Inlägg från: Kajsa M |Visa alla inlägg
  • Kajsa M

Vita hem del 6

malins79 skrev 2008-01-28 15:38:51 följande:
    Saga har öroninflammation, så hon fick pencilin.Jag har spraymålat lampfoten men behöver spraya lite till, men fy vad det luktar, fast jag varit i källaren så tycker jag det luktar i hela huset.Kör en omgång ikväll när barnen sover så den värsta lukten försvinner under natten.
    Misstänkte det! Så bra att ni gick till doktorn!

Nu har tydligen influensan slagit till också, mitt i allt elände med vinterkräksjukor.
    På mitt jobb och makens jobb härjar VKS för fullt. Usch!
  • Kajsa M

Huspris?

Vi byggde 2004. Hus+ tomt= 2.100.000 (tomt 475.000)
    Sen har tomtens iordningställande tillkommit på ca 150.000. Kontant
    Har lån på 2.000.000. Kostar oss ca 9000 i mån inkl 2000 i amortering.
    Vi har frånluftsvärmepump + braskamin. Golvvärme i hela huset. Enplans.
    130 kvadrat. Elkostnader på ca 15.000 om året.

Så det var nog det hela!

• Kajsa M

Nu har jag varit och köpt ett fint kritvitt linnetyg på Åhlens, och upphängningsanordning till tvättstugan. Jag syr ihop det imorgon. Känns som om det kan bli bra. Köpte även ett par nya handdukar och en blomma itll bänken. VAr och luktade på lite nya doftljus också. funderar på ett megastort Clean Cotton att ha på bänken också, så att det luktar så där fräscht! Fast å andra sidan så luktar det ju alltid fräscht av tvätt därinne...Fundersam

• Kajsa M

Slänger bara in en blink om lite piff i tvättstugan! Kolla i bloggen. Inte färdigt än men en bit på väg. Tack för alla era tips!  Några av dem blev verklighet redan idag.
    Rörmokaren kom idag dagen till ära och kopplade in tävttmaskinen på rätt sätt så vi slapp den fula snabbkopplingen på kranen.

• Kajsa M

Oj svåra frågor här i tråden idag!

Börjar med det lättaste:

Kickan07
    Helt klart det högra!!! Superfint kök förresten!

Juliah
    Jag förstår hur du känner. Jag har blivit ngt av en ensamvarg. Umgick jättemkt med andra mammor när jag var hemma med mitt första barn, gick på babysång, babycafé, spädbarnsmassage, babysim, you name it! Men med lillan var jag bara hemma. Men jag njöt för det mesta av det. Ngn gång kunde det bli lite långsamt. Men nu när jag jobbar och är hemma ett par dgr pga sjukdom, så njuter jag i fulla muggar av att bara kunna gå här hemma och pula.

Ninizen
    Jättesvårt att råda. Vet inte riktigt era förutsättningar. Är det pga ett hus ni vill flytta? Har ingen av er jobb på nya orten? VAd har ni jobbat med tidigare/utbildning?

• Kajsa M
    snuffsis skrev 2008-01-29 13:00:40 följande:
    Kajsa M skrev 2008-01-29 12:27:46 följande: Vad mycket lite kan göra, ser mycket fräschare ut. Vad har du sättit upp skynket på? Funderar på nått liknande.
    Tack! Har använt gardinspiral och krokar. Det var det enda sättet att få tyget nära bänkskivan. Ville ju inte ha en alltför stor glipa mellanbänkskivan och tyget.
Svar på tråden Vita hem del 6