Inlägg från: Lisa1981 |Visa alla inlägg
  • Lisa1981

Vita hem del 6

VSM, tack

Idag blir det till att sy färdigt sonens kudde. Bild kommer senare. Sen ska vi mysa och njuta av att vi lever och har varandra I em ska vi till badhuset och bada. Sonen älskar det.
    Ska kolla en del på nätet efter möbler också. Jag kan inte bestämma mig.
    Elviras världs bord svanhild eller klaffbord från Englesson.hmmm det är så svårt. Eller det ovala med läggsskivor från Englesson.?????
    Hjälp, jag har sån beslutsångest.....

• Lisa1981

Här kommer bild på sonens kudde.

Grattis malwa, så mysigt det låter.

Till er som är sjuka skickar vi en krya på er hälsning.

VSM, va fint skåpet blev lång lista att  beta av idag

Ang. fläckar tycker jag att vanish är helt klart bäst.

Nu kommer jag inte ihåg mera
  • Lisa1981
    juliah skrev 2007-12-13 14:02:42 följande:
    Lisa, är det du som gör kuddarna? Jättefin och härlig text.Knyttis,ånej, jag vet hur tidskrävande det är, blir så ledsen för din skull. Hoppas det går att lösa på något sätt.
    LCroft skrev 2007-12-13 14:17:36 följande:
    Lisa kudden är helt underbar! Försöker komma ihåg vad allt jag hade tänkt kommentera men minnet är kort som vanligt! Så roligt för er som snart ska få sätta tänderna i era nya hus
    Tack så mycket. Jag jag gör kuddarna, busenkelt. Försöker komma på mer ideér så det inte blir likadana i hela huset

Roligt att baka. Jag hade gärna gjort det om det inte hade varit för att jag fortfarande är jätteförkyld och bara tar det lugnt för att orka med att leka med sonen. Han sover nu å då ligger jag i soffan.
  • Lisa1981

Fluffis, öroninflammation smittar inte.

• Lisa1981

Fluffiga moln. Jag stämplar på tyget, sedan syr jag på spetsen. Syr sedan ett passande kuddfodral och syr på sptstexten på det. Stoppar i kudden och färdigt Enkelt men det blir hyfsat om jag får säga det själv.

Jag har inte ens funderat på att sälja men är det nåt speciellt du vill ha och inte kan greja det själv så får vi väl diskutera saken

• Lisa1981

Fluffiga, så ska du absolut inte känna. Många med dig som inte har vetat detta. Jag har ju fusk även på den punkten eftersom det hör till kunskapen jag ska kunna som sjuksköterska.

• Lisa1981

Jag stämplar med mina scrapp grejer. Alfabet och vanliga stämpeldynor i olika färger. Jag vet dock inte hur det blir i en ev. tvätt.

Det går ju jättebra att anväda ett örngott som man har hemma.

VSM, tack!!! Klart vi vill se lite mindre fina rum också. Du bjuder ju på så mycket fint annars

• Lisa1981

VSM, jag hade förväntat mig nåt ännnuuuu värre när du skrev så. Tycker inte som du jättesynd om din syrra som ska bo där

• Lisa1981

Heaven, jag köpte  mina på Claes Ohlsson

• Lisa1981

God kväll mina vänner

Hoppas att dagen har varit bra.
    Jag hinner inte läsa ikapp allt men jag behöver er hjälp lite akut. Nu är det allvar.

Jag har övertalat sambon till att köpe de möbler jag vill ha. Problemet är att jag inte kan bestämma mig. Kan ni ge mig lite smakråd????

Vad tycker ni om detta bordet?? Funkar det med vanliga leksandsstolar till tycker ni???

http://www.vitarummet.se/mobler/gallery.asp?mapp=bordochstolar&pic=061129-DSC_0420.jpg

Fördelar med bordet är att man kan ha allt ifrån 2-4 stolar (upp till 10 stolar runt om) på var sida pga att det är så många iläggsskivor.
    Jag vet inte om det är en nackdel att det är ovalt men kanske!!!

Sedan har vi slagbordet från englesson som jag har visat innan

http://www.englesson.com/catalog.asp?x=show_products&sort=25&header2=Matbord

Fördelen, att det är ett snyggt "vanligt" bord.
    Nackdelen är att det inte är så stort. Man får "bara" plats med 3 stolar på var sida.

Sist har vi elviras värld bordet

http://www.elvirasvarld.nu/p-svanhild.php

Fördel, stort men kan också göras mindre. Från 6 stolar till 10 runt om. Ett "vanligt bord"
    Nackdel, priset, det är ganska dyrt samt att det inte finns att levereras förrän i januari.

Kan ni hjälpa mig lite, jag får snart mer gråa hår förutom de som redan finns i utväxten

Svar på tråden Vita hem del 6