Inlägg från: Adamama |Visa alla inlägg
  • Adamama

Vita hem del 6

Himmelbit - visst skrev du att du fanns på Facebook? Det kanske det är fler som gör?

♥ mamma till Adam okt -04 och Levi sept -07 ♥
  • Adamama
    Himmelbit skrev 2007-11-23 20:58:09 följande:
    Det är helt rätt - samma sak!
    Jo, men varför använder man det? Det är så krångligt... Varje gång någon såger så måste jag fundera: '...ok, solen går upp i öster, eller är det väster, sedan går den i en cirkel och om man fällde ner den så skulle det bli som att gå från vänster till höger ...eller vänta nu, det beror ju på hur jag står..." Bättre köra med klockan då för sådana som mig, bara kolla på armenom jag bli osäker.
  • Adamama
    Himmelbit skrev 2007-11-23 21:03:30 följande:
    Yes, men jag är inte särskilt aktiv där - har ju fullt upp här Går bara in när jag fått meddelande eller ny vän (ignorerar kittlingar, spel osv...)Jag vet inte hur man söker, är det på namn??
    Samma här. Fattar verkligen inte hur man kan kittla någon eller leka vampyr på nätet, när hela världen är full av möbler och andra små tingestar som bara skriker: BEFRIA MIG, JAG VILL BLI VACKERT VIIIIIT! ...men det kanske är bara vissa som har tillräckligt känsliga öron för att höra dessa nödrop. På tal om det så borde jag nog gå och måla mina nya hjärtanljusstakar. De är glatt röda nu, usch och fy.
  • Adamama
    Himmelbit skrev 2007-11-23 21:26:00 följande:
    Det är ju inte världens bästa ljus att fota i, så det ser lite gult ut.. Men jag försäkrar er om att det är alldeles råvitt Uppe på skåpet bor en alldeles underbar Änglapålle, made by Mimmamum!!
    Grymt!!! Tokfint. Verkligen.
  • Adamama
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-23 21:40:32 följande:
    Åhh! Undrar hur jag kan lura maken dit?Himmelbit. Superfult! Förstår inte hur du kan tycka om nått så hiskeligt! *skicka det till mig* .Jag har sytt 7 julkuddfodral. I rött och vitt.
    Ja, det beror på vilken typ han är. Har ni varit där innan? Jag tycker faktiskt Kretsloppsparken är en rolig utflykt. Det finns ett fik - om han är den fikasugne typen, och så finns det loppis om hangillar gamla vaser och flytvästar, eller så kan du ju säga att det vore bra att rensa ur lite ur förrådet och ge bort inför jul. Och så finns det ju själva återbruket om han är intresserad av byggnadsvård och gamla dörrar och diskbänkar. Eller så kan du köra med mitt sista argument (det jag tar till när min man trilskas), ett lite mer moraliskt argument - att du tycker att det är viktigt att ni visar för era söner hur man sopsorterar och att man ska slänga batterier på rätt ställe och att det inte bara är att köpa och köpa, utan ta hand om det man redan har, återvinna och återanvända. Då går i alla fall min man och tar på sig jackan.
  • Adamama

Nej nu ska jag kolla lite van Veteeren på DVD med mannen min. Ha en trevlig kväll tjejer.

• Adamama

MiaMariah - såg att du och VSM diskuterade fika. Jag har raggat fikasällskap med VSM, men barnen blir sjuka hela iden. Men snart kunde vi väl ta en gemensam fika? Jag vill se allt julpynt hos VSM. Det vågar du väl MiaMariah... Det är ju bara bra om vi är fler. Det sprider ju riskerna i fall att någon av oss bara har utgett sig för att vara en inredningsintresserad kvinna i 30-årsåldern med förkärlek för vitt och i själva verket heter Manfred, är 62 och gillar terracottafärger. Huva!

• Adamama
    gemelli skrev 2007-11-28 11:55:25 följande:
    Adamam,Kommer du ihåg att jag frågade dig om mina vit lutade golv. Nu har jag fått veta att dom är vitoljade Hur ska jag rengöra dom bäst? Finns det något som gör susen för smutsiga golv?
    ...vet inte tyvärr. Kan bara lutade, såpade och lackade golv. Oljat har vi inte gjort. Men visst var det Sunna som hade vitljat en trappa - hon borde ha koll på rengöringen.
  • Adamama
    Adamama skrev 2007-11-28 11:44:04 följande:
    MiaMariah - såg att du och VSM diskuterade fika. Jag har raggat fikasällskap med VSM, men barnen blir sjuka hela iden. Men snart kunde vi väl ta en gemensam fika? Jag vill se allt julpynt hos VSM. Det vågar du väl MiaMariah... Det är ju bara bra om vi är fler. Det sprider ju riskerna i fall att någon av oss bara har utgett sig för att vara en inredningsintresserad kvinna i 30-årsåldern med förkärlek för vitt och i själva verket heter Manfred, är 62 och gillar terracottafärger. Huva!
    Peak skrev 2007-11-28 11:46:08 följande:
    haha ser det framför mig 2 kvinnor i 30-årsåldern och så Manfred!
    Peak - vem av oss: VSM, MiaMariah eller jag, tror du är Manfred?
  • Adamama
    Vitadrömmar skrev 2007-11-28 15:43:07 följande:
    ja det är jätte otäckt.. jag bara tänkter och tänker på vem det kan vara.. och stackars denna gosse.. försöker få tag på min mamma så jag kan prata och gråta av mig lite.. ! tack till er alla!Linda
    Ja, sådant är verkligen oerhört svårt att förstå. Och det är klart att det blir extra svårt att förstå när det kommer så nära. Kram.
  • Adamama
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-04 11:57:12 följande:
    Nytt i bloggen som förklarar min frånvaro. Kommer så klart att hälsa på här men inte alls lika ofta som tidigare.Kram!
    Känner verkligen igen mig. Det är därför jag inte hänger så mycket här i tråden längre. Hinner helt enkelt inte med. Två små (varav en riktigt liten och den andra lite större, men svartsjuk)  en man, frukost, lunch och middag, städning, tvätt och vänner. Då klarar inte jag i alla fall att läsa alla inlägg alla dagar. Vilket jag så gärna vill... Men jag märker att det stressar mig när jag ser hur mycket som blivit skrivet och jag inser hur lång tid det kommer att ta att läsa ikapp. Det känns helt absurt att stressas av något som bara borde vara roligt, så därför har jag också tvingat mig att dra ner på takten.

Precis som Sunna skrev i bloggen känns det inte bra när sonen vill leka och mamma bara sitter vid datorn. Jag vill vara en närvarande mamma under den tid de är vakna och sedan är det käckt om jag är en närvarande fru någon kvart då och då också. Den tid som återstår försöker jag ägna åt att faktiskt göra förändringar och förbättringar här hemma, snarare än att läsa om andras projekt - som är sååå inspirerande och roligt, missförstå mig nte, men det ger bara mer idéer på vad jag borde göra, vilket leder till mer stress och mer dåligt samvete.

Nej, jag ska verkligen njuta nu. Njuta av liten bebis som luktar mjölk och lite spy, njuta av liten pojke som luktar kritor och lera och man som luktar sågspån och nytvättad skjorta.

Och njuta av första julen i eget hus. Tassa runt och drömma om jular som ska komma och minnen som ska skapas och mat som ska ätas.

Hmm... jag kanske till och med skulle ta och njuta mig upp ett av de där mammakilona jag just lyckats bli av med...
  • Adamama
    Beatrize74 skrev 2007-12-10 10:12:02 följande:
    Camilla, Himmelbit och Lillafruluva - nu kan ni komma in. Har lagt in bilden igen, men det är kanske inte så mycket att se än.
    Jag med! Jag med!
  • Adamama

Hjälp!!

Har låtit mig övertalas av mannen att vi (trots mina tidigare försök att köra naket) ska ha gardiner i vardagsrummet. Vi ska ha julfest här nästa vecka och han vill prompt att vi ska fixa det innan. Jag sa OK, men bara om vi köpte vita.

Så idag ska vi till IKEA - vad ska vi köpa??

I de fönster i övriga huset vi har gardiner har vi enkla panelgardiner i linne, men i ett vardagsrum passar det nog bättre med lite tjockare. Är lite tveksam till hissgardiner...

Vill helst inte behöva göra mer än fålla, eftersom det är lite tidspress. Hjälp mig! 

• Adamama
    juliah skrev 2007-12-10 14:59:51 följande:
    Hänger inte alls med idag men adamama, vet inte om du fått tipset redan, Aina blekat från Ikea, underbara! 449 tror jag för ett par. De hänger i min tvättstuga och jag är toppennöjd.
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-10 14:05:55 följande:
    Kanske är bra om jag direktlänka med.. www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80110274 Orkar du Adamama, så kan du titta förbi och njuta av min röra och nybakt saffranskaka *raggar lika hårt som vanligt*
    Ja, de var väldigt fina. Men det blir rätt dyrt. Tre fönster á 449 plus gardinstänger. Men om mannen knorrar, kan jag ju alltid säga att vi kör utan.
  • Adamama
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-10 14:05:55 följande:
    Kanske är bra om jag direktlänka med.. www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80110274 Orkar du Adamama, så kan du titta förbi och njuta av min röra och nybakt saffranskaka *raggar lika hårt som vanligt*
    Tja, vi ska åka efter mannen kommit hem från jobbet. Byta lite köksskåp och så, äta latmiddag och bråka om gardiner. Så det kan nog bli sent. 

På torsdag kunde du också va? Jag har ingen bil då, men om du vill kunde du ta med dig kakan och komma hit istället. (inte lite fräck, va?) Jag är i desperat inredningshjälp i kontoret och matsalen.

MiaMaria - kom du med. Se det som ett konsultuppdrag, inte som en fika med främlingar. 

• Adamama
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-10 16:14:55 följande:
    Fast jag har aldrig nån bil. *erkänner, har inget körkort* Men jag kan ju skicka lite kaka på posten, så slipper du vara utan. Och iredandet fixar du kanon utan min hjälp. Låter som en helkväll på Ikea. Gräla inte för mycket bara..
    Ja, då var det värre... Men om du börjar gå nu hinner du fram. Och nej, jag fixar det inte själv. Ska se om jag hinner ta lite kort imorgon, så får ni hjälpa mig. Bihålorna är bättre, men inte bra.
  • Adamama
    MiaMariah skrev 2007-12-10 16:20:53 följande:
    Adamama - tack för att du frågar men ni får fika utan mig, har precis satt igång med en ny medicin med allt vad det innebär..
    Det låter inget vidare.... *viskar* vågar man fråga för vad, eller mot vad?
  • Adamama

En kompis till mig (jag lovar, det är inte jag!!) letar efter en turkos vas i inredningssyfte - behöver inte tåla vatten ens. Någon som har ett tips var man kan hitta det?

Svar på tråden Vita hem del 6