Pärla1 skrev 2007-12-01 16:43:46 följande:
Bea: Usch vad tråkigt!Hoppas att allt snart bli bättre...MiaMariah: Vilket jobb du lagt ner på bloggtråden, jättebra!! Och vilka fynd du gjort!!Fluffiga: Jättefina bilder, älskar sparkar!Min sambo är på julfest med jobbet idag, så jag och dottern har varit på en liten gård och tittat på en massa handarbeten, tillsammans med svärföräldrarna. De hade gjort det så mysigt ute med lyktor, marschaller, granris och kärvar. De hade ett litet hönshus där de byggt upp en liten "pettson och Findus värld", med små fåtöljer och grejer, så himla fint. Två personer var utklädde som dem också,men när Pettson stack fram sin långa näsa blev dottern livrädd!!Grät jättelänge, så himla synd om henne...
Tack

Beatrize74 skrev 2007-12-01 15:44:48 följande:
Tack tjejer - vad tråkigt att ni är så många som känner igen er. Hur gör man liksom? Själv känner jag väl att jag inte skulle fixa med att vara så rackarns mycket borta från mina egna barn. (Nu börjar barnen bli trötta och kivas...de som aldrig kivas annars...och den här stunden är den första ensamma jag haft idag.)Puh...nu är det hävt. Tur att de är så lugna som de är. Näe...fy rackarns alltså. Vara helt ensam med ansvaret...inte kunna göra något större projekt då man har småkottarna att fixa med, (kissa, tvätta, laga mat åt, underhålla, sära och söva). Och det kan man väl göra. Bara det att det blir så tjatigt och kreativiteten blir som en uppdävd klump i magen. Och sedan kommer tröttheten. "Ska vi dammsuga snart?" frågar sonen nu. Vad ska jag svara på det? "Nej, det ska vi inte. Nu när du kommer med eget initiativ att dammsuga och städa och lära dig hur man organiserar hushållet så har jag inte ork eller lust då jag precis satt mig och vilat fötterna på mycket länge"eller"Ja, det kan vi väl, trots att jag är så trött och känner mig ledsen och irriterad över att inte få släppa hushållets vedermödor någongång"eller"Njae...lite senare kanske. Vill du se på teve"?Frestande med alternativ tre som ni förstår. Men...det ger i sin tur dåligt samvete. Fast nu är det nog allvarligt talat Pippi som får ta kommandot ett avsnitt här. Kommer ni håg "sova till pippi en halvtimma för att få ny energi som förälder". Den tekniken är lite för underskattad. (Men det dåliga samvetet kommer ju ändå som ett brev på posten) Suck! Att det ska vara så svårt att vara mamma.
Åh, vad jag känner igen mig. Min make jobbar också sjukt mycket och vi ser honom inte hemma många vakna timmar per dygn. Oftast kommer han in kring 21 tiden på kvällen och kring 7-8 på morgonen... Varje dag.
Till alla som är ensam hemma mycket:
Hoppas det
värmer!!!