Inlägg från: Septemberpyret |Visa alla inlägg
  • Septemberpyret

Vita hem del 6

God kväll i tråden! Tittar bara in lite snabbt, jag är mitt uppe i julstöket. Sambon har gjort änglakola och knäckkola ifrån boken "Vinterns söta" som jag fått i förtidig julklapp. Jättemysig bok! Själv håller jag på med Leilas saffransskorpor, håll tummarna för att de blir goda är ni snälla!

• Septemberpyret
    mimmi006 skrev 2007-12-19 20:10:03 följande:
    håller tummarna! Låter sååå gott... jag har inte julstökat nåt, ska börja på fredag och klara ut jobbet först!
    Det börjar lukta ganska gott nu också...! *läskar*

Nublu: Tack för snörena, länge sen jag blev så lycklig över att få en "trådrulle" i min hand. Nu ska det julpyntas så det står härliga till!
  • Septemberpyret
    nublu skrev 2007-12-19 20:24:37 följande:
    Septemberpyret: Ja, du fick ju vänta mer än lovligt länge på dem så jag förstår att du är lycklig.
    Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge...!
  • Septemberpyret
    Himmelbit skrev 2007-12-19 21:27:38 följande:
    Efter inspiration från både din och Mimmis broderade "God Jul-kudde" står nu min maskin och broderar! Men jag tyckte att det var lite "synd" att skriva God Jul eftersom jag skulle kunna ha den under en så begränsad tid. Så jag valde andra budskap - kommer säkert i bloggen framöver... *hemlig*
    Om man ändå hade en sån maskin! Man kanske kan byta till sig en kudde mot några saffransskorpor...?
  • Septemberpyret
    Beatrize74 skrev 2007-12-19 21:13:22 följande:
    En glimt av barnens - åhhh förlåt...VÅR julgran! beasbarnslikheter.blogspot.com/
    Vad fint! Jag längtar också efter att få ta in granen, men sambon håller mig på sträckbänken ända tills på fredag...!
  • Septemberpyret
    Himmelbit skrev 2007-12-19 21:39:10 följande:
    Jag ger dig samma "erbjudande" som till Mimmi - kom hit och låna!!Sen gör det ju inget om du tar med dig lite saffransskorpor... Eller kanske sambons godsaker.. *gottegris*
    Oj, att du vågar ge ett sånt erbjudande! Rätt som det är så kanske jag kommer traskandes med "gottekorgen" under armen...!
  • Septemberpyret
    mimmamum skrev 2007-12-19 21:41:34 följande:
    Apropå granar, kungsgranen barrar den mindre?
    De säger det! Jag hade velat ha en, men vi har för lite plats så vi får satsa på en vanlig istället!
  • Septemberpyret
    MiaMariah skrev 2007-12-19 21:41:58 följande:
    Julpyntat bokskåp.
    Mysigt!

Mimmi: Jättefint och inspirerande som vanligt!
  • Septemberpyret
    Himmelbit skrev 2007-12-19 21:47:11 följande:
    Hmmm, jag ska ge dig en riktigt knepig ledtråd...
    För ett tag sedan visade jag en bild från vårt vardagsrum. Över pallen där låg en pläd - Bea kommer säkert ihåg den för hon kommenterade att det såg mysigt ut med pläden. Denna pläd är sydd med "lapptäcks-teknik" och på vissa av lapparna har jag broderat. Om någon observant människa kunde se (och komma ihåg) vad som var broderat på pläden så kan jag avslöja att det är samma budskap på en av kuddarna som på en av lapparna. Den andra kudden går i samma "tema"....
    Den pläden måste ha kommit dit nyligen...!? Jag som är så observant skulle aldrig ha missat den...!
  • Septemberpyret
    mimmamum skrev 2007-12-19 21:56:43 följande:
    MiaMariah, nice!September, är kungsgranen större än en vanlig? Vet någon hur mycket de brukar kosta? Kanske är bortkastade pengar då jag tröttnar på granen rätt snabbt!Mimmi, kan du tipsa om några snygga kuddfodral, helst ljusrosa eller vita, de får gärna gnistra lite också!
    De är nog egentligen inte större, men jag har ett "pyttehem" och de som fanns här var lite väl stora, men jättefina!! Har för mig om att de kostade 350:-...
Svar på tråden Vita hem del 6