Vita hem del 6
alfas skrev 2007-11-21 11:08:47 följande:
Sylt: Kul att jag kunde vara till hjälp! Brukar annars vara tvärtom oftast *hihi*Behöver hjälpaver!!! Ska beställa något nytt till sonens säng, men kan inte bestämma mig *som vanligt* Använder ni överkast i era barns sängar???Har tyvärr inte råd med båda, då skulle jag inte ha några problem,menså nära JUL är det mycket som skainhandlas Väljer mellan det fina brun/vit randiga påslakansetet från Nyblom.o.KollenEller det här överkastet från Greengate. Vilket skulle ni välja, sonens rum går i den ljusblå tonen som överkastet har och vitt, med lite bruna detaljer...
Båda är fina, men jag tycker lakanet. Vår treåring har precis börjat lära sig bädda (dra iordning lakanen lite och lägga kudden rätt). Överkast vore helt klart överkurs för honom. Ibland lägger jag på ett, men det känns som att strax efter jag har gjort det ska det byggas koja eller annat i sängen.
Sedan tycker jag generellt - både barn- och vuxensäng - att en vacker bäddning med fina lakan är finare än ett överkast. Det blir liksom lite mycket av samma med ett överkast om du förstår vad jag menar. Ska man ha överkast tycker jag att det är finast att bara ha det över fotändan eller nedvikt.