Inlägg från: Adamama |Visa alla inlägg
  • Adamama

Vita hem del 6

alfas skrev 2007-11-21 11:08:47 följande:
    Sylt: Kul att jag kunde vara till hjälp! Brukar annars vara tvärtom oftast *hihi*Behöver hjälpaver!!! Ska beställa något nytt till sonens säng, men kan inte bestämma mig *som vanligt* Använder ni överkast i era barns sängar???Har tyvärr inte råd med båda, då skulle jag inte ha några problem,menså nära JUL är det mycket som skainhandlas Väljer mellan det fina brun/vit randiga påslakansetet från Nyblom.o.KollenEller det här överkastet från Greengate. Vilket skulle ni välja, sonens rum går i den ljusblå tonen som överkastet har och vitt, med lite bruna detaljer...
    Båda är fina, men jag tycker lakanet. Vår treåring har precis börjat lära sig bädda (dra iordning lakanen lite och lägga kudden rätt). Överkast vore helt klart överkurs för honom. Ibland lägger jag på ett, men det känns som att strax efter jag har gjort det ska det byggas koja eller annat i sängen.

Sedan tycker jag generellt - både barn- och vuxensäng - att en vacker bäddning med fina lakan är finare än ett överkast. Det blir liksom lite mycket av samma med ett överkast om du förstår vad jag menar. Ska man ha överkast tycker jag att det är finast att bara ha det över fotändan eller nedvikt.
    ♥ mamma till Adam okt -04 och Levi sept -07 ♥
  • Adamama

Var hittar man fina glöggmuggar eller glögglas eller små-koppar-som-inte-är-i-första-hand-avsedda-för-glögg-men-ändå-passar-utmärkt-till-det?

Frågan hade kanske passat bättre i jultråden - men nu när det närmar sig jul borde väl trådarna nästan sammanfalla?

• Adamama

Ska kolla Indiska.

Här fanns ytterligare bonader (under fliken Bonader och tavlor), som skulle kunna bli fina kuddar. Och sådana som inte skulle bli det. Kolla in tavlan på Diana t ex...

• Adamama

Gemelli - jag tycker också ettan. (Kommer inte in på länken men gissar att det är ett hjärta.) Jag har den själv. Och juliah med. Jag tycker det är enkelt och fint. Kanske något stort...

• Adamama
    gemelli skrev 2007-11-22 22:56:03 följande:
    Jaha så det är ett stort hjärta? Det jag blev lite osäker på är att det ser så tunnt/smalt ut där dom gjort hålet...
    Eller, ja kanske inte så stort. Det är tunt och så. Men jag hade inte läst ordentligt och hade nog väntat mig ett som var typ 1½ cm och sedan var det runt 3. Så min första reaktion var att det var stort, men det handlar ju mer om mig än om hjärtat... Nuhar jag det på en kedja tillsammans med ett lila moreno-glashjärtas. Jättefin. Helnöjd.
  • Adamama
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-23 08:29:13 följande:
    Godmorgon!Lycka till juleja!  Jag har tre gossar hemma som brukar driva mig till vansinne när vi baka, ändå är jag så dum att jag glömmer bort det och bakar med dem trots allt.Ewis: jag skrev igår om att v47 är den vecka på året som man är tröttast och har lättast för att hamna i konflikter. Njut av att den sista arbetsdagen på årets värsta vecka är gjord.
    Sjukt! Denna vecka har varit den första på hela hösten som jag verkligen känt mig deppig och muckat gräl med mannen och lipat och allt. Längtar till vecka 48!
  • Adamama

Jag är på jakt efter ett sådanat där enerverande änglaspel i mässing. Ni vet ett sådant som snurrar och plingar tills man blir tokig. Måste återuppleva min barndomsjular.   Men var hittar jag ett?

• Adamama

*viskar* - VSM, på tal om shopping så såg jag fyra stycken röda hjärtan-ljusstakar med plats för 4 levande ljus på Stadsmissionen i Alelyckan så sent som för fyra timmar sedan. Den från Åhlens. Eller nej förresten, jag köpte visst två, så det är nog bara två kvar nu. 40 kronor styck. Visserligen begagnade, men ändå ett fynd, eller hur?! Pila du över bron och ta de två andra. Mina ska få lite vit färg såklart.

• Adamama
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-23 20:29:01 följande:
    Jag tror det. Medsols?
    I min maskin ska undertråden gå medurs. Är så dum att jag inte vet om det är samma eller motsatsen till medsols...Generad
Svar på tråden Vita hem del 6