• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • LinaoMatilda
    Sylt skrev 2008-02-01 20:21:20 följande:
    Haha, nu kan jag bara inte låta bli (det blir ännu roligare om man läser ditt inlägg som mumintrollet )
    haha, ja jag kan ju försöka vara extra mycket muuumin. Har du någon favoritfigur jag ska strävaefter att låta som?
    Truffles skrev 2008-02-01 20:23:50 följande:
    Klart att du ska måla! Själv sitter jag heeeeelt färdig i soffan och glor på Lets Dance och väntar på att få åka och hämta hem maken från hans kick-off så att jag kan gå och lägga mig. Är helt slut efter den här veckan, men om du ska vara så duktig imorgon så kanske jag åtminstone skulle försöka slipa av skivan på lilltjejens nya skrivbord...
    Säg bara till om du behöver någon som hejjar på
  • Sylt
    Truffles skrev 2008-02-01 20:23:50 följande:
    Klart att du ska måla! Själv sitter jag heeeeelt färdig i soffan och glor på Lets Dance och väntar på att få åka och hämta hem maken från hans kick-off så att jag kan gå och lägga mig. Är helt slut efter den här veckan, men om du ska vara så duktig imorgon så kanske jag åtminstone skulle försöka slipa av skivan på lilltjejens nya skrivbord...

Jag har lite pensionärsvarning o kollar "På spåret"....
    LinaoMatilda skrev 2008-02-01 20:27:13 följande:
    Säg bara till om du behöver någon som hejjar på
    Helt ärligt är jag lite rädd för Muuumin, speciellt för alla deras elaka polare.... När de skall visa Mumin på Bolibompa så varnar de faktiskt o säger att de små barnen skall se det m en vuxen (men jag är ju inte mkt stöd)
  • Truffles
    Sylt skrev 2008-02-01 20:40:24 följande:
    Helt ärligt är jag lite rädd för Muuumin, speciellt för alla deras elaka polare.... När de skall visa Mumin på Bolibompa så varnar de faktiskt o säger att de små barnen skall se det m en vuxen (men jag är ju inte mkt stöd)
    Då missade du just att hela juryn stod upp när Cissi och Rickard Herrey dansat klart.

4x10 poäng!  
  • Sylt
    mimmi006 skrev 2008-02-01 20:37:56 följande:
    Hej å gokväll!Sylt- vad har du i görningen?
    Försöker stressa ihjäl maken genom att tömma o måla vårt skafferi. Han hade precis hämtat sig fr att jag tömt o bytt alla skåp i kök o på kontoret . Det måste hända ngt HELA tiden, annars kanske man somnar....

Fyndade du ngt idag?????
  • LinaoMatilda
    Sylt skrev 2008-02-01 20:40:24 följande:
    ojdå... *stryker direkt tanken på att låta som stinky*
    men jo, jag kan förstå att vissa avsnitt kan kännas skrämmande... för barnen
  • Sylt
    Truffles skrev 2008-02-01 20:42:42 följande:
    Då missade du just att hela juryn stod upp när Cissi och Rickard Herrey dansat klart. 4x10 poäng!  
    Oj, men jag får ju höra Hoahoa svära ist
  • Himmelbit

Godkväll på er!!

Nu är min lilla gnisselpelle i säng!

Lina - Jättefint M!! Tror min Melker behöver ett sånt också .

Sylt - Duktig flicka med skafferiet!! Kul att höra att det är fler som läser på dialekt - kände mig lite dum som fick noll respons på det

Mimmi - Har du gosat i ditt tröj-fynd ännu? Nya favvo-tröjan??

Truffles - Be mannen ta en taxi

• Sylt
    LinaoMatilda skrev 2008-02-01 20:44:36 följande:
    ojdå... *stryker direkt tanken på att låta som stinky* men jo, jag kan förstå att vissa avsnitt kan kännas skrämmande... för barnen
    Haha, men du är ju van vid människor som slåss med kniv o piskas med ris. Jag är bara van vid att äta o vara dryg