Inlägg från: Lisa1981 |Visa alla inlägg
  • Lisa1981

Vita hem del 6

VSM, kul att du tittade in

• Lisa1981
    LinaoMatilda skrev 2007-12-07 08:15:21 följande:
    Tycker de flesta bord har tre stolar på var sida. Men om du känner att ni behöver och att ni har plats med ett bord som rymmer 10 pers så ska du leta efter ett sådant. Brukar ni ha mycket middagar med mycket folk så är det klart ni ska ha stort bord. Men om det bara är typ till jul och någon födelsedag så kanske det räcker med ett som rymmer 8? Köp efter behov och vad du känner.
    nublu skrev 2007-12-07 08:16:26 följande:
    Lisa: Jag får plats med 4 på var sida när jag har i iläggsskivan i mitt bord, Ikeas Norden. Ryms lätt 10 pers runt, det är enormt.
    Tack för era svar. Jättesnällt.
    Vi har inte ofta stora middagar. Det är väl just till jul och födelsedag som man behöver mer plats. Det kanske är löjligt att fäsa sig vid att ha 10 platser. Vi är ju bara 3 i familjen och har vi folk här till vardags är det oftast ett kompispar och dess barn. Då är vi 6 ihop. Summan av allt ät att det räcker med 8 platser allt som oftast. Det är endast vi större tillställningar som det krävs mer plats.
    Får rådfråga sambon lite kanske.
  • Lisa1981

Hej alla
    Ni skriver för mycket för att hinn läsa ikapp.
    JAg har illa fall snappat upp att det händer mycket tråkiga saker.

Hppas de hittar arbetskamraten til dig, man får försöka tänka på att nästan alla "försvinnanden" är frivilliga.

Lillfruluva, hoppas det går bra för din kusin och att bebisen stannar magen ett tag till. Jag har faktisk varit med om att det har gått att hejda 10 veckor efter det att det satte igång. (i jobbet) Så hoppet är inte ute.

Sen va det fina klänningar och zinkhus man skulle ha en liten tjej det ser jag.

Nu ska jag läsa lite till och njuta av mitt kaffe

• Lisa1981

Förresten, är det någon som vet en bra dikt eller fras som man kan ha i sin sons rum. På en kudde???

• Lisa1981

Lycka till Juliah det kommer gå hur bar som helst.

Idag är vi förkylda  här hemma. Måste nog dock masa mig till jobbet ikväll ändå, går bredvid på mitt nya jobb som jag ska börja jobba på i Januari. Känner inte att jag kan vara borta. Jag är alltid så löjlig. Är man sjuk så är man, eller???  I bakhuvet kan man ha att jag jobbar som sjuksköterska och kanske inte bör sitta patinterna med mer bacilusker

I går gjorde jag en kudde som jag är ganska nöjd med. Är någon intresserad så kan jag lägga ut en bild..

Ska mysa med sonen i soffan nu.

• Lisa1981

Va trist med diskussioner på dagis känns som att personalen behöver ha lite kompetensutveckling i vissa fall

SÅ roligt att det känns bra juliah, och jag tycker du gör rätt i att grpta en skvätt av lättnad sedan

Ska ta en bil och återkommer.

• Lisa1981

Här kommer lite bilder..

Sonens gamla ikea backar har fått dekaler.

Sedan fick han en gullig galge som jag inte kunde gå förbi i affären Sambon undrade vad han skulle ha den till

Oc här är kudden som jag sydde igår. De såde liknande på en affär jag va inne i för 695:- styck...!!

Ska sy en till sonens rum idag. Hittade ett fint ordspråk som jag ska ha på.

• Lisa1981

Hej igen

Tack för alla komplimanger, skäms nästan lite ...

En del har undrat hur jag har gjort med texten på backen. Jag har helt enkelt beställt dekaler och bara klistrat på. Enkelt och så blir det ju perfekt Jag beställde en massa dekale från en lokal firma här i borås istället för väggorden från my first room som är svindyra. Jag fick 6 stycken "väggord" mindre och större för runt 1000:- Jag tor de tar en 3-400 för en eller???

Så så enkelt va det!!!

• Lisa1981
    Lillsyrran skrev 2007-12-12 16:27:37 följande:
    Lisa: Va jättefin leksakslådan är smart att beställa från nån lokalfirma. Och kuddn var ju helt underbar, har du brodrat texten?Kajsa: Va mysigt rum din lilla tjej har duktig mamma som inreder det så fint till sin lilla tjej.Juliah: Förstår att du har haft en helt underbar dag är så nyfiken på hur bilderna blev. Kommer repotaget att komma med i Lantliv? När? Va bakade du för nått? Fotade de Noell i köket sen? berätta allt är såååå nyfiken.
    Nej, jag har stämplat på tyget. Bra att ha scrapbookinggrejerna till mycket
    Jag vet inte hur det håller sig i tvätt ocg så men det är ju bara prydnad så man kanske inte tvättar det så ofta.

Va roligt juliah att allt känns bra nu efteråt. Ser fram emot att få se lite bilder då. När kommer det att komma i tidningen????

Nu måste jag ta sonen som hjälper sin pappa så bra att sätta upp panel
Svar på tråden Vita hem del 6