Godmorgon!
Nu får ni som vill höra lite om gårdagen.
De kom strax efter 10 på morgonen och åkte efter 16 (fotograf samt stylist). Riktiga "stockholmsbruttor"
trevliga, men ganska stressade. De fotade allrum, hall, vardagsrum och kök. Chefsredaktörens sista ord hade varit: Det får inte bli för vitt!
Jag och barnen blev fotade i olika omgångar. Rummen blev stylade och piffade. Blandat med mitt eget och deras saker. Jag hann inte riktigt med, allt gick så fort, jag hade barnen att ta hand om...allt kändes väldigt stressigt och det var bråttom bråttom.
Jag kan bli ganska uppstressad själv i närvaro av människor som inte själva har barn när det ska ammas, sovas, ätas och hanteras tvåårstrots utbrott osv. Samtidigt som jag ville hålla ett öga på allt som gjordes...
Nåväl, barnen var duktiga och det blev riktigt fina bilder på Noell hann jag se. Hann inte knäppa en enda bild själv.
Allrummet har jag ingen koll på alls hur det blev men dukningen hann jag i sista stund stoppa några fula plastiga/glittriga saker. Tog egna grankvistar istället 
Jag har egentligen inte den blekaste aning om hur det här reportaget kommer att bli så det känns nervöst, min stil är ju enkel men jag förstår ju också att Aftonbladet är en tidning som vänder sig till den stora massan. Nåväl, jag hade plockat fram allt rött jag äger, de kompletterade med superfina Himlakuddar och lite annat. Himlakuddarna måste jag åka och köpa hihi, det blev ju faktikst väldigt fint med dem.
Jag kan känna att det var på gränsen till för jobbigt det här, nu är det städning igen som gäller, ser hemskt ut här efter allt. Och jag hade nog förväntat mig ngt som tack också, hoppas på ngt litet faktiskt, men det kan ju lika väl bli så att reportaget blir så fint och mysigt att det räcker som lön för mödan. Har nog inte riktigt landat ännu.
Nåväl, stylist är nog inget yrke för mig, jag kan inte jobba med inredning under stress, jag är så petig och noggrann, retar mig fortfarande på att jag inte hann knyta riktigt fina rosetter runt grankvistarna 
Oj, det blev visst lite långt det här...ville bara dela med mig av hur ett sådant reprotage går till!
Nu ska jag skumma ikapp.