Vita hem del 6

Jag målar dem med Flüggers råvita. Först grundar jag med deras snickerigrund för att få en yta (efter målartvätt och lite lite slipning med fint sandpapper).
Godkväll i tråden!
Om det inte redan är godnatt för alla....
Har varit iväg och målat ikväll (som alltid på torsdagar) och igår var det pump *duktig*
Kände mig modig igår och lastade på, på pumpstången vilket innebär myyyycket träningsvärk idag..
Nu känner jag mig helt off här. när jag inte "varit med er". Förmodligen har ni visat en massa fina saker och tipsat varann om en massa bra.. *avundssjuk*. Jag får helt enkelt tillbringa natten med att läsa ikapp .
Här är det världens skitväder. Det snöar och blåser som bara den. Det enda jag kan tänka på är mina nyputsade fönster som just nu är fulla av snö och regn som blåst upp på dem.. .
Godmorgon!
Idag blir det förhoppningsvis ommöblering här idag. Jag är såå trött på att sonen inte har ett eget rum (väntar på att övervåningen ska bli klar!!). Så jag har en plan att muddra hela vårt sovrum fullt med skåp, byråer och garderober för att frigöra ett rum så att han kan få det. Men jag vet inte om det funkar ännu - vi får se.
Fick till ett litet blogginlägg igår förresten. Eller inatt - jag var visst nattuggla..
Hej på er!
Slinker in en snabbis! Jag är såå trött i huvudet idag. Min lille Himmelbit har gnisslat hela dagen och vill bara upp i famnen. Har följt varenda steg jag tagit... *puh*. Han håller nog på att få tänder stackarn för han är så ynklig. Vill inte äta och inte sova, men nu gjorde jag ngt som jag egentligen tycker är tabu. Han fick välling och somnade gott! Detta kommer väl att innebära att han är vaken hela kvällen men han behövde verkligen både maten och sömnen, lille plutten!
Försöker möblera om här idag, men det har väl gått sådär bra (se ovan). Det slutade med att sonen fick sitta uppe på möblerna som jag har flyttat runt... Men jag är lååååångt ifrån färdig.
Hann knappt posta inlägget förrän han vaknade - jätteledsen!! Så nu har vi vaggat och sjungit och nu sitter han i mitt knä.
Har påbörjat vimpelpyssel men ändrar mig med tygerna hela tiden... . Klipper till lappar och sen, näää det blir inte fint... grrr...
Godkväll på er!!
Nu är min lilla gnisselpelle i säng!
Lina - Jättefint M!! Tror min Melker behöver ett sånt också .
Sylt - Duktig flicka med skafferiet!! Kul att höra att det är fler som läser på dialekt - kände mig lite dum som fick noll respons på det
Mimmi - Har du gosat i ditt tröj-fynd ännu? Nya favvo-tröjan??
Truffles - Be mannen ta en taxi