knyttis skrev 2008-01-12 22:35:16 följande:
Vilken energi! Hur länge sitter du uppe om kvällarna och pysslar? Har du bestämt vad du ska ta för vimplarna, minst 400kr tycker jag! Jag har ju den vackra julstrumpan från Swapen som du gjort så jag vet ju hur fint du snitsar till dina verk i.r.l!
Hihi...jag tror jag ska ta 375 kronor. Maken tänkte till lite där och sade "Säg 125 kronor metern så har du ett fast pris att ange till de andra". Smart, eller hur? Har börjat förlika mig med priset nu, har så svårt att ta betalt som sagt, men det tar ju sin lilla tid och jag har använt ett dyyyrt mellanlägg som jag haft rester över av. Tycker det ger mer stadga då, men då får jag ju skylla mig själv att vinsten blir mindre. Hur länge jag sitter uppe?

Alldeles för länge. Men...sanningen och säga är att jag nog sitter en del på dagarna också. Jag älskar att pyssla med barnen omkring mig för de blir nyfikna och frågar och vill vara "med" på olika sätt. Jag hoppas att jag då blir samma inspirationskälla för dem som mamma var för mig, hon som alltid satt med en stickning, sömnad eller virkning eller annat i knäet. Jag vill visa dem vad JAG tycker om och vill ta mig tid till det även när de är vakna så att säga. Många gånger kan jag sitta i köket och de sitter runtomkring mig och pusslar eller ritar eller gör något annat. Eller så är vi i vardagsrummet och barnen "målar" (på låtsas då tack och lov) i sofforna och de får använda virknålarna som penslar och så målar de med garnnystanen.
(Menade inte att det skulle bli en roman av din lilla fråga... hihi)