Inlägg från: Daggdroppen |Visa alla inlägg
  • Daggdroppen

Vita hem del 6

Får jag bomba tråden med ännu två bilder idag? Generad 

Satte upp en av mina favorittavlor och ville dela med mig... Hittade den på ett fyndbord på loppis och kunde inte motstå den. Det är en väggrelief i keramik av Irma Yourstone. Visst är den söt? Den fick hamna i hallen, eftersom jag tyckte den passade ihop med klinkersgolvet där. Dessutom ser den ju lite varm och välkomnande ut. Som jag vill att min hall så småningom ska bli.

Under reliefen står en ärvd stol. Min mamma erbjöd sig att sy överdrag till alla stolarna (4 st). Ska behålla dem trärena som de är, men de får som sagt vitt linneöverdrag. Har också 4 andra snarlika stolar som är målade vita, och de är inte lika stiliga som de omålade. Tro det eller ej  

(och som ni ser så hamnade God jul skylten också dit... Den kom dit mest för att reliefen kanske kom aningen högt upp och det såg dumt ut...)

Loppisfynd. Keramikrelief av Irma Yourstone

Stolen ska få vitt linneöverdrag. På sittdynan alltså, inte hela stolen.
  • Daggdroppen

Jag har också problem med julgransfot...

Jag funderar på att sy någon slags påse med band att snöra ihop med... För det måste ju vara enkelt att dra upp och fylla på vatten...

Vad tror ni om det? Vad blir då snyggast till en julgransmatta i tjock grå filt??? Säckväv skär ju sig.... Kanske vit tunnare (mer formbar) filt???

• Daggdroppen
    juliah skrev 2007-12-06 17:35:42 följande:
    Kika i knyttis blogg, hon har gjort superfint runt julgranen!Jag ska prova en liten idé jag har, ni får se om det blir fint.Hjortan, glömde säga vilken fin bock du har fixat i ordning.Fluffis, finfint! Stolen är ljuvlig.
    Tack!
    FruPuffen skrev 2007-12-06 17:40:29 följande:
    Har så svårt att läsa ikapp, bredbandsuppkopplingen är konstig... Jättesöt stol fluffiga moln. Blir jättefint med överdragen sen tror jag. Här kommer lite utlovad bildbomb :
    Tack till dig med! Härlig bomb du släppte
  • Daggdroppen
    LinaoMatilda skrev 2007-12-06 18:01:41 följande:
    Fluffiga: Så söt tavla, och stolen.FruPuffen: Fina bilder!Gillade också kvarteret och Bondi beach
    Tack
    lasseliten skrev 2007-12-06 18:04:35 följande:
    Fluffis- måste vara underbart att börja inreda ert hus nu! Stolen är jättefin, skicka genast hit den.
     Hihi, javisst är det

Så ni tycker också att stolarna ska vara som de är???? I 99 fall av 100 så brukar ni (alla här i tråden) ju vilja måla...
  • Daggdroppen
    lasseliten skrev 2007-12-06 18:15:59 följande:
    Pärla - Jag virrar till det ibland jag med...ska vara glad att jag inte glömde sonen på ikea idag Lina -
    Jag brukar komma på mig själv med att undra "kom jag ihåg att ta med sonen". Och det först då jag kört en bra bit.... Har häntmånga gånger! Tänk OM jag faktiskt skulle glömma
  • Daggdroppen
    LinaoMatilda skrev 2007-12-06 18:12:11 följande:
    Nu sover barnen och jag kollar på finska självständighetsbalen. Fattar inte att jag inte fick inbjudan....  Fina klänningar att kolla på iaf
    Så du fick inte  i år heller

Nä men allvarligt, jag skulle faktiskt inte vilja gå på balen OM jag skulle bli bjuden. Varmt, svettigt, trångt och kameror överallt. Inte alls min grej
  • Daggdroppen
    juliah skrev 2007-12-06 18:26:42 följande:
    Jag är också livrädd att glömma ngt av barnen, särskilt Elle som inte gör så mycket väsen av sig, huu vilken mardröm.numberone, jag har en svart i gjutgärn.fluffis, ja jag tycker stolarna är fina som de är.
     Och svart gjutjärn är betyyyydligt snyggare än vår.... Jag skulle vara glad om jag ens hade det!
  • Daggdroppen
    LinaoMatilda skrev 2007-12-06 18:28:55 följande:
    Inte jag heller, inte aaaalls Jag har t.o.m. skickat brev till henne, presidenten alltså, och sagt att hon behöver inte bjuda mig, hon kan låta någon annan ta min plats
    Hihi, men vet du, jag MENAR det alltså! Jag skulle få spunk av att gå i högklackat, svettas och stå trångt. Jag skulle garanterat svimma flera gånger under kvällen. Gör det om jag måste stå en längre tid... Särskilt om det är varmt!

Så den dagen jag blir bjuden ( ) så ger jag gärna bort min inbjudan
  • Daggdroppen
    LinaoMatilda skrev 2007-12-06 18:39:51 följande:
    LCroft: Så du är också hemma, ingen inbjudan? Superfina bilder iaf!
    Kanske hon har en liten handdator med sig till slottet

Fina bilder lcroft!
  • Daggdroppen

Vårt är 1.00m*1.80m+0.50m

Tre stolar på varje sida. Extra stolar är de 4 jag nyss visat och kökssoffan....

Svar på tråden Vita hem del 6