Inlägg från: Beatrize74 |Visa alla inlägg
  • Beatrize74
    LCroft skrev 2007-11-19 08:42:18 följande:
    Vi hade i lördags, gissa om jag kom ihåg det? Vi hade faktiskt gäster när det en 6-tiden på kvällen blev ett frukansvärt liv där ute, smällde och hade sig och efter några minuters funderande över vad det var som hände slog det mig! Julöppningen! Det var så dags då. Får ta och gå på stan här nån dag i lugn och ro utan alla andra som vill trängas istället
    Oj...julöppning? En särskild dag då det är reor och annat...och folk som trängs i värsta "Kalle Anka" vis utanför portarna och trampar ner varandra när dörrarna öppnas?
  • Beatrize74
    LCroft skrev 2007-11-19 09:18:47 följande:
    Men vad är det för fel på mig!? Jag kan inte rita snygga stjärnor  Hur ska jag då kunna sy snygga stjärnor?
    Jag har ritat min första här som jag är ok nöjd med. Jag håller upp den mot bildskärmen här nu så kan du kalkera av....ok?
  • Beatrize74
    Snowgirl skrev 2007-11-19 09:56:05 följande:
    Tack mimmamum, VSM, knyttis, LCroft, Lisa1981 och Busan !!LCroftJo, det stämmer det är jag det. Har nyligen (för 2 veckor sedan) blivit utskriven från min senaste inläggning på sjukhus...denna gång varade det i 12 veckor . Det var riktigt tungt att vara ifrån barnen så länge, men nu är jag hemma igen , och det är så skönt!Det som hände mig var att jag helt plötsligt i mars fick en massa epelepsikramper. Har nu inte haft några kramper på över en månad, de kan fortfarande inte säga vad exakt det beror på, ska iväg så småningom till Lund för EEG-övervakning i 6 dygn. En sak jag inte har nämnt här inne innan är att jag även numera har anorexi, vilket KAN vara en orsak till ep-kramperna, de vet inte ännu.Min man beslutade sig för att lämna mig när jag mådde som sämst nu i Augusti, han pallade inte sa han. Det har varit den värsta perioden i mitt liv, jag har mått så psykiskt dåligt man kan göra, har varit längst ner på botten....men nu börjar jag klättra upp igen, och mår faktiskt helt ok, t.o.m riktigt bra för det mesta .
    Har tänkt på dig och funderat på hur det gått. Har missat din inlägg om skilsmässa och ?födelsedag? Kikade tillbaka några sidor, men hittar det inte.

Anorexia är inte att leka med, jag vet. Jag har också haft det, men då i sviterna av ett trauma jag fick i samband med en matsituation. Vad oerhört tufft du har det nu, men jag vill också tro att du är på väg upp ifrån det nu och det gläder mig att läsa att du för det mesta mår riktigt bra.
  • Beatrize74
    mimmamum skrev 2007-11-19 10:06:46 följande:
    Är det inte typiskt när man ska iväg, då sover lillen hur länge som helst! Vi ska på kyrkis, men han verkar bara vilja sova, har inte hjärta att väcka honom heller, jag kryper snart på väggarna, vill uuuut!
    Äsch...du hinner sy några stjärnor innan han vaknar. Joina klubben vetja!
  • Beatrize74
    JeaJea skrev 2007-11-19 11:08:02 följande:
    är det jag som är J? isåfall skickade jag dem ju i torsdags!Stressade som en blådåre för att få iväg dem.
    Men då borde ju hon ha fått dem...menade inte att jäkta på...är ju bara så förbaskat ivrig att få sliiiita upp paketen ju.

Eller kommer ni vänta duktigt till julafton eller något?
    (Skulle inte tro det va?)
  • Beatrize74

Fy bubblan...yrsel här igen. Hade det för cirka tre månader sedan. Kom bara PANG..ringde maken och när han kom hem låg jag och mådde illa på golvet. Kunde inte röra mig. Mycket obehagligt. Efter en halvtimma - trekvart på soffan så kunde han åka till jobbet igen. Nästan borta. Sedan blev jag förkyld.

Nu fick min kollega så förförra ondagen. Hon trodde hon höll på att dö i personalrummet, på allvar. "Nu dör jag här inför alla...vad pinsamt" satt hon och tänkte. Hennes man kom och hämtade henne och de åkte iväg till akuten. "Troligtvis virus" hade läkarna sagt. Hon var hemma på torsdagen, men jobbade fredagen och den här veckan, men hela tiden varit lite yr.

Det snurrade till för mig i lördags igen när svärisarna var här. Höll på som bäst med maten när jag kände svimningskänslan igen. Lite pinsamt att behöva sätta sig rakt på golvet, nästan halvligga, men det värsta gick över på en stund, men yr var jag hela tiden.

Igår var vi ju iväg och rände, inget alls, förutom att jag kände mig lite förkyld. Och idag...känns som om hela golvet gungar, yr och vinglig. Inget "Plask&Lek" för mig ikväll, ska hålla mig ifrån fysisk ansträngning. Jobbigt. Det känns så fånigt. Man kan ju prata och så...ändå pyssla på lite, men det känns så vekt med "Åhhh...jag känner mig yr". Yrsel är ju något som förknippas med känsliga damer från svunna tider som var tvungen att få luktsalt bara de såg något barn med kladd runt munnen eller något. Sån vill man ju inte vara.

Drar mig lite för att ringa svärmor att vara min "stand-in" på badet ikväll. Vill ju inte att barnen ska behöva vara utan, eller att bara en av dem ska få gå. Fy faderullan.

Sååå....som sagt...det här var väl klagomuren, eller har jag kommit fel?

• Beatrize74

Vad oerhört fint ni har det Johanna...hur känns det själv? Trivs du, ser du det vackra, eller är du som de flesta av oss, bara går och tänker "nästa steg, det där måste jag ändra på" etc.?

• Beatrize74
    Kajsa M skrev 2007-11-19 15:56:51 följande:
    Har inte läst ifatt ngt, men vill bara upmana alla Swapare att läsa sin inbox. där kommer idag ett meddelande om frakten så att ni kan få era paket! Alla paket är nämligen mig tillhanda nu!
    Nu har jag gjort mig oskyldig!!!

Fatta alltså....vår swapgudinna som hanterar TVÅHUNDRAFYRTIO paket för VÅR skull.
Svar på tråden Vita hem del 6