Inlägg från: Himmelbit |Visa alla inlägg
  • Himmelbit

Vita hem del 6

mimmi006 skrev 2008-02-01 20:57:51 följande:
    Självklart... alltid med mig tio pennor hem !! Vad har du exakt slagit i Sylt?
    Dialekterna menar du??
  • Himmelbit
    Sylt skrev 2008-02-01 20:59:55 följande:
    Oj, har jag blivit lurad nu igen?
    Nu kopplade jag - du tänker på rean?! Jag har inte slagit i henne ngt men det passade ju perfekt på det hon och du skrev såg jag nu

Sylt - Jag köpte en tröja för 1200 kronor för ett tag sedan. Mimmi köpte samma förra helgen för 400 kr .
  • Himmelbit
    Sylt skrev 2008-02-01 21:05:11 följande:
    Det är vår mimmi!!
    Tjejen kan fynda!!
    Jag tänkte lägga till *ännu mer bitter* efteråt men tycker att hon är väl värd det fyndet. Tröjan är hur go som helst!! Och hon också ju!
  • Himmelbit
    Sylt skrev 2008-02-01 21:10:41 följande:
    Ja, ibland är det tur att det är just HON som gör fynden, annars hade man kanske velat börja slåss....
    En aggressiv skåning minsann?!
  • Himmelbit
    LinaoMatilda skrev 2008-02-01 21:12:47 följande:
    Håller på och klipper lappar till ett lapptäcke jag ska sy. Tänkte ha ganska stora rutor så det inte blir så jobbigt *lat* Ska ha 140 lappar. Men nu kom jag på att jag glömt sömsmånen så nu måste jag ha fler lappar ändå!
    Åh vad trist! Det är bara att klippa och se glad ut... Vad blir det för färger och var ska du ha det? *nyfiken*
    LinaoMatilda skrev 2008-02-01 21:14:16 följande:
    Nyss sa hon att hon inte gör annat än äter.. men nu kommer det fram
    Undra om det inte bor en liten spritdrickande, bastubadande, ris-piskare i Sylt ändå?!
    Sylt skrev 2008-02-01 21:16:08 följande:
    Jag äter mig biffig, bara rått kött
  • Himmelbit
    Sylt skrev 2008-02-01 21:22:29 följande:
    tål inte sprit - blir fulltål inte värme - svettasmen piskar gärna andra
    LinaoMatilda skrev 2008-02-01 21:22:56 följande:
    Lapptäcket ska bli en födelsedagspresent åt mitt fadderbarn som fyller 5 år. Rosa, vitt, lusblå/grå, lite mer rosa och så lite mer blått. tänkte göra det 125x175cm men nu blir det ju mindre eller fler lappar.
    Vad gulligt! Fadderbarn som är från ett annat land eller som du varit fadder åt vid dop?
    LinaoMatilda skrev 2008-02-01 21:27:45 följande:
    sommarsoppa? Vodka på blommig tallrik Ibland är jag för rolig
    *asg* Tjejen har humor så det står härliga till!! Nu blev nog Sylt ännu mer rädd för Mumin-Lina!!
  • Himmelbit
    LinaoMatilda skrev 2008-02-01 21:35:28 följande:
    Festis räcker gott och väl för mig också
    Vad är en finsk festis för ngt?? *har sommarsoppan färskt i minnet*

Jag är sååå nöjd! Fick tips från Bea om www.barnbokhandeln.com och har beställt fina planscher till Melkers rum (50x70 cm). Mors lille Olle, Bä bä vita lamm, Blåsippan ute i backarna står och Sov du lilla vide - jättefina! Beställde även boken Vår i Bullerbyn, två stycken ramade tavlor (en från Vår i Bullerbyn och en Elsa Beskows vårbäcken) samt ett E.B. pussel (tanterna) och små planscher med årets månader. Allt detta gick på drygt 400 kr! *nöjd*
  • Himmelbit
    JeaJea skrev 2008-02-01 21:44:33 följande:
    Hej på er. det låter kul med sommarsoppa.
    Hej!
    Har du en blommig tallrik så är fredagsmyset klart!
  • Himmelbit
    JeaJea skrev 2008-02-01 21:50:40 följande:
    kan ni tycka lite synd om mig? jag jobbar fortfarande och det ser mörkt ut att komma hem i natt, massor kvar till bröllopsmässan imorgon
    Ojdå, det låter inte roligt! Kul med mässa iofs men inte "natt-arbete".
    Har du inte ens en blommig tallrik i närheten som kan göra det hela lite roligare?
  • Himmelbit
    LinaoMatilda skrev 2008-02-01 21:58:07 följande:
    Ni är trevligt sällskap men nu är lapparna klippta och jag ska sova Natti natti
    Natti natti!

Nytt i bloggen - om insyn!
Svar på tråden Vita hem del 6