• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • knyttis

Gemelli - Har köpt Ib Larsen badrumsporslin till makens toa, nya mysbyxor at ha hemma och Seinfeld säsong 9 till julklapp. Han fyller den 25 så de blir mkt att tänka ut. Har ej kommit på ngt till födelsedagen än.

• MiaMariah
    Lisa1981 skrev 2007-12-14 21:03:55 följande:
    God kväll mina vännerHoppas att dagen har varit bra.Jag hinner inte läsa ikapp allt men jag behöver er hjälp lite akut. Nu är det allvar.Jag har övertalat sambon till att köpe de möbler jag vill ha. Problemet är att jag inte kan bestämma mig. Kan ni ge mig lite smakråd????Vad tycker ni om detta bordet?? Funkar det med vanliga leksandsstolar till tycker ni???www.vitarummet.se/mobler/gallery.aspördelar med bordet är att man kan ha allt ifrån 2-4 stolar (upp till 10 stolar runt om) på var sida pga att det är så många iläggsskivor.Jag vet inte om det är en nackdel att det är ovalt men kanske!!!Sedan har vi slagbordet från englesson som jag har visat innanwww.englesson.com/catalog.aspördelen, att det är ett snyggt "vanligt" bord.Nackdelen är att det inte är så stort. Man får "bara" plats med 3 stolar på var sida. Sist har vi elviras värld bordetwww.elvirasvarld.nu/p-svanhild.phpFördel, stort men kan också göras mindre. Från 6 stolar till 10 runt om. Ett "vanligt bord"Nackdel, priset, det är ganska dyrt samt att det inte finns att levereras förrän i januari. Kan ni hjälpa mig lite, jag får snart mer gråa hår förutom de som redan finns i utväxten
    Jag tror nog du har din favorit redan om jag läser lite mellan raderna. Vita rummets röstar jag för - fördelen med ett ovalt bord är ju att om ni är riktigt många och fler än en ska sitta på "kanten" slipper någon problemet att få ett vasst hörn i magen. Blir jättefint med Leksandsstolar till!
  • LinaoMatilda
    God kväll mina vännerHoppas att dagen har varit bra.Jag hinner inte läsa ikapp allt men jag behöver er hjälp lite akut. Nu är det allvar.Jag har övertalat sambon till att köpe de möbler jag vill ha. Problemet är att jag inte kan bestämma mig. Kan ni ge mig lite smakråd????Vad tycker ni om detta bordet?? Funkar det med vanliga leksandsstolar till tycker ni???www.vitarummet.se/mobler/gallery.aspördelar med bordet är att man kan ha allt ifrån 2-4 stolar (upp till 10 stolar runt om) på var sida pga att det är så många iläggsskivor.Jag vet inte om det är en nackdel att det är ovalt men kanske!!!Sedan har vi slagbordet från englesson som jag har visat innanwww.englesson.com/catalog.aspördelen, att det är ett snyggt "vanligt" bord.Nackdelen är att det inte är så stort. Man får "bara" plats med 3 stolar på var sida. Sist har vi elviras värld bordetwww.elvirasvarld.nu/p-svanhild.phpFördel, stort men kan också göras mindre. Från 6 stolar till 10 runt om. Ett "vanligt bord"Nackdel, priset, det är ganska dyrt samt att det inte finns att levereras förrän i januari. Kan ni hjälpa mig lite, jag får snart mer gråa hår förutom de som redan finns i utväxten
    Jag gillar det första och det sista. De är ju lite olika stil så det beror ju lite på hur ni har det runtomkring. Hur går det på nya jobbet föresten?
  • Mori

ÅH!! Tack till vem det nu var som tipsade om Elsas Hem. Äntligen efter ett års letande har jag hittat en röd barnservis med prickar på *uberlycklig*

• gemelli
    Är själv inte sååå förtjust i ovala bord

Jag skulle ha valt 3:an
  • Lisa1981

Åh tack för era kommentarer. Jag kan inte bestämma mig. Jag ska kolla på alla möblerna innan jag bestämmer mig.

Jag är lite otålig och elviras bordet kommer ju inte förräns i januari plus att jag tycket att det är lite saftigt med 9000:- för bara bordet.

Jag vet inte heller om jag tycker att det första från vita rummet är "för" lantligt om ni förstår??

Slagbordet har jag nog slagit ur vågen pga att det endast tar max 8 personer. Jag vill gärna kunna välja att ha 10 st runt om när det behövs.

Jag vet inte riktigt vilket bord som passar bäst in. Jag har ju inte ett gammalt torp men samtidigt har jag den gamla stilen överallt. Ni har ju sett en del bilder.

Gärna mer kommentarer

• Mori

MiaMariah: Åh, tack! Det hade jag inte fattat *skäms lite*

• alabaster

*svimmar* Har du adressen dit?

Mori skrev 2007-12-14 21:10:32 följande:
    ÅH!! Tack till vem det nu var som tipsade om Elsas Hem. Äntligen efter ett års letande har jag hittat en röd barnservis med prickar på *uberlycklig*