Inlägg från: Daggdroppen |Visa alla inlägg
  • Daggdroppen

Vita hem del 6

Kajsa M skrev 2007-11-25 18:36:23 följande:
    Ja jag har köpt det i blomsteraffären. Luktar dock lite starkt i början, men det mattas av. Och det är fint även när det torkar. Och barrar inte som granris gör!
     Jättefint, verkligen!

Då röstar jag för det numberone!!!
  • Daggdroppen

Vem vill förresten summera det ni pratat den senaste månaden???

• Daggdroppen
    MariaV skrev 2007-11-25 18:43:10 följande:
    fluffiga, kan jag få komma in och titta? Numberone, jag har pimpat min ikealjuskrona med lite fejkeukalytus lantligating.blogspot.com/2007/08/lite-smtt-o... lite dålig blid dock
     Konstigt. Var säker på att du redan fanns med på listan...
  • Daggdroppen
    MiaMariah skrev 2007-11-25 18:48:51 följande:
    fluffiga moln - frågar igen - får jag också titta in?
     Om jag får kika in till dig
  • Daggdroppen
    MiaMariah skrev 2007-11-25 18:53:00 följande:
    såklart!
     Tack! Så fint ni har det
  • Daggdroppen

Idag var jag på vippen att täcka trappan (ute alltså ) med granris. Är det för tidigt? Blir det för mycket jul???

• Daggdroppen
    Beatrize74 skrev 2007-11-25 18:59:27 följande:
    Fluffiga moln - klart vi minns dig! Du har fått det helt UNDERBART!Och kusligt värre, men ert kök ser nästan på pricken ut som det kök vi planerar att bygga nu. Skillnaden är bara att vi inte har en hörnställd spishäll, utan den kommer att hänga över bardiskdelen istället. Var i rummet har ni diskhon tro? Alla rum var helt underbara och tvättstugan var ju "to die for". Är ju dum om jag frågar om det var en duschslang precis innanför groventrédörren? För att spola av leriga gummistövlar? Eller vad kan det annars vara som hänger på väggen tro?Superfint! Och kul att ha dig här igen.
    Vi har den bara en bit ifrån spisen. Syntes den inte? Mittemellan "mikroskåpet" och spisen. I köket finns ju ännu ordentligt stora kyl och frys och andra skåp. Men de är inte med på bild ser jag... En annan dag kanske!

Ja, i groventrén finns en dusch med golvbrunn... Många som tycker det var praktiskt ser jag

Tack så jättemycket för dina snälla ord
    mimmi006 skrev 2007-11-25 19:00:21 följande:
    Jag väntar till vi  sätter upp adventsgranen, det brukar bli över en massa ris då. Men annars är det väl praktiskt om ni har snö? det har inte vi... längre,
    Jo det har vi
    MiaMariah skrev 2007-11-25 19:01:23 följande:
    Jag har redan börjat pynta så jag hävdar att det inte är för tidigt!
  • Daggdroppen

Hur går det för Gemelli då? Har hon fått någon Vide än??? Det måste hon ju ha fått, eller?

• Daggdroppen
    knyttis skrev 2007-11-25 19:14:46 följande:
    Ååååh vad fint! Avis!
      Äh, nu blev det inte din kommentar till mig som blev citerad... Kul att vara här tillbaka!!!
    numberone skrev 2007-11-25 19:17:02 följande:
    Knyttis:De är verkligen bedårande...hur "höga" är dem?Lillskrutten mår fint hoppas jag, eller jag har oroat mig på sistone för att den inte skall leva så jag skall be om att få ett vul inom ett par veckor så jag kan slappna av... tycker magen har plattat till sig så mycket igen... Har passerat in i v. 13 idag och det känns skönt!
    Du ska se att allt går bra! Lycka till och grattis än en gång!
    Juleja skrev 2007-11-25 19:18:12 följande:
    När den här jädra flytten är över ska jag inte flytta på flera år!!! Jag är trött och grinig och vill inte kliva över kartonger längre. Usch.hihi, behövde bara få gnälla av mig lite.
    Hihi, ja det är inte kul att packa men försök tänk framåt. När du får börja med det roliga
    mimmi006 skrev 2007-11-25 19:19:06 följande:
     Konstigt citat... Men fin bild på ett fint vardagsrum!!!
    Beatrize74 skrev 2007-11-25 19:20:03 följande:
    Fluffiga moln - jo, nu när du skriver var den är så ser jag den ju. Och det är ju förstås samma placering som vi ska ha. Hihi... enda skillnaden är väl att vi ska ha ett fönster framför vår diskho.
    Ser framemot bilder!!!! Låter snyggt och välplanerat
  • Daggdroppen

Nu har jag läst ikapp allting, men citatknappen krånglade (eller så är det jag som glömt hur man gör ). Försökte memorera det jag ville kommentera men maken kom och distraherade så nu har jag glömt bort nästan allt

mimmamum
    : Visst var det du med saffranstryfflarna. Förlåt, men oj så jag skrattade Och fina pållar!!!!

mimmi: Inte får du ta paus NU inte. Då jag kommit tillbaka!

Julia: Kul med reportage! Närkommer det i tidningen?

Vsm
    : Hoppas du klarar dig!!!

Kajsa: Till dig skulle jag ju skriva flera saker, men minns bara det sista, kudden! Vad fiiin den blev!!!

Nu ska maken ut och fixa i garaget så jag måste gå till sonen. Det är inte klart än invändigt utan mest bara kaos och saker huller om buller. Så nu ska han börja fixa till det så vi kan börja köra in bilarna och slippa stå och borsta snö från bilen klockan 7 på morgonen.  Kanske Ida vill komma och hjälpa tillsvidare Lcroft?

*kram*

Svar på tråden Vita hem del 6