Vita hem del 6
Hoppsan! Såg nu att du svarat i min gb.
Hoppsan! Såg nu att du svarat i min gb.
He he. Förstår att det kan bli lite långsamt... Men kakor muntrar upp! Har du ingen mörk blockchoklad hemma att blanda i glasyren?
Hej! vet att jag sett ett soffbord gjort av en lådhurts för kartor. minns inte om jag sett i inredningstidning eller i en länk här eller på blocket eller hemma os någon här? nån som känner igen det?
Barnsoffa i Sthlm - kunde nog bli fin vit.
http://www.blocket.se/vi/13668562.htm?ca=15_s
...nej inte riktigt. Det var någon som hade tagit en kartlådhurts - med långa låga lådor i - kanske 5-6 st, 1 m breda, 5 cm höga kanske, satt på ben, målat vitt, Känns igen?
Hej alla! En liten fin säng i GBG-området. www.blocket.se/vi/14213527.htm
Jag har verkligen legat lågt i tråden ett tag. Försöker få så mycket gjort här hemma som möjligt istället. Saknar er dock, så jag kikar in då och då, men hinner verkligen inte med på allt ni skriver.
Har lyckats utläsa att Juliah ska vara med i ett julreportage - grattis.
Och att många varit sjuka själva eller haft sjuka barn - hoppas ni kryar på er snart.
Klistrar nu in en massa bilder på det jag bland annat sysslat med - målat köksmöbler. Var snälla och bortse från det omkringliggande stöket.
Har köpt en kökssoffa (efter att ha rådfrågat er ), som nu är vit och har fått en dyna. Ska sy ytterligare ett överdrag - enfärgat beige - att ha till jul med lite juliga kuddar till.
Kuddarna som ligger i nu har min mormor sytt efter klassiska bonadsmotiv. Bra idé av henne va? Hon insåg att jag inte ville ha väggbonader, men änkte att jag nog skulle bli glad för en kudde. Jag blev det och beställde genast ytterligare två kuddar. Därav färgen i det randiga tyget - hade nog inte kört blått om det inte varit för hennes kuddar.
Har också köpt sex udda trästolar (2+2+2) som nu målats i samma vita nyans som soffan och håller på att kläs med samma tyg. Till jul ska de få rödrandiga överdrag.
Det var det hela.
Vårt arbetsrum blev färdigtapetserat häromdagen. Tänkte klistra in lite bilder sedan så kanske någon vänlig själ kan hjälpa mig med möblering och piffing.
Karamellfab - visst var det du som undrade vart bonaderna som min mormor sytt och gjort kuddar av kom ifrån?
http://www.vartoftagarn.se/shop/
Här hittade jag en, minns inte vart de andra kom ifrån. Ska fortsätta tänka.
...för er som undrar vad jag pratar om finns bilder i mitt arkiv under möbler före och efter.