• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • lillvilda
    jag skulle kunna köpa rött till en pojke..eller jag har gjort det till sonen. Hans liggvagn var röd..sittdelen är dock beige.
    gemelli skrev 2007-12-14 16:04:54 följande:
    Hahahaha bara jag som inte skulle köpa rött till en pojkbebis  
  • LinaoMatilda

Så söta husen är! Är nog mest förtjust i de som är i zink iaf.

Mia Mariah: Bild imorgon då iaf

• LinaoMatilda
    MiaMariah skrev 2007-12-14 20:54:48 följande:
    Du hann före mitt inlägg Jättefin!
  • gemelli
    mimmi006 skrev 2007-12-14 20:44:22 följande:
    Jag har ett likadant fast i rött... i verkligheten är de inte alls lika fina som de "riktiga" zinkhusen, tycker jag!! Å andra sidan är de bra mycket billigare..,
    mimmi006 skrev 2007-12-14 20:45:48 följande:
    Oj, det gällde visst inte på nordljus ! Vad dyra de var där
    Men om jag fattar det här rätt så är dom på nordljus inte dom "riktiga"? i vilket märke är dom i då?
    Menar du att dom vita inte är lika fina i verkligheten som dom är på bild?
  • Mori
    moimukulatt skrev 2007-12-14 14:34:56 följande:
    tack tack.Najtråd, hittar men den överallt?
    Ja det tror jag. Panduro har, men då är den ungefär dubbelt så dyr som i andra affärer. Du kan använda vilken metalltråd som helst, men jag tycker den är lätt att arbeta med. Och den är fin som den är, det gör inget om man ser den liksom

MiaMariah: Tusen tack för mailet!

M HOW: Åh, så mysigt det såg ut! kommer gärna över och dricker lite glögg hos dig

Juliah: Nu har jag äntligen fått läsa reportaget! MiaMariah var snäll och mailade mig den. Så fina ni var! Det kan du vara stolt över Kunde inte läsa texten dock med min ruttna syn, men det stod säkert bara fina saker om er.
  • knyttis
    Karamellfabriken skrev 2007-12-14 20:18:12 följande:
    Snubblade och knäckte två brädor till nya golvet = ledsen och blåslagen
    Stackarn, hur gick det för dig då?
    numberone skrev 2007-12-14 16:45:52 följande:
    knyttis:ser så härligt ut i ert fönster...älskar ljusstaken i mitten!
    Tack snälla du! Jag gillar ju inte våra fönster så där allmänt så jag blir aldrig nöjd med ngt arrangemang i dem. Längtar som mimma sååå mkt efter eget hus!
    juliah skrev 2007-12-14 16:55:14 följande:
    knyttis, jag gjorde en salig mix av dem bägge, kanske det som var kruxet. Har så rackarns svårt att hålla mig till recept bara...Jag är faktiskt ärligt talat less på det här med uppdelningen av färger, före min entré i fl världen så visste jag seriöst inte att det fanns folk som velade ang. färg på vagn pga kön. Typ: Kan jag köpa en röd vagn trots att vi har en pojke?

Så brukar de gå för mig med ibland då jag bakar. Startar alla möjliga olika bak och så blir allt sisådär då man haft för brottom. Hoppas du lyckas i din smak nästa gång!

Mhow- Härligt i bloggen, harmoniskt&snyggt!

LCroft- Blev de inget till köksfönstret?

• MiaMariah
    LinaoMatilda skrev 2007-12-14 20:56:20 följande:
    Du hann före mitt inlägg Jättefin!
    Tack!
    Mori skrev 2007-12-14 20:59:14 följande:
    Ja det tror jag. Panduro har, men då är den ungefär dubbelt så dyr som i andra affärer. Du kan använda vilken metalltråd som helst, men jag tycker den är lätt att arbeta med. Och den är fin som den är, det gör inget om man ser den liksomMiaMariah: Tusen tack för mailet!M HOW: Åh, så mysigt det såg ut! kommer gärna över och dricker lite glögg hos digJuliah: Nu har jag äntligen fått läsa reportaget! MiaMariah var snäll och mailade mig den. Så fina ni var! Det kan du vara stolt över Kunde inte läsa texten dock med min ruttna syn, men det stod säkert bara fina saker om er.
    Ingen orsak! Men om du scrollar ned i mailet istället för att öppna bild för bild så blir de större..
  • syster ruffa

fluffiga moln: Måste börja med att säga att jag är ingen målare, utan prövar mig fram :)
    Slipade och målade iallafall två pulpeter i somras och då valde jag att fuska ;)= bara slipa upp ytan, och sen har jag målat på 3 lager halvblank möbelfärg. Pulpeterna var annars ganska nötta redan från förr, så på vissa ställen var den knappt nån gammal färg kvar, vilket säkert oxå gjorde att den nya färgen tog rätt bra. Ser riktigt ok ut oxå så här ett halv år efter.
    Gjorde likadant med vår kökssoffa, men där var underlaget ännu rätt blankt vilket gjorde att den nya färgen inte sitter lika bra. Borde måla den ett varv till, eller ta bort all färg och börja om från början ;) Det blir nog först nästa sommar isåfall...
    Visst tar det lite tid att värma bort gammal färg, men möbler som jag först tagit bort tidigare mål med värmeblås, tycker jag personligen har ett bättre slutresultat.
    Sen har ju underlaget oxå en viss skillnad om man vill ha möbeln shabby, då är det ju viktigt att det inte finns en massa gammal färg under.
    Angående hackor och revor på gamla möbler, så det tycker jag sånt är bara fint och brukar för det mesta undvika att spackla. Tycker det är halva möblens charm när den syns att den varit använd.
    LYCKA TILL, ser framemot efter bilder sen. Det blir säkert super hur du än gör! En ljuvlig möbel är det allt :)

• Lisa1981

God kväll mina vänner

Hoppas att dagen har varit bra.
    Jag hinner inte läsa ikapp allt men jag behöver er hjälp lite akut. Nu är det allvar.

Jag har övertalat sambon till att köpe de möbler jag vill ha. Problemet är att jag inte kan bestämma mig. Kan ni ge mig lite smakråd????

Vad tycker ni om detta bordet?? Funkar det med vanliga leksandsstolar till tycker ni???

http://www.vitarummet.se/mobler/gallery.asp?mapp=bordochstolar&pic=061129-DSC_0420.jpg

Fördelar med bordet är att man kan ha allt ifrån 2-4 stolar (upp till 10 stolar runt om) på var sida pga att det är så många iläggsskivor.
    Jag vet inte om det är en nackdel att det är ovalt men kanske!!!

Sedan har vi slagbordet från englesson som jag har visat innan

http://www.englesson.com/catalog.asp?x=show_products&sort=25&header2=Matbord

Fördelen, att det är ett snyggt "vanligt" bord.
    Nackdelen är att det inte är så stort. Man får "bara" plats med 3 stolar på var sida.

Sist har vi elviras värld bordet

http://www.elvirasvarld.nu/p-svanhild.php

Fördel, stort men kan också göras mindre. Från 6 stolar till 10 runt om. Ett "vanligt bord"
    Nackdel, priset, det är ganska dyrt samt att det inte finns att levereras förrän i januari.

Kan ni hjälpa mig lite, jag får snart mer gråa hår förutom de som redan finns i utväxten