Inlägg från: Himmelbit |Visa alla inlägg
  • Himmelbit

Vita hem del 6

Truffles skrev 2008-01-29 22:21:19 följande:
    Ja, i din blogg finns iallafall inga "fulbilder"! Alla dina vackra skåp, vad målar du dem med för färg? Nyans? Är de råvita?
    TACK! Vad snäll du är!

Jag målar dem med Flüggers råvita. Först grundar jag med deras snickerigrund för att få en yta (efter målartvätt och lite lite slipning med fint sandpapper).
  • Himmelbit
    Truffles skrev 2008-01-30 08:27:17 följande:
    Snickerigrund? Vad gör den? Alltså en målarkurs skulle nog jag behöva. Det lilla jag har målat har jag bara slipat och sedan kört några lager bara med den färgen som ska vara... Aja, så länge jag är en glad amatör så må det väl vara hänt. Kanske skulle tänka på det nu när jag ska måla om lilltjejens nya skrivbord och stol i allafall...
    Godmorgon!

Inne en snabbis innan vi ska iväg...

Snickerigrunden är väl egentligen till för om du har en glatt yta att måla på (min gamla skåp har ju inte varit "trärena" utan lackade). Med hjälp av den får du en grundfärg med lite yta, dvs färdigfärgen fäster bättre på den grunden.

Du måste ju visa lilltjejens skrivbord och stol - före och efter!
  • Himmelbit

Godkväll i tråden!

Om det inte redan är godnatt för alla....

Har varit iväg och målat ikväll (som alltid på torsdagar) och igår var det pump *duktig*
    Kände mig modig igår och lastade på, på pumpstången vilket innebär myyyycket träningsvärk idag..

Nu känner jag mig helt off här. när jag inte "varit med er". Förmodligen har ni visat en massa fina saker och tipsat varann om en massa bra.. *avundssjuk*. Jag får helt enkelt tillbringa natten med att läsa ikapp .

Här är det världens skitväder. Det snöar och blåser som bara den. Det enda jag kan tänka på är mina nyputsade fönster som just nu är fulla av snö och regn som blåst upp på dem.. .

• Himmelbit

Godmorgon!

Idag blir det förhoppningsvis ommöblering här idag. Jag är såå trött på att sonen inte har ett eget rum (väntar på att övervåningen ska bli klar!!). Så jag har en plan att muddra hela vårt sovrum fullt med skåp, byråer och garderober för att frigöra ett rum så att han kan få det. Men jag vet inte om det funkar ännu - vi får se.

Fick till ett litet blogginlägg igår förresten. Eller inatt - jag var visst nattuggla..

• Himmelbit
    lasseliten skrev 2008-02-01 07:45:01 följande:
    God morgon! Om jag igår liknade lucky Luke på gångstilen så är det likabra jag slänger på mig cowboyhatten idag...shiiit, vilken träningsvärk jag har efter lektionen på ridskolan i onsdags! Idag ska det städas och lekas. Vad ska ni hitta på? Dags för frukost!
    *asg* Hade gärna sett dig idag då! Kunde ju vara riktigt underhållande!
    Fast jag ska inte vara så kaxig, jag har också rejält ont i musklerna idag.
  • Himmelbit

Hej på er!

Slinker in en snabbis! Jag är såå trött i huvudet idag. Min lille Himmelbit har gnisslat hela dagen och vill bara upp i famnen. Har följt varenda steg jag tagit... *puh*. Han håller nog på att få tänder stackarn för han är så ynklig. Vill inte äta och inte sova, men nu gjorde jag ngt som jag egentligen tycker är tabu. Han fick välling och somnade gott! Detta kommer väl att innebära att han är vaken hela kvällen men han behövde verkligen både maten och sömnen, lille plutten!

Försöker möblera om här idag, men det har väl gått sådär bra (se ovan). Det slutade med att sonen fick sitta uppe på möblerna som jag har flyttat runt... Men jag är lååååångt ifrån färdig.

• Himmelbit

Hann knappt posta inlägget förrän han vaknade - jätteledsen!! Så nu har vi vaggat och sjungit och nu sitter han i mitt knä.

Har påbörjat vimpelpyssel men ändrar mig med tygerna hela tiden... . Klipper till lappar och sen, näää det blir inte fint... grrr...

MildaMaränger skrev 2008-02-01 17:16:18 följande:
    iiiiiii har kännt första ordentliga sparken!!! sååå coolt
    Myyysigt! Kan sakna kickarna i magen ibland!
    lillafruluva skrev 2008-02-01 17:19:41 följande:
    Himmelbit - här vi en till gnällis, min ettåring får sina kindtänder nu och vinglar runt med feber och gnäller stackarn.Hihi, jag var en aning sen när jag tappade mina sista tänder så jag kommer faktiskt ihåg vilken spänningshuvudvärk jag hade när de nya kom!!
    Jag har ju också en ettårig med kindtänder på g - synd om dem!!
    LinaoMatilda skrev 2008-02-01 17:23:42 följande:
    Stackars er, lillen som får tänder och du som inte får möblera Hoppas det blir bra till slut iaf.
    Tack! Ja visst är det lite synd om mig också
  • Himmelbit
    LinaoMatilda skrev 2008-02-01 17:29:22 följande:
    Måste berätta om ett fynd jag gjorde idag. Hittade bokstäver på Stockman, bara 4,60e jämfört med Sipikkas som kostar 8e st. Köpte ett M och beställde ett E (dom var slut) men ska nog köpa hela namnen.
    Åh vilket fynd!! Kul!
  • Himmelbit

Godkväll på er!!

Nu är min lilla gnisselpelle i säng!

Lina - Jättefint M!! Tror min Melker behöver ett sånt också .

Sylt - Duktig flicka med skafferiet!! Kul att höra att det är fler som läser på dialekt - kände mig lite dum som fick noll respons på det

Mimmi - Har du gosat i ditt tröj-fynd ännu? Nya favvo-tröjan??

Truffles - Be mannen ta en taxi

• Himmelbit
    Sylt skrev 2008-02-01 20:47:12 följande:
    .... det var din idé som satte sig i mitt huvud *det var lättare innan*
    Men visst har du väldigt mycket roligare nu
    mimmi006 skrev 2008-02-01 20:48:21 följande:
    Sylt- ja lite på 75%... Riceskedar och Himla mugg och kanna i ljusblått! Katvig kläder till barnen... får inte handla mer nu... Har vi hört den förut? Himmelbit- JA! Jag har på mig den nu, så varm och mysig.. och bra fickor!
    Visst är det! Jag älskar den!! Har du rättningspennorna på plats?
Svar på tråden Vita hem del 6