• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • knyttis

Godkväll!

Lite ot men... Kommer just hem från ansiktsbehandling, 60 minuter ren avslappning i härlig miljö i en gammal lada, massa ljus och underbar hudterapeft! Köpte massa nya produkter med, de blev dyrt som skjortan men värt varenda slant! Nu har jag hy som en baby

• gemelli
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-06 20:32:28 följande:
    Kostar en sväng, eller hur? Köket hade bivit superfint bara det blev vitt och fick nytt kakel *drömmer*Sylt: Skönt att ha någon som förstår hur tungt jag har det!
    Jaaa det kostar tyvärr en liten slant 4,5 miljoner
  • Mori

VSM: Tack! Då blir det nog inga hyllor för mig

• LCroft
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-06 20:40:48 följande:
    Mori. Vilket gulligt troll. Hyllorna köpte jag i Usa för 4 år sen.Lcoft: Vi kan ha överseende med det bara för att du är så trevlig.
    Bjuder på en  i ett försök att vara ännu trevligare
    Mori skrev 2007-11-06 20:41:42 följande:
    LCroft: Då ser det inte så otäckt ut då? Vet du, jag är inte hller "äkta", jag tål inga dofljus, inte ens schampo som luktar. Kör med urtråkiga apotekets grejer
    Nej inte alls otäckt, gulligt juh! Fler som mig, vad bra!
  • Mori

Knyttis: Åh så skönt! Blir lite avis... En kompis pluggade till hudterapeut och hade mig som försökskanin då, saknar det mycket! Nu är hon fullbokad för jämnan..

Gemmeli: En slant Några stycken lördagspengar sådär, tänk om man vore miljonär!

• malins79
    gemelli skrev 2007-11-06 20:18:21 följande:
    Hihihi malin är jag online så mkt så när jag inte är här så tror ni han tittat ut Nädå, han är inte ute än. Ska in på bedömning på fredag, sååå hoppas hoppas!
    Näe man jag hoppades för din skull. Jag har haft turen att få mina barn innan bf (4 och 8dagar)och jag tyckte det var drygt på slutet så att gå över bf måste vara superjobbigt. MEn hoppas du inte behöver åka på bedömning på fredag utan att du redan är trebarnsmamma  
  • Mori
    LCroft skrev 2007-11-06 20:46:33 följande:
    Nej inte alls otäckt, gulligt juh! Fler som mig, vad bra!
    Inte helt lätt alla ggr att vara så allergisk. Måste påpeka det i skolan jämt för att kunna vara med på lektionerna, och största problemet är ju att jag inte kan gå in i alla fina affärer som kränger dofljus!
  • knyttis
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-06 20:43:45 följande:
    Tror att vi alla har haft något i furu. Har bestämt ( med lite hjälp) för att det inte är rätt hemma hos mig.
    Rätt tänkt tror jag, de känns som att det blir klumpigt hur än mkt man målar! Skönt att inte vara ensam om en furuhistoria!
  • malins79

Mori, vad fint du målar, jag klarar bara av att göra huvudfotingar.

Svar på tråden Vita hem del 6