Inlägg från: Det ljuva livet |Visa alla inlägg
  • Det ljuva livet

Fick precis ett par roliga kommentarer på mininredning.se . Vårt hem är tydligen för perfekt
    "fint kök men tyvärr känns hela ert hem lite ogästvänligt, det är för perfekt för att man ska trivas, några växter och lite färger skulle lätta upp lite.Jättesöt katt hur som helst"

Är jag konstig om jag tar det som en komplimang . *skulle se hur det ser ut just nu, det syns att vi lever här so to say*

• Det ljuva livet
    Anton2005 skrev 2007-11-09 10:50:34 följande:
    Åh vilket härligt sovrum. Måste kolla på bloggen sen när du är klar
    Tack
    Mufflon skrev 2007-11-09 10:51:57 följande:
    Åhh va mysigt! Superhärlig taklampa!
    Den har jag hittat på netto för inga pengar alls
    Mufflon skrev 2007-11-09 10:54:50 följande:
    Självklart ska du ta det som en komplimang, det är bara avundsjuka människor som skriver så där!!!Hela ert hem är jättefint juh!!!
    Jag blir bara glad. Jag tolkar det som om att det är för undanplockat när man menar perfekt. Vem vill se bilder på stökiga hem? *fatta hur enkelt det skulle vara att blogga i sånna fall *
  • Det ljuva livet
    lillafruluva skrev 2007-11-09 11:06:06 följande:
    Haha, ta det som en komplimang, alla har inte insett hur vackert det är med vit inredning-än!!För mig är det så perfekt att jag nog måste flytta in, det är väl ok??!
    Visst! Ta med dig smörgåstårtan bara..
  • Det ljuva livet
    malins79 skrev 2007-11-09 13:22:40 följande:
    www.rusta.se/product.asp%C4RN...Vad tycker ni om denna toppstjärna? Fin eller ful?
    Fin, det lilla jag såg. Kunde inte heller göra bilden stor. Det brukar vara svårt att avgöra om sånt pynt är fint genom att titta på en bild.
    MichaelaW skrev 2007-11-09 12:45:07 följande:
    Värsta supermamman: Erat sovrum är jätte fint! Där skulle jag nog kunna sova bra. Panelen är speciellt fin! Det var så mysigt med spegeln och ljusslingan, å jo erat sovrum är jätte fint!
    Har du drömt om paneler inatt . Vad tråkigt med din mormor. Kram!
    numberone skrev 2007-11-09 11:39:02 följande:
    Fy skäms på dig som alltid har så himla vackert hos dig!!
    GeneradRäcka ut tungan
    numberone skrev 2007-11-09 11:58:10 följande:
    Lite fredagsmys i min blogg....och tips till er som kanske är lite hungriga!!www.hemmapavargata.blogspot.com
    Åh, det där lät gott!
    Enji skrev 2007-11-09 12:29:22 följande:
    mysigt sovrum ni har..
    Tack!
    Mori skrev 2007-11-09 12:47:17 följande:
    Beklagar så din förlust! Skickar en massa kramar till dig Michaela!!Äntligen har jag målat klart trollet till Moa
    Superfint! Vad duktig du är .

Lcoft och pressan: Stort tack för paketet! Så fina saker ni gjort!! *glad ända ner till tårna*
  • Det ljuva livet

Jag har fått paket fråm finland idag !

Tack snälla Lcoft för den fina struten!

Och tack pressan för den  fina strumpan ! ( Lite svårare ett fota)

Juliah: Jag har fått finsk chokladRäcka ut tungan!

• Det ljuva livet

Godmorgon!

Jobbigt att behöva kliva upp så tidigt MalinS! Men kul med Rusta .

Fotograf: Kul att ni flyttat, mindre kul att ni inte har nån toalett.

Fina saker du köpt Alfas! Dammsugaren har vi på jobbet och jag tittar suktande på den varje gång jag jobbar.

Barnvakterna som skulle kommit idag ( Mormor och morfar) är sjuka. Så det blir inget barnfritt dygna för mig och maken. Däremot så blir det loppis för min del . *maken vet att jag är redigt trött på hemmets väggar efter 4 dagar i karanträn*

• Det ljuva livet

*mår illa'
    Underbar dag på loppis( = massa fina skaker), utflukt i Slottskogen med barnen, tårtkalas på cafe, lek på gbg´s största lekplats  och sen middag hos svärmor. Nu mår jag illa och fryser så kvällen blir nog inte lika bra som dagen har varit.

gemelli skrev 2007-11-10 18:14:19 följande:
    Om man ska skriva på zink, vad använder man då för pennor?Går det med vanligt vit skolkrita?
    Jag skrev med svart tusch, bara att ta bort med diskmedel om det blir fel.
    Kajsa M skrev 2007-11-10 18:39:17 följande:
    Jag har målat över tapet i ALLa rum i hela huset! blir hur bra som helst!
    *skulle citera panelskiven, men fick det här* Ni är helt enkelt inte lika händiga som vi ärRäcka ut tungan. Vi hade tur och behövde bara såga tre gånger.
    Beatrize74 skrev 2007-11-10 16:38:08 följande:
    Jag är så förbaskat APTRÖTT på att vara hemma ensam med barnen!!!Lördag...och självklart blir det kris på jobbet så maken får rycka in. Och ingen har jag att åka till heller. Och på grund av att maken varit tvungen att ta bilen till jobbet så har jag inte kunnat åka iväg idag och köpt något lite trevligt till honom imorgon på Fars dag. Än mindre köpt ingredienser till en liten tårta. Tycker det jämt är så här.  Ville bara skriva av mig lite här på sidan om barnen så det inte går ut över dem. Tänkte bylsa på dem lite kläder nu och gå ut en sista gång. (I beckmörkret) BLÄ!
    Aptrötta blir vi nog allihopa lite tillvardags. Kram vännen!
    Enji skrev 2007-11-10 15:22:29 följande:
    Vill bara visa vilka söta tossor jag hitta till dottern idagGemelli -> Lycka till! Hoppas Vide kommer till er snart.
    Supersöta *äggstockarna brummar som små humlor*
    Beatrize74 skrev 2007-11-10 13:41:58 följande:
    Lite bildbevis på vad jag pysslat med på morgonkvisten. Ytterligare en strykning på panelen i dotterns rum. Det börjar arta sig, men det behövs ytterligare en strykning som jag ska göra imorgon. Jag peppar mig själv att jobba genom att ta ett steg tillbaka och faktiskt se att det händer något. Den här bilden postade jag för en vecka sedan och det var så här den såg ut i morse innan jag målade ett varv till. Lite skillnad ser man ju!
    Det där kommer att bli helt underbart.
    LinaoMatilda skrev 2007-11-10 13:31:36 följande:
    Här är lite bilder på vad jag shoppat:
    Jättefint! Jillar också huset.
    Beatrize74 skrev 2007-11-10 11:54:54 följande:
    Blir gaaaaaaaaaalen!Allt är klart på utsidan utom att sätta på målade fasadbrädor innan riktigt smällkalla vintern. Vi måste bara bestämma färg. Bara???Hjälp...vi blir galna....både på att gå och köpa nya färgprover och på att aldrig känna oss nöjda. Svårt att återge färger, men ni kanske får ett hum om hur färgerna ser ut här. Den är uppställd mot väggen som idag har en brytning av ett mellanting av den allra vitaste och den till höger om den. Den allra vitaste ska vi ha på snickerier...men frågan är vilken vi ska ha på övriga huset? Maken eller jag kan inte enas. Vilken skulle ni ha valt som huvudfärg på huset? Färgrand 1 från vänster?ellerFärgrand 3 från vänster?(Färgrand 1 och 4 är samma nyans, men ni ser hur de skiljer sig åt på högersidan där)
    Nummer 3! 'alltid på din sida *
    mimmi006 skrev 2007-11-10 10:10:18 följande:
    Är man skadad eller? Igår var jag ute och åt med några kompisar, men min sista buss gick hem redan 20 i elva... När jag satt på bussen hem tänkte jag på pengarna jag spenderat under tre timmar, 350:-. Det är lika mycket som en spis och en vagn från Maileg *snyft*
    Vi åt tårta och fikade för 190:- idag. *grämer mig*
Svar på tråden Vita hem del 6