• Lynn84

Vita hem del 6

Har missat inlägget om vem som undrade över vagn...

Här kommer dock mitt svar....

Jag kan varmt rekommendera Phil & Teds E3 vagn!
    Super smidig att köra! Finns i helsvart nu också. Finns faktiskt en del sånna vagnar på köp/sälj sidan till och från.
  • Lynn84
    Birks och Kalles mamma skrev 2008-01-18 21:49:36 följande:
    Ett annat alternativ är en personlig bok www.unikabarn.se/product_info.php&pr...Colin är huvudperson dagisbarnen är huvudperson 2 och någon av fröknarna huvudperson 3
    Ja min sambo sa också det men då känns det lite som om att Colin vore "oersättlig".
    Det är han ju på sätt och vis....det finns ju bara en som han, men alla barnen är ju lika speciella.....

Ah, det är en fin tanke och jag gillar den. Men skulle andra göra det? Eller gör man sina barn till små "viktig-petter" då?

Förstår du mitt tanke sätt?
  • Lynn84
    Himmelbit skrev 2008-01-18 22:46:48 följande:
    Imorgon hade jag tänkt att sonen och jag skulle ge oss iväg på en shoppingtur. MEN nu är det ju stormvarning - typiskt!! Kanske inte rätta dagen att ge sig ut med bilen 14 mil?! Nytt i bloggen!

Vi ska flytta imorgon! Mitt under stormvarningen!!!
    Hoppas det är lugnt häromkring. Än så verkar inte blåsten ha tagit sig!
  • Lynn84
    Hej alla!

Igår kom vi in i huset!
    Tack vare att de förra ägarna är gamla vänner till familjen och de är grymt tillmötesgående så fick vi vara där och pyssla bäst vi ville fast vi inte har riktigt tillträde till huset fören den 31!

Ställde in i skåpen, möblerade vardagsrummet, hängde upp gardiner och ställde lampor i fönstren. :0) Åh! Även om inte färgerna och tapeterna är som jag vill ha dem så  genomsyrar huset en otrolig hemtrevnad. Det kändes riktigt lyxigt att -snart- vara ägare till det huset. Storlek som ett slott! *fniss*

Efter en lång avslutad kväll med en grym smärta av foglossning till följd, vaknade jag vid midnatt av att min syster pratar med sin sambo i telefon. Hörde ord som " sticker i ögonen, rökfyllt, vedpinne...." Då for jag upp och hela vardagsrummet här hemma hos pappa var rökigt. En vedpinne hade börjat glöda brevid gjutjärnspisen och rökutvecklingen gick snabbt. Tur att lillasyster kom hem när hon gjorde, annars hade nog inte pappa suttit här idag. Han sov i soffan och gick inte väcka (*host* efter några flytt öl för mkt)
    Konstigt nog gick inte brandvarnaren igång.......(?)

Allt gick bra och idag luktar det som en mindre skogsbrand i huset, trotts lång urvädring i natt.
  • Lynn84
    gemelli skrev 2008-01-20 11:00:14 följande:
    Ni som är proffs på att renovera om gamla möbler, hur gör ni med den gamla färgen?Har en möbel med blå lackfärg, hur får jag lättast bort den?
    I somras när vi gjorde om ett gammalt fönster till spegel så använde vi varmlufts pistol för att få bort färgen. Funkade kanon! Har dock inte använt på större möbler.
    Har även provat att luta av och slipa lite efteråt. Kan dock varmt rekommendera pistolen! 
  • Lynn84
    Kajsa M skrev 2008-01-20 18:21:51 följande:
    Lynn84Hu så otäckt! Tur att hon vaknade!!
    Syrran vaknade inte...hon kom hem från min andra syster där min släkt hade suttit efter flytten på kvällen och festat lite. En riktig tur att hon bestämde sig för att gå hem när hon gjorde!

Fundersam
  • Lynn84
    mimmamum skrev 2008-01-20 20:17:29 följande:
    Vad tycker ni om detta? Blir det för mycket i det lilla badrummet?www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx
    Toaletten ser jätte fräch ut. Vet dock inte hur den såg ut tidigare. :0)

Skåpet till handfatet var jätte fint. Undrar också hur det blir med plats. Så det inte ser och känns väldigt trångt ut. (?) Såg i någon inredningstidning nyligen att de hade hängt ett fint tyg längs med handfatskanten. Minns inte riktigt hur de hade satt dit det.

Kan det ha varit i senaste lantliv jag såg det?
    Hur eller hur så ser det också okej ut.

Vart har du köpt lampan över spegeln? Är den en IKEA lampa?
  • Lynn84

Har ju inte sagt Godmorgon ännu!

*fy skäms på mig*

Är tillbaka på jobbet. Inte ett dugg inspirerande!
    Sitter framför en dator mellan 07-16 och har möjligt vis arbete under halva dagen...men det tror jag knappast. Såå...nu måste ni skriva så fingrarna glöder, jag måste ha lite att läsa här idag!

Ska kolla försäkringskassans hemsida också....*kom på nu* Måste ansöka om havandeskapspenning. förhoppningsvis får jag gå hem 2 månader innan. *hoppas hoppas hoppas*

• Lynn84
    Kajsa M skrev 2008-01-21 08:22:12 följande:
    Godmorgon!Tänkte bara meddela er att jag ska ligga lite lågt med FL och min blogg ett tag. Stressen tar kål på mig och jag måste prioritera om lite. Ska lägga tiden på träning istället för FL för att komma ikapp fysiskt. Får slänga ett öga i era bloggar då och då i alla fall.Saknar er redan!Kram!
    Ta den tid du behöver!
    *Kram*
  • Lynn84
    Kajsa M skrev 2008-01-21 08:37:37 följande:
    Varför känns det som om man gör slut?
    Hihihihi...är det så du känner.
    Det var en rolig liknelse! Men så behöver du inte känna!
    Vi finns här när du kommer tillbaka.
Svar på tråden Vita hem del 6