Inlägg från: Daggdroppen |Visa alla inlägg
  • Daggdroppen

Vita hem del 6

Ewis skrev 2007-12-01 10:38:29 följande:
    Hej hopp!Jag har ett litet problem som inte har med vitt att göra .I denna tråd kan alla så väldigt mycket så jag tänkte att jag frågar här om hjälp.Vi sitter och väljer bilder på barnen till att göra den årliga almanackan som farmor, farfar, mormor, morfar mf får i julklapp.Problemet är att vi har så många bilder på barnen som vi vill ha med men som ni alla vet så består året bara av 12 månader = 12 bilder.Nu till min fråga, finns det någon som kan hjälpa mig att få fyra bilder (en gång på tösen och en gång på sonen) på en bild??Vi tänkte typ göra ett kollage med fyra bilder på ett månadsblad (istället för bara en bild)när vardera barn fyller år.Vad tror ni om det?
    Kan tyvärr inte hjälpa!

Såg att det blev en dålig bild på mattan och strumpan. Här kommer en närbild på strumpan. Ser ni att mitt ögonmått är snett?

Närbild på kanten (som är gjord med sneda ögonmått)
  • Daggdroppen
    Karamellfabriken skrev 2007-12-01 11:27:55 följande:
    Tänkte göra en canvastavla av en bröllopsbild när vi renoverar vardagsrummet.Vilken är bäst?
     Jag gillar svart-vita bäst!
  • Daggdroppen
    Bandykillar skrev 2007-12-01 12:20:24 följande:
    Jag tänkte visa lite bilder vill ni se?Får se omjag kommer ihåg hur man gör.
    Fina!
    MiaMariah skrev 2007-12-01 12:36:57 följande:
    å vad fint!
    Tack!
    LCroft skrev 2007-12-01 12:41:52 följande:
    Ska skumma igenom vad ni skrivit lite senare måste bara berätta att nu är jag moster till en liten Alva Efter mer än 12 timmar med värkar och försök till att krysta ut henne så blev det snitt till slut, de misstänkte att hon var lite för stor och för att undvika stora skador blev det snitt. 3930 g och 52 cm lång så hon är ingen liten klimp
    Ett stort grattis
  • Daggdroppen

Mera vinter/julbilder från mig....

Julfint på trappan

Vår härliga urgamla spark

Sparken hittade jag hos svärföräldrarna. Visst är den fin! Den är riktigt "jag"
    Grytan hittade jag hemma hos mina föräldrar och har tillhört min farfars föräldrar.

• Daggdroppen
    Pärla1 skrev 2007-12-01 16:43:46 följande:
    Bea: Usch vad tråkigt!Hoppas att allt snart bli bättre...MiaMariah: Vilket jobb du lagt ner på bloggtråden, jättebra!! Och vilka fynd du gjort!!Fluffiga: Jättefina bilder, älskar sparkar!Min sambo är på julfest med jobbet idag, så jag och dottern har varit på en liten gård och tittat på en massa handarbeten, tillsammans med svärföräldrarna. De hade gjort det så mysigt ute med lyktor, marschaller, granris och kärvar. De hade ett litet hönshus där de byggt upp en liten "pettson och Findus värld", med små fåtöljer och grejer, så himla fint. Två personer var utklädde som dem också,men när Pettson stack fram sin långa näsa blev dottern livrädd!!Grät jättelänge, så himla synd om henne...
    Tack
    Beatrize74 skrev 2007-12-01 15:44:48 följande:
    Tack tjejer - vad tråkigt att ni är så många som känner igen er. Hur gör man liksom? Själv känner jag väl att jag inte skulle fixa med att vara så rackarns mycket borta från mina egna barn. (Nu börjar barnen bli trötta och kivas...de som aldrig kivas annars...och den här stunden är den första ensamma jag haft idag.)Puh...nu är det hävt. Tur att de är så lugna som de är. Näe...fy rackarns alltså. Vara helt ensam med ansvaret...inte kunna göra något större projekt då man har småkottarna att fixa med, (kissa, tvätta, laga mat åt, underhålla, sära och söva). Och det kan man väl göra. Bara det att det blir så tjatigt och kreativiteten blir som en uppdävd klump i magen. Och sedan kommer tröttheten. "Ska vi dammsuga snart?" frågar sonen nu. Vad ska jag svara på det? "Nej, det ska vi inte. Nu när du kommer med eget initiativ att dammsuga och städa och lära dig hur man organiserar hushållet så har jag inte ork eller lust då jag precis satt mig och vilat fötterna på mycket länge"eller"Ja, det kan vi väl, trots att jag är så trött och känner mig ledsen och irriterad över att inte få släppa hushållets vedermödor någongång"eller"Njae...lite senare kanske. Vill du se på teve"?Frestande med alternativ tre som ni förstår. Men...det ger i sin tur dåligt samvete. Fast nu är det nog allvarligt talat Pippi som får ta kommandot ett avsnitt här. Kommer ni håg "sova till pippi en halvtimma för att få ny energi som förälder". Den tekniken är lite för underskattad. (Men det dåliga samvetet kommer ju ändå som ett brev på posten) Suck! Att det ska vara så svårt att vara mamma.
    Åh, vad jag känner igen mig. Min make jobbar också sjukt mycket och vi ser honom inte hemma många vakna timmar per dygn. Oftast kommer han in kring 21 tiden på kvällen och kring 7-8 på morgonen... Varje dag.

Till alla som är ensam hemma mycket:

Kväll

Farmors gamla kakform och rivjärn

Hoppas det värmer!!!
  • Daggdroppen
    Himmelbit skrev 2007-12-01 17:01:40 följande:
    Åhh, vad fint! Gillade speciellt det med rivjärnet - vilken idé!!
     Hihi, tack

Det är också farmors gamla saker. Både rivjärnet och kakformen
  • Daggdroppen
    Karamellfabriken skrev 2007-12-01 16:52:09 följande:
    Åh, nu måste ni hjälpa mig.Det var någon här inne som fått så fina kuddar av sin mormor till kökssoffan.Jag fick länken till att beställa bonaden som kudden var sydd av men nu har jag tyvärr tappat bort den .Minns någon?
     Jag har ingen aning, tyvärr Men hoppas du får svar!
  • Daggdroppen
    Mufflon skrev 2007-12-01 14:36:21 följande:
    Åhh vilka fina bilder!!!  Så rart med lite snö, själva har vi bara regn o rusk!!
    Bandykillar skrev 2007-12-01 14:11:12 följande:
    Spark är ju så underbart. Minns mina barnvintrar hemma hos mormor och morfar med värme och glädje. Nu är min mormor och morfar sjuka. Så tråkigt och jobbigt
     Hade jag missat er? Tack iaf
    MiaMariah skrev 2007-12-01 15:45:11 följande:
    Hihi, minns ni att jag köpte dessa häromdagen för 19 kr styck?Den övre skärmen hittar jag nu på Nordljus för 89 spänn - snacka om att jag gjort ett FYND! *nöjd*
    Du har fyndat då
    Karamellfabriken skrev 2007-12-01 14:36:52 följande:
    Vi behöver nytt vardagsporslin till köket.Någon som har Ikeas? Är det bra?Är den här fin? Finns med blå blommor också.www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20057439
    Ta den vita!
  • Daggdroppen

Jag skulle garanterat vinna tävlingen om gulast bild Tog en idag och det liknar mer en PÅSK-bild än julbild

• Daggdroppen
    LinaoMatilda skrev 2007-12-01 18:43:03 följande:
    Den vill vi se!
     Nej men oj, herrejösses! Det kan du väl ändå inte mena?

Den blev ju gulare än den från blocket
Svar på tråden Vita hem del 6