv
  • Himmelbit
    maammas skrev 2008-01-26 23:56:55 följande:
    Himmelbit: Nu börjar det kännas som vårt hem. Lägenheten är verkligen jätte mysig, eller kommer att bli när den är färdig. I för sig så är det inga större fel på lgh eftersom säljaren hade renoverat den inför försäljning men jag måste säga att deras färgval och deras inredningsförmåga är = SÅ HEMSKT! Jag måste bara få säga det även om det är taskigt. Ni skulle se hur det ser ut här nu... kaklet i köket tex eller färgen i Elias rum, hi hi... Menar du den här bokyllan? www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90117388GRANEMO heter den. Den finns nu även i en mindre modell också.
    Vad skönt! Det kommer nog bli jättebra bara du fått härja runt med lite vit målarfärg .

Ja tack, den var det ju. Jättefin! Den mindre var nog nästan ännu bättre. Funderar på hylla till sonens rum. Perfekt med den lite lägre så att han når hyllorna.
Svar på tråden Vita hem del 6