• LCroft

Vita hem del 6

juliah: Jag har blivit bättre med åren, nu skriker jag inte i högan sky varje gång jag ser en spindel fast magen vänder sig in och ut.

Det absolut värsta jag vet är faktiskt grodor, då skriker jag och hoppar upp på första bästa höga sak som finns i närheten, är det mannen är det ju toppen för då får han bära in mig

Det värsta var nog när mannens bror berättade att han hade läst om hur många spindlar varje person i medeltal äter upp per livstid, typ i sömnen och så, då var jag hysterisk i flera månader efter och kunde inte gå och sova utan att riva upp hela sängen och kolla läget först

• LCroft

Har på känn att min hysteri kom tillbaka bara för att jag tänkte på det!

Förlåt alla som jag nu skrämde upp! Tänkte mig inte för innan jag skrev Generad MEN jag har inte fått läsa den artikeln ännu heller så jag vill tro att det inte stämmer

• LCroft

juliah: Jag försöker att inte tänka på det, men varje gång vi är på restaurang så innan jag beställer så går jag omkring och snokar, kollar toaletter osv för att få en känsla av om jag ens vill äta där *rubbad*

• LCroft

juliah: Å så skönt att höra att det finns flera rubbade och hysteriska människor Min man är lika rubbad han med, för han kollar herrtoaletterna och jag dam *fniss*

• LCroft

juliah: Hade min man varit rädd för småkryp får jag nog godkänna att jag hade tyckt att han var fånig, en nästan 2 meter lång bjässe som skriker för ett litet kryp känns inte så manligt precis Han ska ju rädda mig från dem inte tvärtom Oskyldig

• LCroft

Mia kommer ihåg när du berättade det jo... usch!!

juliah: Det är ju en jättebra bild! Och supermysigt!

• LCroft

Mia superfina saker du shoppat, gillade trädet massa

lillafruluva: Vilken söt stol! Gamla saker är gamla saker

• LCroft
    MiaMariah skrev 2007-12-04 19:52:39 följande:
    Rosmarin!
    Ja, det har du säkert rätt i Inget jag hade tänkt på själv, men när du säger det så har jag faktiskt sett uppstammade rosmarin också!
    lasseliten skrev 2007-12-04 19:53:21 följande:
    Hej! Tillbaka efter ett julbak. Gjorde saffransbröd, det som fanns i Lantliv. Blev sååå gott, mamma, pappa och en syster gav det full pott. Och jag som inte kan baka...så det är verkligen att rekommendera. Fick ett roligt telefonsamtal idag. Vårt matbord från EV lev. hem till oss i förhoppningsvis nästa vecka! Skitglad är jag!
    Grattis så roligt! Som du väntat på det bordet Fast jag tycker ju nog att det är lite orättvist egentligen Ska du faktiskt ha allt? Både Smegen och EV:s bord och stolar? Räcka ut tunganSkrattande Tur att man sitter ihoptryckt i skåpet och ibland hinner titta ut lite och beundra
  • LCroft

Godmorgon!

lillafruluva: Tyvärr brukar magsjuka oftast starta på natten, hoppas lilla stackaren kryar på sig snabbt!

mimmi: Ni får också ta och krya på er där hemma!

juliah: Det blev snabba ryck, hade också letat efter nån som kommer och städar. Lyktor, jag bor mindre än 1 km från en blomsteraffär som även har inredningssaker och jämt har de massa fina lyktor och stora såna med, men det hjälper ju förståss inte dig nu tyvärr!

• LCroft

juliah: Hoppas du hittar en sån som du letar efter

lillafruluva: Hur gammal är hon? Många gånger känner de inte själva om de är små att magen kanske inte är frisk än utan äter som vanligt. Sen går det här Rota-virus och det är ett segt och hemskt magsjukevirus som håller på i flera dagar.

Nåt som jag blivit rekommenderad av barnläkare är att ge lite Cola och chips åt barnen när de har magsjuka, bara små, små mängder i taget. Men de behöver både de salta och det söta. Vanliga skorpor utan socker är nåt som man sen så småningom kan börja försiktigt ge, ev doppade i lite te. Mjölkprodukter ska man inte alls ge innan magen är sig själv igen. Vet inte om det finns i Sverige men Actimel youghurt dryck är annars jättebra att själv ta för att försöka klara sig, det har vi druckit så fort magsjukor börjar gå runtomkring oss och vi har, peppar, peppar ta i trä.... klarat oss fast alla andra på barnens skolor varit sjuka.

mimma: Så trist! Inte ditt fel att hon hade beskrivit varan fel! Tyvärr så har jag ju ingen aning om vad man kan göra men det finns väl många andra här som handlar och säljer på Tradera som säkert kan hjälpa dig.

Svar på tråden Vita hem del 6