Inlägg från: Kajsa M |Visa alla inlägg
  • Kajsa M

Tack Mori!

Måste vara dagen med minst antal inlägg nånsin! Vad har ni för er idag egentligen? Shoppar ni en massa fint? Eller umgås ni med era nära och kära?
    Här har det varit horiontalläge nästan hela dagen, förutom en kortare promenad nupå eftermiddagen för att vakna till liv lite. Kanske ska jag ta tag i överkastet och kvilta det nu. JAA, det borde jag göra! Gillar inte UFO:n. Vill bli färdig!

• Kajsa M
    Malwa skrev 2008-01-26 12:42:51 följande:
    Här kommer en bild på mitt sovrum!Är så kär i min nya säng, dessutom blev jag väldigt nöjd med påslakanen från ica, de kostade ju bara 49:- st.
    Oj vilka fina påslakan till det priset! Är de sköna också?
  • Kajsa M
    LinaoMatilda skrev 2008-01-26 17:57:54 följande:
    Kajsa: Ja det är väldigt tyst här idag. Vi ska få lite besök ikväll men annars har vi haft en skön dag med familjen. Hur mår du nu? Ingen aning tyvärr.
    Nja,det går väl inte över efter en dags vila... Men jag gör så lite som möjligt idag! Nu är det filmdags och vi har köpt hämtmat i kväll. Lugnt och skönt.
    Daggdroppen skrev 2008-01-26 18:33:05 följande:
    Fru Puffen: Jättefina bilder!Kajsa: BRA att du vilat idag! Och vilken snäll make du har Själv har jag städat och bakat idag. Sonen fyller 2 år på torsdag och imorgon börjar kalas-karnevalen... Då maken kom hem hjälpte han också till att sätta upp fönstren på väggen och jag är helnöjd med resultatet. Blir spännande att se gästernas reaktioner och höra deras åsikter Maken hjälpte också till att sätta upp hyllorna i tvättstugan så nu är det lite mer piffat Blev också nöjd med det Nu ska vi snart elda bastu och bara njuta av kvällen! Kram på er!
    Ja visst är han snäll! Fast han använder den flitigt han också! Det var väl på sätt och vis en present itll honom också, så slipper han mitt tjat om massage mot stresspänningar i axlar varje kväll.
    Himmelbit skrev 2008-01-26 19:01:10 följande:
    Godkväll i tråden!Idag var det inte mycket att läsa ikapp - vad bra! Hur är läget med er?
    Hur har du och mimmi haft det idag? Ngn shopping?
    malins79 skrev 2008-01-26 19:08:38 följande:
    Kajsa det var ingen dålig present!Själv har jag shoppat en del. Det blev en taklampa för 70kr, ett gammalt tvättbräde för 20kr som ska få husera i den kommande tvättstugan och lite spets för 20kr på vår Secondhandbutik. Ska nog dit en sväng imorgon och köpa nån lampfot, jag har nämligen varit iväg ock köpt vit sprayfärg. Sen var jag på Rusta och köpte lampskärmar, 2 vita i linne och 1 med flokardmönster, de är lite tjocka så de ger inte så mycket ljus. På Rusta köpte jag även två vita löpare och diskhanddukar i svart och vit 3st för 30kr(har jag för mig) Har haft de rödvita i jul och de är bra tycker jag.
    Nej vi får väl se det som en 11-årspresent också. Vi firar det den 29:e.

Min lilla tjej fyller 3 år på onsdag! Har så svårt att komma på presenter!!! Tips?

Vet ni vad jag har gjort med lapptäcket? Satte saxen i hela skiten! Gav upp!!!
  • Kajsa M
    LCroft
    Stackare! Avskyr själv magsjuka! Drabbas hellre av alla andra virus och bakterier på en gång! Hur är det med din man nu då? Kan han ta hand om Rebecka?
    En tröst är ju att det är första dagisåret som barnen är känsligast. Min Mira har inte varit sjuk sen förra våren. Hon är en riktig frisk krabat.

Fluffis
    Det tycker jag låter som en bra ide att låta honom vara hemma några dagar innan op.
  • Kajsa M
    Daggdroppen skrev 2008-01-26 20:41:31 följande:
    Ska klura på någon present! Du får klura tillbaka på en present till min kille Min make köpte en massageapparat till mig i julklapp för några år sedan, men jag använde den aldrig. Den var tung som bara den och hade så mycket oljud så man fick mer huvudvärk och spända axlar av att använda den Och det var alltså en massageapparat för rygg, nacke, bara så ni inte tror något annat Varför klippte du sönder lapptäcket? Var det det du visade????? Herregud!!!! Det var ju fint!!!!
    Ja jag ska fundera på ngt!
    Det låter som en dum massageapparat! Min är helt ljuvlig. Skulle kunna sitta där timtals!

Jag försökte kvilta det med vadd och sy sömmar över. Det slutade med att jag höll på att slänga ut både symaskinen och täcket. Så jag valde täcket!
  • Kajsa M

Himmelbit

Trist att upptäcka lönens frånvaro så där! Själv fick jag högre lön än vad jag väntat, eftesom jag jobbade rättså mkt extra i december. Men de behövs till golf-medlemsavgiften som ska betalas nu...

Ja det kunde du ju sagt om sömnaden tidigare!
    Jag räddade själva lapparna så de får bli ett par kuddar.

Tror dessvärre att det räknas som reklam om du länkar, har för mig att det var lite livat om det i höstas när en del länkade till sina autioner på tradera osv...

• Kajsa M
    Daggdroppen skrev 2008-01-26 20:59:42 följande:
    Tråkigt med täcket Kajsa 
    Ja men detfinns värre saker i livet...
    MiaMariah skrev 2008-01-26 21:05:03 följande:
    Å vad mycket fint!
    Daggdroppen skrev 2008-01-26 21:06:04 följande:
    Slänger innågra bilder på tvättstugan. Inte så piffat, men hyllorna gjorde mycket. Tidigare fanns det ju inget Det är alltså under hyllan eller på väggen som är på höger sida om hyllan som tvättbrädan ska komma. Tvättmaskin, torktymlare och tvättho. Använder faktiskt tvätthon massor. Helt underbar!Infälld strykbrädaSmygtitt i mitt mangelskåp (älskar). Här finns förutom mangel plats för lakan som väntar på mangling, tvätt som ska strykas, smutstvättkorgar, handdukar, badhanddukar etc...Och de nya hyllorna:Vad tycks?
    UNDERBAR tvättstuga!!!!! Stor och rymlig och praktiska lösningar!!!! HElt suveränt! SKa vi byta?
Svar på tråden Vita hem del 6