Inlägg från: LinaoMatilda |Visa alla inlägg
  • LinaoMatilda

Vita hem del 6

mimmi006 skrev 2007-11-17 08:13:53 följande:
    Han kanske kan ha med dem på toaletten!?
    hehe med tanke på att toaletten är minimal så vet jag inte riktigt... men man kan ju alltid försöka. Om barnen står på toastolen kanske det går Kanske jag kan åka och shoppa
  • LinaoMatilda
    mimmi006 skrev 2007-11-17 08:16:47 följande:
    Tycker jag! *haha* Det är nog lugnt, du behöver säkert lite piff till toan...
    Tänk vilken tur att jag tillbringar tid här på fl, man få så mycket tips och hjälp. Själv hade jag ju aldrig kommit på tanken att klämma in tre personer, varav en ska spika upp panel, på vår lilla toa på typ 2m2 Skrattande Skrattande
  • LinaoMatilda
    malins79 skrev 2007-11-17 08:14:52 följande:
    Å vad bra. Synd att man inte ha en pappa som är snickare, målare och plattsättare
    jo, det är bra. Men man vill ju inte be så mycket om hjälp heller.
  • LinaoMatilda
    Sylt skrev 2007-11-17 08:22:06 följande:
    Godmorgon!mimmi --> Härligt m en affär som rea julpynt innan mitten av nov , vill de ha plats för påskkycklingarna eller? Färg på väggarna. På pärlsponten har vi ngt liknade som mimmi, på de vanliga vita väggarna (gips o puts) har vi Fluggers råvita. Sen är vi ju djärva o har ljusgrått i köket o lite svagt, svagt grön/grått/beige i vardagsrummet . Sonen har miomandel...
    påskkycklingar hihih Skrattande
  • LinaoMatilda
    Guido skrev 2007-11-17 08:26:33 följande:
    Hej vita hem tråden! Läste starttexten och kände så genast igen meig att jag var tvungen att skriva. Vårt hem är inte helt vitt men närainpå. Gillar äggskalsfärgen bäst. Har försökt tillföra lite färger men blev nästan fysiskt illamående efter några dagar så det fick åka bort! Har mycket gröna växter och en hel del olika träslag på möbler osv. Tror en del som ser mitt vita att jag är minimalistisk (vilket inte är alls är fel!)men jag mår helt enkelt inte bra av att komma hem till ett hus fullt med plock och färger - så enkelt är det! Ingen modenyck alltså.
    Välkommen
  • LinaoMatilda
    Sylt skrev 2007-11-17 08:35:02 följande:
    Guido  --> Välkommen!Ang råvitt, den är inte bruten alls. Men jag själv (min högst personliga åsikt) är att den känns mer kall än varm..... *kanske yrar* Lina --> Klart att barnen skall vara med inne på toaletten - kvalitetstid. Får umgås samtidigt som de lär sig ett hantverk
    Skrattande
  • LinaoMatilda

Vi använder obruten vit till väggarna och en färg som heter antikvit till möbler (den går aaaaaaningen mot grått)

• LinaoMatilda

Vi har ljusgråa plankgolv och tycker därför obruten passar bäst. Funderar lite på att måla svartvita rutor på golvet i lilla toaletten. Så som Mettan har, fast hon har kakel. JAg vill inte ta bort plankgolvet, men tycker det kunde passa med svartvita rutor. Bild på toaletten finns i mitt galleri. Kanske skulle be pappa måla det idag när han ändå håller på

• LinaoMatilda
    mimmi006 skrev 2007-11-17 08:47:43 följande:
    Vi ska ha en plastmatta som är svart och vitrutig!
    Ja det är fint! Men jag vill inte lägga plastmatta på ett plankgolv. Tror ni man kan måla? Blir det snyggt?
  • LinaoMatilda
    malins79 skrev 2007-11-17 08:51:52 följande:
    Det låter som det blir snyggt. Jag har själv svart/vit golv i badrummet men då klinkers. Dom målar ganska ofta på trägolv i inredningsprogram.
    Ja jag tycker också att jag har sett det någonstans. Därifrån jag fick idén. OCh skulle det vara jätte hemskt kan man ju alltid måla om.
Svar på tråden Vita hem del 6