• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Himmelbit

Hej på er!

Slinker in en snabbis! Jag är såå trött i huvudet idag. Min lille Himmelbit har gnisslat hela dagen och vill bara upp i famnen. Har följt varenda steg jag tagit... *puh*. Han håller nog på att få tänder stackarn för han är så ynklig. Vill inte äta och inte sova, men nu gjorde jag ngt som jag egentligen tycker är tabu. Han fick välling och somnade gott! Detta kommer väl att innebära att han är vaken hela kvällen men han behövde verkligen både maten och sömnen, lille plutten!

Försöker möblera om här idag, men det har väl gått sådär bra (se ovan). Det slutade med att sonen fick sitta uppe på möblerna som jag har flyttat runt... Men jag är lååååångt ifrån färdig.

• lillafruluva
    MildaMaränger skrev 2008-02-01 17:16:18 följande:
    iiiiiii har kännt första ordentliga sparken!!! sååå coolt
    Åååååh, vad mysigt!!!

Det rycker ju alltid i gravidnerven när man hör sånt, jag får nästan tårar!!
  • lillafruluva

Himmelbit - här vi en till gnällis, min ettåring får sina kindtänder nu och vinglar runt med feber och gnäller stackarn.

Hihi, jag var en aning sen när jag tappade mina sista tänder så jag kommer faktiskt ihåg vilken spänningshuvudvärk jag hade när de nya kom!!

• MiaMariah
    lillafruluva skrev 2008-02-01 16:32:53 följande:
    Tillbaka från loppisen..Det enda jag hittade var en glasburk med lock, men när jag gick runt med den kom en kvinna fram och sa att hon hade ställt undan det hon skulle köpa på ett ställe, bl.a burken jag tänkte köpa. Jag blev så förvånad att jag gav den till henne. Sen samlade hon in resten av det hon hade "ställt undan" av andra personer som handlade på loppisenEfteråt blev jag lite irriterad eftersom hon hade ställt det hon vill ha på ett loppisbord bland allt annat istället för i en korg
    Nämen, ska man ha nåt får hon väl bära på det eller ställa det bakom disken!
    Å, vad mysigt!!
  • LinaoMatilda
    juliah skrev 2008-02-01 17:11:27 följande:
    Lina, jag slinker, nya taktiken nu när jag blivit så smaaaal lillafruluva, vi ringer en gång i veckan tycker jag och hör.
    hihi låter bra, de andra kommer inte ens att förstå att det fanns några fynd där innan du tagit dem Skrattande
    åå, det är nog det bästa med graviditeten, att känna sparkarna Iaf i början innan de blir för hårda I början gick det nog ganska långt emellan har jag för mig.
    Himmelbit skrev 2008-02-01 17:15:42 följande:
    Hej på er!Slinker in en snabbis! Jag är såå trött i huvudet idag. Min lille Himmelbit har gnisslat hela dagen och vill bara upp i famnen. Har följt varenda steg jag tagit... *puh*. Han håller nog på att få tänder stackarn för han är så ynklig. Vill inte äta och inte sova, men nu gjorde jag ngt som jag egentligen tycker är tabu. Han fick välling och somnade gott! Detta kommer väl att innebära att han är vaken hela kvällen men han behövde verkligen både maten och sömnen, lille plutten!Försöker möblera om här idag, men det har väl gått sådär bra (se ovan). Det slutade med att sonen fick sitta uppe på möblerna som jag har flyttat runt... Men jag är lååååångt ifrån färdig.
    Stackars er, lillen som får tänder och du som inte får möblera Hoppas det blir bra till slut iaf.
  • lillafruluva
    MildaMaränger skrev 2008-02-01 17:19:57 följande:
    nu vill jag känna mer men nu kommer det inget... jag kände verkligen utanpå !!!! dröjer det länge emmelan??
    Hm, här har man burit och fött tre barn men minnet är ju som hos en guldfisk!
    Det är säkert olika hur mycket och ofta man känner i början!
  • LinaoMatilda

Måste berätta om ett fynd jag gjorde idag. Hittade bokstäver på Stockman, bara 4,60e jämfört med Sipikkas som kostar 8e st. Köpte ett M och beställde ett E (dom var slut) men ska nog köpa hela namnen.