Inlägg från: Himmelbit |Visa alla inlägg
  • Himmelbit

Vita hem del 6

Truffles skrev 2008-01-29 22:21:19 följande:
    Ja, i din blogg finns iallafall inga "fulbilder"! Alla dina vackra skåp, vad målar du dem med för färg? Nyans? Är de råvita?
    TACK! Vad snäll du är!

Jag målar dem med Flüggers råvita. Först grundar jag med deras snickerigrund för att få en yta (efter målartvätt och lite lite slipning med fint sandpapper).
  • Himmelbit
    Truffles skrev 2008-01-30 08:27:17 följande:
    Snickerigrund? Vad gör den? Alltså en målarkurs skulle nog jag behöva. Det lilla jag har målat har jag bara slipat och sedan kört några lager bara med den färgen som ska vara... Aja, så länge jag är en glad amatör så må det väl vara hänt. Kanske skulle tänka på det nu när jag ska måla om lilltjejens nya skrivbord och stol i allafall...
    Godmorgon!

Inne en snabbis innan vi ska iväg...

Snickerigrunden är väl egentligen till för om du har en glatt yta att måla på (min gamla skåp har ju inte varit "trärena" utan lackade). Med hjälp av den får du en grundfärg med lite yta, dvs färdigfärgen fäster bättre på den grunden.

Du måste ju visa lilltjejens skrivbord och stol - före och efter!
  • Himmelbit

Godkväll i tråden!

Om det inte redan är godnatt för alla....

Har varit iväg och målat ikväll (som alltid på torsdagar) och igår var det pump *duktig*
    Kände mig modig igår och lastade på, på pumpstången vilket innebär myyyycket träningsvärk idag..

Nu känner jag mig helt off här. när jag inte "varit med er". Förmodligen har ni visat en massa fina saker och tipsat varann om en massa bra.. *avundssjuk*. Jag får helt enkelt tillbringa natten med att läsa ikapp .

Här är det världens skitväder. Det snöar och blåser som bara den. Det enda jag kan tänka på är mina nyputsade fönster som just nu är fulla av snö och regn som blåst upp på dem.. .

• Himmelbit

Godmorgon!