• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Bandykillar

Idag har jag varit på hemtex och köpt två mindre hjärtan ljusstakar för vanliga ljus. En mindre modell och så söta. Man har ett ljus i varje.
    Ska senare ikväll försöka mig på att sy några hjärtan.
    Frågar igen är det i detta nr som gn härifrån är med i Lantliv  / Jennie

• Det ljuva livet

Det gav helt klart mersmak det där med att göra kransar. Jag ska göra måååånga fler .

Här är mitt senaste inköp till hemmet: Tandborstsmugg och ljuslykta från Cult. Värför finns det förresten inga snygga tanborstar att köpa? *Tänk vad fint det hade varit med vita gammeldags med litet medaljonhalsband*

• Lynn84

Hej töser!

Ny tråd igen! Här går det undan! Skrattande

Ska läsa ikapp lite nu!

~Mamma till Colin 2 år och bebis i magen~
  • malins79

Bandykillar, tror att det är detta nr som hon som har lantlivsbloggen ska vara med. Men jag kommer inte på vad hon heter. Nån som har den nya Lantliv kanske kan kolla?

• Det ljuva livet
    mimmi006 skrev 2007-11-06 18:51:30 följande:
    VSM_- www.miljogarden.com/af_sverige.htmHugo har slagit sönder en av våra underbara sänglampor... påminner om lyktorna, men det var små stjärnor på frostat glas. Billiga från ikea, men jag älskade dem...  Enda positiva i det är att jag måste köpa nya nu, finnas så många fin att välja på!
    Tack Mimmi ! Tråkigt när barnen gör sönder saker, har du letat på blocket och tradera efter den?

*frågar nu med*
    Precis när jag bestämt mig för en lång hylla på den tomma väggen i vardagsrummet/matsalen så hittade jag det här på blocket, tror mig kunna se att de kan bli fint vitt men behöver extra ögon som kan se genom all furu..
    http://www.blocket.se/vi/14085307.htm?ca=15_s
  • malins79
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-06 18:56:11 följande:
    Tack Mimmi! Tråkigt när barnen gör sönder saker, har du letat på blocket och tradera efter den?*frågar nu med*Precis när jag bestämt mig för en lång hylla på den tomma väggen i vardagsrummet/matsalen så hittade jag det här på blocket, tror mig kunna se att de kan bli fint vitt men behöver extra ögon som kan se genom all furu..www.blocket.se/vi/14085307.htm
    Jag svarade i förra tråden att det skåpet blir fint i vitt.
Svar på tråden Vita hem del 6