• Lynn84

Vita hem del 6

LinaoMatilda skrev 2008-01-11 11:29:15 följande:
    Lynn: jag gillar Edward också. Men Elliot var bra förslag. Elias är också fint.
    Ja...jag gillar Elis....som Emma Wiklunds son heter. Gustav sa jag till sambon härrom kvällen och han bara tittade på mig. *tråkmåns*

Juliah
    Det såg jätte mysigt ut i Noells vrå. Kanske en fin liten tavla vid sängkanten vore fint. Väggen där lilla fönstret är alltså...nått led lite färger i som ombonar lite. (inga skrikiga...om nu inte noell själv vill ha det....)
  • Lynn84
    Peak skrev 2008-01-11 11:44:46 följande:
    Sylt skrev 2008-01-10 21:13:37 följande: ja jag såg att det var ngt större som var klätt i det tyget, men såg inte vad det var Namn är kul Jag ska ju inte ha fler barn men tycker ändå det är kul att fundera ut namn!! När vi träffades för 10 år sedan sa vi på skoj att "när vi får en son ska han heta Lowe" och sen har det hängt med, så när det visade sig vara en pojke på Ul:et så var det klart! Jag skulle ibland vilja bo i ett engelsktalande land, tycker så många engelska/amerikanska namn är fina men de blir inte bra i svenskt uttal! Madison och Jordan tycker jag är fina flicknamn. (men min sambo tänker på tutt-Jordan i england , det gör inte jag )
    Hahahaha....Tutt-Jordan.
    Jag gillar också engelska namn..eller amerikanska.
    Tycker Judith är såå fint, det heter många i Sverige visserligen men just när det uttals på engelska så blir det så sött. Allison, Bo (som flicknamn!) McKenna, McKenzie, Julie....mmm.... *fniss*
  • Lynn84

Nu väntar duschen och hemmet på att jag ska ta tag i mitt liv.

Buhuuu...vet inte vad jag ska hitta på här hemma. Nästa helg går ju flyttlasset till huset men jag kan ju inte packa ALLT nu bara för det. Då packar jag ner vardags grejorna med och det är det som bara är kvar - känns det som....fast endå inte.

Ge mig kraft!!! Behöver röja järnet här hemma!

• Lynn84
    dansdotter skrev 2008-01-11 12:15:18 följande:
    Man behöver inte slipa alls innan man målar en furutrapp, man grundar den först med en oljebaserad grundfärg sen en oljebaserad slutstryningsfärg.Lady färgen är kanonbra att måla med. Den flyter ut o ser ut som sprutmålad. rekomenderar den. Den finns i Hb, sidenmatt o blank. Om man vill ha ett elegant gammalt utseende så bör man använda den sidenmatta annars så är det den halvblanka som har glans 40 påskalan. Den har jag själv målat trappen med. Den sidenmatta använder jag till möbler o hyllor o dyl. Bara att fråga på om det är nått ni undrar över. // Carina
    Vad bra att ni pratar färg. Vi ska ju måla en hel del i huset. Bl a ska vi måla hallen, som då helt är kläd i någon slags spont. Från golv till tak...och det är höööögt till tak vill jag lova!!!
    Är Lady färgen dyr? Är det sidenmatt jag ska välja då? för jag vill ju inte ha en glansig färg på väggarna. Vilka vita nyanser finns det? Vill nog helst ha en obruten....men jag vet inte.

Förslag?
  • Lynn84
    LinaoMatilda skrev 2008-01-11 12:47:18 följande:
    Vi har precis målat vår hall i obruten vit kulör. Du kan kolla på bilder i min blogg om du vill.
    Är det Lady du målat med??
    Vad kostade det isåfall? Vi har så mkt att måla så jag vill egentligen inte lägga hur mkt pengar som helst på färgburkar (för att kunna göra annat också) men samtidgt vill jag inte tulla på kvalitet och färgresultatet.
  • Lynn84
    nublu skrev 2008-01-11 12:52:21 följande:
    Lynn: Vår hall med vitmålad spont finns i min blogg också. Kan finnas bilder i mitt BG här på FL också. *teflonminne*
    Har du målat med lady??? *nu frågar jag alla, men det verkar vara en bra färg*
    Om inte, vilket märke? färg? Matthet? *heter det då?*
  • Lynn84

Kikar in om en stund igen...nu SKA jag duscha!!! *fniss*

• Lynn84
    nublu skrev 2008-01-11 13:22:15 följande:
    Lynn: Vi har målat med Alcros halvmatta obrutna basfärg (vattenbaserad). Penselmålade först alla fördjupningar och rollade sedan två varv.
    Tack för tipsen!!!

Vet inte hur målningen ska gå till. På det "högsta" ställer är det säkert närmare 4 m högt. Eller hur högt är det till ett normalt tak? Hallens tak är på ena stället öppet ända till övervåning så det blir ju rätt högt att klättra på stege *höjdrädd*

Men det blir nog kanon fint när allt är klart!
  • Lynn84
    knyttis skrev 2008-01-11 13:25:01 följande:
    Vad kul att ni vet vem de som bor där inne i magen! Hur mår du nu? Jag tycket faktiskt alla namn ni har nämt är fina. Edward var så fint, har inte tänkt på det innan och Elias gillar jag med!
    Ja, här pratas det om lillebror för det mesta nu! Känns bra, det blir lite mer påtagligt för Colin också vem det är som väntas. Inte vara en bebis.
    Jag mår hyfsat bra. Har rätt mkt problem med magkatarr denna gången vilket jag inte hade sist. Och så det gamla vanliga - foglossning.

Ja jag måste börja bearbeta sambon alltså!
    Mina absoluta favvisar är Wiktor och Elliott....i förstahand...Men andreas tycker Elliott låter som en bög (!) Förvånad   *skrattar*
  • Lynn84
    knyttis skrev 2008-01-11 13:47:37 följande:
    Vi funderar på Viktor om vi får en lillebror till William framöver Konstigt vilka associationer man kan få från vissa namn. De räcker att ngn knasig typ man känt el stött på har hetat ngt visst så är ett namn färgat för alltid! Ho ho fick springa ut på larm vår ena katt tänkte spy hårbollar på vardagsrumsmatan... Jag älskar verkliegn våra katter men just nu är bägaren överfylld men hår, mjau och kräks...Härlig Blog du länkade till Mimma! Den ska jag kolla mer i!
    Jaa...det är så sant. Sambon har svårt för Wiktor också bara för han kände till en stor *ursäkta uttrycket* svart snubbe som hette så och tydligen var han inte så rolig.
    (?)

Alla namn jag vill ha påminner honom om nått...*gaaah*
    Får nog ta fram kötthammaren snart och slå till honom hårt!

Moppa på du Knyttis!
Svar på tråden Vita hem del 6