Inlägg från: LinaoMatilda |Visa alla inlägg
  • LinaoMatilda

Vita hem del 6

Värsta Supermamman skrev 2007-11-15 20:03:09 följande:
    Mysig Kajsa! Den ser mjuk ut.Jag har också köpt en pläd idag. Det är en födelsedagspresent till mig från maken. *man får såååå fina presenter när man köper dem själv*
    Åå, den var ju också fin! Känns som att jag sagt det många gånger idag
  • LinaoMatilda
    caffe latte skrev 2007-11-15 20:04:59 följande:
    Påminnelse: imorgon börjar bolaget sälja årets Blossa-glögg! (Kom på det när jag såg vsm´s fina fynd)
    Bolaget i Finland, alltså Alko har strejk. Känns som att nästan alla strejkar i Finland nu. Apotekspersonalen hotar strejka och så sjuksköterksorna.
  • LinaoMatilda
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-15 20:06:56 följande:
    Ja, den här tråden borde komma med varningstext Typ: "Frekvent läsande i denna tråd kann innebära risk för allvarliga ekonomsika svårigheter samt överkonsumtion"
    hehe precis!
  • LinaoMatilda
    Lisa1981 skrev 2007-11-15 20:09:22 följande:
    Peak, jag är sjuksköterska och har fått ett jobb på en medicinsk akutvårdsavdelning. Jag ville ha jobbet tills jag fick reda på vad jag fick i lön. Jag kommer att få GÅ NER 4000:- i lön/månad. Ganska mycket pengar, samtidigt som jag vill ha jobbet för det är en ny utmaning och nya erfarenheter. Jag ska ändå läsa vidare snart.
    Jag är också sjuksköterska Kul.

Låter tråkigt att gå ner så mycket i lön med tanke på att lönerna brukar vara rätt kassa redan från början
  • LinaoMatilda
    knyttis skrev 2007-11-15 20:14:31 följande:
    Välkomna!Nytt hos mig!snickarsbacken.blogspot.com/
    Vilka söta burkar! *lägger till söta plåtburkar på shoppinglistan*

Kajsa: Det blev fint med den nya kanten! Bra idé. Som en ny pläd ju.
  • LinaoMatilda
    Lisa1981 skrev 2007-11-15 20:15:24 följande:
    Lina o matilda. Bodde du i Sverige?? Vart jobbar du??
    Jag har bott och jobbat i Göteborg, Sahlgrenska kvinnokliniken. Nu, sedan ett år tillbaka, bor jag i Finland och jobbar på en gyn/riskgraviditet/bröstca avdelning.
  • LinaoMatilda
    Lisa1981 skrev 2007-11-15 20:26:26 följande:
    Jag jobbar just nu i hemsjukvården i Bollebygd. Jag har en ok lön här men det känns mycket att gå ner 4000:- i lön. Det är alltid bättre betalt i hsv än landsting.Strejkar ni??? Hur är löneläget i Finland??
    Jo 4000kr är mycket! Även om jag förstår att nya jobbet skulle vara en ny utmaning.

Massuppsägning på över 12000 sjuksköterskor i hela Finland. Träder i kraft på måndagen om inte avtalet godkänns innan det. Jag är själv sjukskriven för tillfället så jag är inte med i skottlinjen.
  • LinaoMatilda
    Lisa1981 skrev 2007-11-15 20:33:54 följande:
    Ja, här i Sverige har ju vårdförbundet sagt upp avtalet med kommun och landsting för att det är såå dåligt. Så nu förhandlas det för fullt. Vi får väl se om det ger nåt.Jag ska ialla fall bestämma mig tills imorgon. Som sagt jag ska ändå förhoppningsvis läsa vidare i augusti så jag kan väl stå ut med den lönen ett halvår.
    Hoppas det blir förbättring då, tycker inte Vårdförbundet har varit så mycket att hurra för. Vad  ska du läsa?

Sorry för OT
  • LinaoMatilda
    Lisa1981 skrev 2007-11-15 20:39:41 följande:
    Jag ska läsa till barnmorska.
    Åå va kul! Det ska jag också, men det får vänta ett tag. Glad att jobba på kvinnoavdelning nu iaf
Svar på tråden Vita hem del 6