• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • MiaMariah
    LinaoMatilda skrev 2008-02-01 17:29:22 följande:
    Måste berätta om ett fynd jag gjorde idag. Hittade bokstäver på Stockman, bara 4,60e jämfört med Sipikkas som kostar 8e st. Köpte ett M och beställde ett E (dom var slut) men ska nog köpa hela namnen.
    Vad roligt, skulle kunna tänka mig ett W nån gång när jag hittar såna bokstäver.. W som i vårt efternamn.
  • LinaoMatilda
    MiaMariah skrev 2008-02-01 17:32:23 följande:
    Vad roligt, skulle kunna tänka mig ett W nån gång när jag hittar såna bokstäver.. W som i vårt efternamn.
    Jag kan ta bild och visa M'et, om du sen vill ha ett W kan jag skicka åt dig.
  • Himmelbit

Hann knappt posta inlägget förrän han vaknade - jätteledsen!! Så nu har vi vaggat och sjungit och nu sitter han i mitt knä.

Har påbörjat vimpelpyssel men ändrar mig med tygerna hela tiden... . Klipper till lappar och sen, näää det blir inte fint... grrr...

MildaMaränger skrev 2008-02-01 17:16:18 följande:
    iiiiiii har kännt första ordentliga sparken!!! sååå coolt
    Myyysigt! Kan sakna kickarna i magen ibland!
    lillafruluva skrev 2008-02-01 17:19:41 följande:
    Himmelbit - här vi en till gnällis, min ettåring får sina kindtänder nu och vinglar runt med feber och gnäller stackarn.Hihi, jag var en aning sen när jag tappade mina sista tänder så jag kommer faktiskt ihåg vilken spänningshuvudvärk jag hade när de nya kom!!
    Jag har ju också en ettårig med kindtänder på g - synd om dem!!
    LinaoMatilda skrev 2008-02-01 17:23:42 följande:
    Stackars er, lillen som får tänder och du som inte får möblera Hoppas det blir bra till slut iaf.
    Tack! Ja visst är det lite synd om mig också
  • Himmelbit
    LinaoMatilda skrev 2008-02-01 17:29:22 följande:
    Måste berätta om ett fynd jag gjorde idag. Hittade bokstäver på Stockman, bara 4,60e jämfört med Sipikkas som kostar 8e st. Köpte ett M och beställde ett E (dom var slut) men ska nog köpa hela namnen.
    Åh vilket fynd!! Kul!
  • LCroft

Hej alla vänner!

Ska ge ifrån  mig ett livstecken, jobbar och det går bra, äntligen är alla friska också (peppar, peppar...) Ida har däremot straffat mig när jag kommit hem på dagarna, surat och gnällt så jag knappt känt igen min egen dotter. Igår vände det äntligen när vi var alla hemma för ovanlighetens skull, mannen är ju oftast i ishallen på kvällarna, och idag har det varit lungt och skönt här hemma. Har t.o.m lite tid att sätta mig ner vid datorn.

Fast dator får man lite nog av på jobbet och timmarna är så få när man kommer hem att både fl och bloggen lämnar. Likaså inredning hinns inte med just nu, men bara vi kommer in ordentligt i våra nya rutiner så hittar man väl tillbaka hit och börjar fixa på här hemma igen

Sköt om er alla!

Och grattis MM till att ha känt första sparkarna!

• LinaoMatilda
    LCroft skrev 2008-02-01 18:11:01 följande:
    Hej alla vänner! Ska ge ifrån  mig ett livstecken, jobbar och det går bra, äntligen är alla friska också (peppar, peppar...) Ida har däremot straffat mig när jag kommit hem på dagarna, surat och gnällt så jag knappt känt igen min egen dotter. Igår vände det äntligen när vi var alla hemma för ovanlighetens skull, mannen är ju oftast i ishallen på kvällarna, och idag har det varit lungt och skönt här hemma. Har t.o.m lite tid att sätta mig ner vid datorn.Fast dator får man lite nog av på jobbet och timmarna är så få när man kommer hem att både fl och bloggen lämnar. Likaså inredning hinns inte med just nu, men bara vi kommer in ordentligt i våra nya rutiner så hittar man väl tillbaka hit och börjar fixa på här hemma igen Sköt om er alla!Och grattis MM till att ha känt första sparkarna!
    Hej!

Skönt att ni är friska och att det går bra. På ett sätt är det väl inte konstigt att det kommer någon reaktion iaf från Ida, det är ju ändå en stor förändring. Och så går det jo över.

Har du sett att det är vita hem träff i juni? *raggar sällskap till resan*
  • Lynn84

hej tjejer!

Kikar förbi en snabbis för att visa att jag fortfarande lever!

Går runt och pysslar i huset hela tiden. Tyvärr saknar jag enormt mkt möbler, gardiner och lampor. (ja, iaf sånna gardiner jag verkligen VILL HA!)
    Badrummet är det enda rummet som ser ut som det ska göra, förutom att jag ska måla skrivbord och spegel som står där.

Ikväll blir det grundning av köksbord och fortsatt målning av hallen. *phu*

• Vaniljdröm

Tittar in snabbt och hoppas att ni kan ge många fina tips på vardagsrumstapet.
    Jag skulle gärna vilja ha tips på var jag kan hitta vit botten med typ pärlemo-mönster på. Hoppas att ni förstår.
    Rummet är stort så handtryck måste nog tyvärr avstås ifrån (får inte kosta alltför mycket per rulle). Annars vet jag att Julia har en underbar.

• Lynn84

Måste berätta lite om hur målningen i hallen går.

Vi har målat med häftgrund först.
    Använder en färg som heter Yunik, vitt - sidenmatt.
    Har målat väggarna med först häftgrund då, sen två lager med den vanliga väggfärgen.
    Tycker resultatet blir så där......  Fundersam
    Ser vartenda penseldrag. Kanske har jag målat för tunt för att jag vill vara noggran. Färgen går liksom inte ihop så där som andra vattenbaserade färger jag målat med.
    Ska måla en gång till och se om det blir bra. Kan jag ha för liten eller för stor pensel?????

Hjälp mig med tips. Vet att det är svårt med tanke på att ni inte ser hur det ser ut.