Inlägg från: Himmelbit |Visa alla inlägg
  • Himmelbit

Vita hem del 6

LinaoMatilda skrev 2008-01-27 00:03:28 följande:
    Ja det är rätta takter. Kanske jag kunde hitta på lite dialekter åt er också. Hihi kanske inte alltid blir rätt men jag skulle nog ha rätt roligt Ne, nu måste jag sova. Kram och god natt
    Det skulle ju kunna bli riktigt roligt om du hittade på dialekter - annars får du plugga på svenska dialekter!

Natti natti
    maammas skrev 2008-01-27 00:09:27 följande:
    Jag letar också efter fövaring till Elias rum. Jag skulle vilja ha ett litet skåp, helst ett gammalt men det är så svårt att hitta tycker jag. Det får inte vara för stort heller för rummet ä inte så stort. Jag har funderat lite på de här skåpet från Ikea www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60089872 men jag vet inte eftersom han har n byrå i samma serie i sitt rum så vet jag inte om det bli för tråkigt och för "modernt"? Det som är bra med skåpet är att de är mindre och så att man kan stänga in alla mindre fina leksaker i det. Jag måste bara tillägga att mitt förra inlägg lät så taskigt. Jag menade inte så illa. Alla har olika smak när det gäller inredning och det är helt okey. Men ibland kan det vara svårt att kombinera ihop färger och mönster om jag säger så.
    Kolla loppisar eller Blocket.
    Annars tycker jag att det du länkade till var jättefint! Jag tror absolut att det skulle bli riktigt bra både med byrån och skåpet.

Nejdå, det lät inte alls taskigt! Jag förstår hur du menade!

Nu är det dags för mig att lägga mig också! Natti natti!
  • Himmelbit

Godkväll i tråden!!

Vilken underbar dag det har varit idag! Solen har visat sig, klarblå himmel och en massa mysig snö hade kommit under sen-natten. Så idag har Melker och jag åkt pulka - ja, eller han har åkt och jag har dragit. Pappan har varit på övervåningen och jobbat hela dagen.

Nu ska jag läsa vad ni haft för er här idag. Har hunnit med ett litet blogginlägg också

• Himmelbit
    mimmi006 skrev 2008-01-27 10:41:51 följande:
    Jag kan också avslöja att Himmelbit har nog det mest matchade och fina hem som jag har sett! ALLT gick i samma nyanser, verkligen fräscht och harmoniskt!! Det var jättekul att se det IRL, för man får en annan bild av rum och färger då.... *på östgötska*
    TACK!! Generad Vad söt du är! Vilken jättefin komplimang/kommentar - jag blir sååå glad! *på Tranås-dialekt*
  • Himmelbit
    Surfturf skrev 2008-01-27 11:12:20 följande:
    Hinner inte läsa ikapp innan jobbet,men fick in några bilder i galleriet på kuddarna jag sydde igår...
    Vad fina!! Jättemysiga tyger!
    Lundinma skrev 2008-01-27 11:19:35 följande:
    Å jag har varit duktig och lagt in nya bilder! Ha en skön dag i solen! M.
    Åhh vilket hem du har!! Minns det från en inredningstidning (minns ej vilken nu) och blev påmind om hur fint det var!!
  • Himmelbit
    Daggdroppen skrev 2008-01-27 18:43:45 följande:
    Å shit så trött jag är!Och alldeles för mycket godsaker har jag hemma. Efter och inför kalas...  Är så sugen på något för att pigga upp mig. Har ni inget som kan pigga upp mig istället?
    Hej Fluffis!!
    Tänkte att du kunde behöva en liten joker som vinkade till dig!
    Ps. Jag ska aldrig någonsin ens tänka en tanke om att det är lyx för lärare att ha sommarlov...

• Himmelbit
    LinaoMatilda skrev 2008-01-27 19:15:59 följande:
    Vad tycker ni?
    Det var lite svårt att se på bilden. Hur stor är den?
    LinaoMatilda skrev 2008-01-27 19:20:17 följande:
    120x50cm, höjd 85cmDet är något, kan inte sätta fingret på det, men något som gör att jag inte säger wow och köper det direkt.
    Såg nu.. Du kanske kan be om en bättre bild för jag tycker att det var svårt att avgöra om det är i bra skick eller ej.
  • Himmelbit
    LinaoMatilda skrev 2008-01-27 19:22:25 följande:
    Visst var denna söt? Med nya knoppar... Jag är sugen på shopping så jag letar på finska motsvarigheten till tradera
    Den var fin!!! KÖP! Eller lägg ett bud iallafall
    lillafruluva skrev 2008-01-27 19:45:59 följande:
    God kväll!Jag överlevde gårdagens kalas och all inredning är hel! Jag har en telåda, en i mörkt brunt trä som det står lipton på (som brukar finnas hos företag och hotell). Tror ni den skulle kunna gå att måla vit?? Isåfall skulle den ju t.o.m kunna få stå framme!
    Det tror jag absolut skulle kunna gå. Lite roligare att dricka thé då kanske?!
    Fotograf Karlander skrev 2008-01-27 20:04:13 följande:
    www.blocket.se/vi/14967340.htm     Vad tycker ni om detta?OBS inte min annons.....
    Jag skulle inte haft någon användning för piedestalerna men möblerna var fina!!

Hoppsan - nu blev det väääldigt mkt Himmelbit här....
  • Himmelbit
    JeaJea skrev 2008-01-27 21:17:10 följande:
    Godkväll!Behöver råd om panel, visst var det några här som satte upp någon sorts panelskiva nyligen?Undrar också om det är någon som har målat på parkettgolv?Såg Inox och hennes hem på film nyss i en blogg, så kul och det var ännu finare när man såg helheten. Har inte sett henne här på länge(?)! (men så har jag iofs inte varit så aktiv iofs)
    Godkväll!

Mimmi är expert på panelskivan, så kolla med henne. (Vi sätter "vanlig" panel).
  • Himmelbit

Godmorgon!

Var ju tvungen att läsa tråden Julia - jösses, människan borde ju skaffa sig en hobby!

Bra skrivet av er alla!

Idag kommer en fönsterputsare hit, så jag ska börja plocka bort krukor o dyl i mina fönster *lyx*. Jag kan inte förstå att jag inte beställt detta innan - han tar 30 kronor per fönster . Det är ju knappt lönt att göra det själv då ju!

Svar på tråden Vita hem del 6