Inlägg från: Adamama |Visa alla inlägg
  • Adamama

Vita hem del 6

Hoppsan! Såg nu att du svarat i min gb.

♥ mamma till Adam okt -04 och Levi sept -07 ♥
  • Adamama
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-08 15:05:07 följande:
    Någon som vill köpa tre rara gossar? Billigt!*något trött på att vara hemma*Hinner inte läsa ikapp, bakar kärleksmums och är bara vid datorna för att kolla recepet.Karamellfabriken: Vi hade panel i vårt kök i lägenheten. Det var också rätt långsmalt, jag tänkte aldrig på om det var för många olika material på liten ytan.Så här såg det ut:

He he. Förstår att det kan bli lite långsamt... Men kakor muntrar upp! Har du ingen mörk blockchoklad hemma att blanda i glasyren?

• Adamama

Hej! vet att jag sett ett soffbord gjort av en lådhurts för kartor. minns inte om jag sett i inredningstidning eller i en länk här eller på blocket eller hemma os någon här? nån som känner igen det?

• Adamama

...nej inte riktigt. Det var någon som hade tagit en kartlådhurts - med långa låga lådor i - kanske 5-6 st, 1 m breda, 5 cm höga kanske, satt på ben, målat vitt, Känns igen?

• Adamama
    gemelli skrev 2007-11-17 19:29:19 följande:
    VSM,Vide mår som en prins. Har nog fått världens underbaraste lille son. Han är såå nöjd med livet hela tiden. Gråter "nästan" aldrig, sover i stort sätt hela tiden och när han är vaken så är han såååååå lugn. Nästan så man blir lite orolig. Men man ska väl bara njuta Själv har jag väl mått sådär, har grymt ont efter förlossningen. Amningen funkade bra till och med igårkväll då tårarna kom. Jag sa till mig själv att nu måste jag vila bröten ett tag. Var otroligt tungt att ta det bestlutet att ge ersättning.VARFÖR ÄR DET SÅ MED OSS SVENSKA KVINNOR?  Blir nästan arg på mig själv för att man känner sig misslyckad. Men idag har dom fått vila, så imorgon ska jag försöka igen, med amningsnapp. Börjar kännsa lite bätte i brösten nu...Hahaha ja du IQ vet jag inte om den varit på topp de senaste månaderna i alla fall.Menar du att det kommer bli ändå värre?
    ...känner igen mig. Det är jobbigt i början.

Jag ringde BVC och lipade nästan över såren på brösten och frågade om det inte fanns någon bedövning man kunde ha på. De sa icke sa nicke. Så jag grät och ammade. Sedan upptäckte jag igår (sex veckor efter att såren läkt) på Xylocain-salvan jag köpte till storebror s myggbett i somras att man kan smörja in med den innan amning (och sedan tvätta bort). Helt otroligt!! Om nu amning står utskrivet som ett ändåmål på tuben, borde då inte BVC veta det?! Nejdå, ont ska man ha.

Grattis i vilket fall. Han ser kanonfin ut lille Vide. Och brösten kommer kännas bättre. Lufta så mycket du orkar och kan (kanske inte så käckt när man har grattis-besök), det var det enda som verkligen hjälpte på mig.
  • Adamama

Jag har verkligen legat lågt i tråden ett tag. Försöker få så mycket gjort här hemma som möjligt istället. Saknar er dock, så jag kikar in då och då, men hinner verkligen inte med på allt ni skriver.

Har lyckats utläsa att Juliah ska vara med i ett julreportage - grattis.

Och att många varit sjuka själva eller haft sjuka barn - hoppas ni kryar på er snart.

Klistrar nu in en massa bilder på det jag bland annat sysslat med - målat köksmöbler. Var snälla och bortse från det omkringliggande stöket.

Har köpt en kökssoffa (efter att ha rådfrågat er ), som nu är vit och har fått en dyna. Ska sy ytterligare ett överdrag - enfärgat beige - att ha till jul med lite juliga kuddar till.

Kuddarna som ligger i nu har min mormor sytt efter klassiska bonadsmotiv. Bra idé av henne va? Hon insåg att jag inte ville ha väggbonader, men änkte att jag nog skulle bli glad för en kudde. Jag blev det och beställde genast ytterligare två kuddar. Därav färgen i det randiga tyget - hade nog inte kört blått om det inte varit för hennes kuddar.

Har också köpt sex udda trästolar (2+2+2) som nu målats i samma vita nyans som soffan och håller på att kläs med samma tyg. Till jul ska de få rödrandiga överdrag.

Det var det hela.

Vårt arbetsrum blev färdigtapetserat häromdagen. Tänkte klistra in lite bilder sedan så kanske någon vänlig själ kan hjälpa mig med möblering och piffing.

• Adamama
    Anton2005 skrev 2007-11-20 11:41:44 följande:
    Jätte snyggt, va mycket du har hunnit med. Jag skulle oxå vilja ha en kökssoffa de är ju så  snygga
    Tack!
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-20 11:47:25 följande:
    Adamama: Gud vad fint! Vad duktig du är.Hoppas på att min mormor har några bonader som kan bli kuddar
    juliah skrev 2007-11-20 11:55:02 följande:
    Adamama, jag älskar dina kuddar, fantastiska! Och soffan blev så fin, ja allt var otroligt fint!
    Tack tack, bonaderna är inte gamla. Helt nysydda efter beställning i en handarbetsbutik på nätet. Minns tyvärr inte namnet. Ska jag kolla upp det eller?
    LinaoMatilda skrev 2007-11-20 12:05:50 följande:
    Adamama: Va fint det blev med kuddarna och soffan vit!
    Lisa1981 skrev 2007-11-20 12:16:29 följande:
    Jättefin kökssoffa och kudda, ja stolar med för den delen. Tänk va mycket man kan göra med gamla saker.
    Tack tack!
    Karamellfabriken skrev 2007-11-20 12:24:02 följande:
    AdamamaVilket lyft. Jättefint alltihop!Vad är det för tapet du har? Gillar den mycket!
    Ewis skrev 2007-11-20 12:29:41 följande:
    Adamama:Glömde ju.Jätte fint med soffan och tapeten är jätte fin den har vi i vårat vardagsrum.

Tack. Gillar också tapeten - Eco Bloom. Billig och bra.

almlin skrev 2007-11-20 12:57:44 följande:
    Jag fyndade det här slagbordet för ett par veckor sedan...1500 :- *lycklig*
    Kalasfint!! Vill också ha.
    LCroft skrev 2007-11-20 13:03:04 följande:
    Adamama: Åååh så fint! almlin: Slagbord får man inte visa till mig! Vill så ha ett Ditt var jättefint!Har hjärnsläpp, ska sy gardiner till Nicos rum men av gammalt lakan vill han inte ha, 12 åring som tycker det är jättesnyggt med ishockey spelskjortor på väggen, vita längder tycker han är tråkigt, men han har själv bestämt tapeter och de är randiga i blått så jag tycker att det behöver vara en färg som lugnar ner rummet lite.
    Tack. Tycker också att grå hissgardin, som någon skrev - var det Knyttis?* lät fint. Lite manligt och stilrent och vilsamt på samma gång.
    almlin skrev 2007-11-20 13:15:19 följande:
    Lisa och LCroft,Tack snälla!Soffan och stolarna väntar på målning Tripp Trapp stolarna skulle jag också vilja ha vita men hur bär man sig åt. Lacken är ju stenhård? Är det någon här som målat en tripptrapp?
    Har inte målat en sådan, men har just målat en annan lackad barnstol. Jag målartvättade, sandpapprade NOGA och målade sedan med häftgrund innan två strykningar med den "rätta" färgen.. Nu vet jag ju inte hur hållbart det är eftersom jag just blev klar. Men det känns och ser helt OK ut.
    Pärla1 skrev 2007-11-20 13:29:15 följandeAdamna: Jätte mkt fint! Ni har jobbat stenhårt!
    knyttis skrev 2007-11-20 13:43:38 följande:
    Adamama och Almlin - så vackra bilder på ännu vackrare saker!
    tack tack!
    sahara77 skrev 2007-11-20 14:02:20 följande:
    Vill bara skriva ett stort tack till alla er här i tråden. Jag har haft några tuffa dagar hemma efter ett MA och har tillbringat en stor del av min tid här i tråden. Ni har gett mig så mycket inspiration och ideer och framförallt lusten att ta tag i något igen. Jag som inte har pysslat på jag vet inte hur många år vill nu åka till panduro. Så har ni något bra tips för en nybörjare på pyssel? Jag är sugen på någon form av julpynt.
    Usch, så tråkigt. Du har ju redan fått några tips. Ett annat tips är julgransmatta - köpa en bit filt, fleece eller juteväv, ca 120 cm bred och sedan sy eller limma fast hjärtan eller andra figurer - går att använd pepparkaksmått till formerna.

Något som jag annars tycker piggar upp är att se över fönsterbrädorna, Köpa några nya växter, nya krukor och en påse blomjord. Och sedan plantera om i större krukor, vattna o pyssla om de små bommorna, som i vårt hem sälan får någon uppmärksamhet. Du kan ju pynta med lite julsaker, köpa en liten prydnadsen eller så.
    Sunna skrev 2007-11-20 14:45:12 följande:
    Hej hej! Ska skumma ikapp lite. Har haft ett par jobbiga nätter med vad vi befarar är kolik... Ebbe har skrikit i timmar inatt och Sam har vaknat och gråtit om vartannat. Jag är helt borta i huvudet! Var till apoteket idag och köpte minifom, så vi får se om det hjälper lite mot knipen.Det är så mycket jag vill pyssla med här hemma, men jag har ingen som helst tid över. Jag badade Sam igår kväll med Ebbe ammandes i famnen Det är ju en övergångsperiod, men jag blir ju så himla sugen när jag ser allt vackert ni gör här. Jag sitter bara här för att stresskumma och kommentera det jag snappar upp. Längtar också efter att få skapa en alldeles egen blogg och hoppas på att tillföra lika mycket som ni alla tillför mig
    Fy vad jobbigt!! Många kramar. Bärsjal typ Moby wrap är ett annat hett tips. http://www.omhulda.com/mobywrap.htm
  • Adamama

Karamellfab - visst var det du som undrade vart bonaderna som min mormor sytt och gjort kuddar av kom ifrån?

http://www.vartoftagarn.se/shop/

Här hittade jag en, minns inte vart de andra kom ifrån. Ska fortsätta tänka.

...för er som undrar vad jag pratar om finns bilder i mitt arkiv under möbler före och efter.

Svar på tråden Vita hem del 6