Inlägg från: Beatrize74 |Visa alla inlägg
  • Beatrize74

Vita hem del 6

Lägger in en liten bild så ni inte svimmar. Har Fått en skambud på detta vitrinskåp. Vad skulle ni säga är ett realistiskt pris för denna på Blocket?
  • Beatrize74
    Busan skrev 2007-11-26 15:30:02 följande:
    JAAAAAAA. Jag undrar om jag är dum i hela huvudet . Ska jag måla möbeln ovanför vit? Vad tycker ni? Ska jag behålla skivan brun och resten vitt rädd för att det ska försvinna för mycket färg från skivan.
    Allt vitt röstar jag för!!!!!

Jeajea - tror det kostade 600 kr (fick det som en julklapp av några kusiner så jag vet faktiskt inte så noga, men det är från IKEA och deras brukar ju ligga däromkring)
  • Beatrize74
    LinaoMatilda skrev 2007-11-26 15:53:18 följande:
    50 kr tycker jag är samma som att du ger bort skåpet. Det är ju knappt det täcker annons avgiften.
    Precis...det går jag inte med på. Maken vet inte att jag säljer bort skåpet. *gulp* Alltså..vi har ju pratat om att vi ska göra det, men jag har inte sagt att jag nu lagt ut det på annons och att någon är beredd att hämta det redan ikväll. :-O

Det är ju inte pengarna jag säljer det för, utan för att få bort det och kunna möblera om lite. Som ni förstår så passar det kanske inte direkt in i vår inredning, milt uttryckt.
  • Beatrize74
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-26 17:18:16 följande:
    Allt som det står Fridas på betyder det att det är mitt?.Läser ikapp och har ont i magen, har hjälpt en dam med diarre på jobbet idag. Nu bubblar min mage oroväckande..
    Åhhh nej...håller tummarna. Ät vitpeppar nu för fanken. :-O
  • Beatrize74

BLocketmöblerna blev mina!!! (Eller ser UT att bli våra i alla fall). Tack VSM mfl. för vithållna fingrar.

Ska ev. hämta dem redan imorgon.

Och det hemska vitrinskåpet är sålt. Snabba bud.

Och maken blev inte arg för att jag satt ut mediamöbeln, faktiskt väldigt glad och förväntansfull (jag brukar alltid behöva motivera, diskutera och övertyga...)

Och så fick jag sålt POPkläderna och Viking Goretex skor för samma pris som jag köpte dem för ungefär. Det känns toppen. Jag har redan köpt upp en del av summan. Det blev en fin julklapp som ni ska få se när köket är klart.

Härligt att det börjar röra lite på sig här hemma!
    Får se till att hysta ut furuhelvetet till matbord nu i övermorgon. Det ska bli så SKÖNT!
    (Nog för att det här inte heller är vitt, men det är antikbetsat och det kan jag överleva tills jag målat ett par lager vitt på det) Furubordet känns det som om jag inte kan leva EN dag till med faktiskt.

Jag har inte gått många meter utanför huset idag, men ändå känns det som om jag är värsta affärskvinna här ju.

• Beatrize74
    Surfturf skrev 2007-11-27 09:33:54 följande:
    Godmorgon flickor är på väg till jobbet.Grattis Juliah vad roligt.Vilken söt krans med apelsinskivorna i.Själv shoppade jag loss igår, fick chansen att följa med till ett showroom och handla till grossistpriser ur vårkollektionen.Så snart kommer puderrosa siden överkast, vita linnedukar, puderrosa och vita badlakan mm är så spänd....Lovar att fota när det kommit.Har fått en butik som vill sälja mina smycken så igår lämnades nästan allt dit till julförsäljningen, känns jättekul.Ha en bra dag, måste kila nu.
    Grattís till försäljningen till butik! Härligt!
  • Beatrize74

Middagen står i ugnen, barnen tittar på "Bompa" och maken är iväg och hämtar detta:
    http://www.blocket.se/vi/14295281.htm?ca=8_s
    Vill verkligen ha ett ovalt bord och med den foten blir det perfekt. Svårt att hitta något annat. Nu har de slutat sälja den på IKEA, men så här fungerar det ju också. Ska målas vit.

Tre stolar följer ju med på köpet - Ingolf - någon av er som har "bardiskdel" har också Ingolf barstolar...det ska vi köpa också så då kan det ju passa bra med matchande köksstolar även fast vi behåller två av våra fina Carl Larsson stolar.

De här ska målas vita förstås...i sinom tid.

(Maken ska bygga ett slagvirkesbord, men det får bli i framtiden när allt är färdigt och klart. Under tiden KAN jag inte leva med det hiskeliga furubordet vi har idag. Blä!)

Men hörrni....det står också "hylla" i annonsen. Antar att det är Leksvik, hade jag helt glömt bort förrän jag såg den nu. Vilken hylla kan det vara tro? Vad skulle ni tro?

• Beatrize74
    Hannnas skrev 2007-11-27 15:11:57 följande:
    Hej tjejjer... jag smyger mig in här om det är ok Har preciis "vunnit" budgivningen och är snart blivande husägare äntligen ääntligen ska man få förverkliga sina inredningsdrömmar i vitt Det första vi ska göra är att blåsa ut det gamla köket och in med ett helt nytt, vi vill gärna ha ett Sundbornkök, är det någon som vet vad dessa kostar?? Ja nu är det så mkt att stå i att man knappt vet vart man ska börja
    Jag vill också helst ha ett Sundbornkök. Har inte kollat upp några priser, men det är dyyyrt säger de som vet. Har dragit mig lite för det eftersom jag vill leva lite på min "dröm" ett tag.
  • Beatrize74

Menar ni det tjejer - att ni tycker det är ett "Fynd"? Vad roligt!
    Jag känner väl själv att det är en superbra kompromiss, både stilmässigt och storleksmässigt. Och så behöver jag inte gråååta varje gång dottern tjongar till med sin sked eller sonen klånkar när sitt glas lite hårt i bordet. En tusing liksom. För köksbord och tre stolar (och en lite anonym hylla). Det känns ju överkomligt! Fast jag känner väl lite att bordstuket är uttjatat lite, men det är det kanske inte. Leksvik rockar kanske fortfarande!?

Apropå Cosas - köpte en "mormorslampa"  av dem igår. Slog till vid 15.00-tiden på deras rea. Och gissa vad som fanns på posten IDAG?

Snabba bud må jag säga.

Svar på tråden Vita hem del 6