Inlägg från: Det ljuva livet |Visa alla inlägg
  • Det ljuva livet

Vita hem del 6

Himmelbit skrev 2007-11-11 19:49:02 följande:
    Såååå fina!! Ett sådant bord hade jag inte tackat nej till!
    Det där elemetskyddet måste jag se . Bild?
  • Det ljuva livet
    Himmelbit skrev 2007-11-11 20:46:45 följande:
    Här är den: (ursäkta igen för en urdålig bild, men det vill inte bli bra när det är mörkt...)
    alfas skrev 2007-11-11 20:57:06 följande:
    Tänkte höra med er vad ni har för gardiner i tv/vardagsrum??? Satte upp ett par linngardiner som skulle vara vita, men visade sig vara gulvita istället, så dom går bort.Nu har jag idetorka, de enda jag fastnat för är House Doctors vita längder, men kan inte avgöra om dom är för mkt eller ej (spetskanten jag tänker på).Så snälla överös mig med förslag Gärna lite bilder
    Ikea har fina som inte är lika dyra som himlas http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80110274 Vad fint ert vardagsrum är!
    Kajsa M skrev 2007-11-11 20:35:56 följande:
    Lägger in en bild här oxå
    Supersnyggt!
    Kajsa M skrev 2007-11-11 20:38:59 följande:
    Tack! Ja fast VSM slog oss!
    Japp, fast vi har fortfarande lister som fattas
    Himmelbit skrev 2007-11-11 20:05:07 följande:
     Här kommer en liten glimt av elementskyddet... Visst är det fint!!
    Jaf som precis bestämt mig för att de här vill jag ha: http://mjornstrateknik.se/spjala1tass.jpg
    gemelli skrev 2007-11-11 21:07:26 följande:
    Vi har vita Himla gardiner....
    Ert vardagsrum är såååå fint!

Bea: Fantastiskt söt! Du kan nog sluta som lärare och bli tekoppsmiljonär !

Har tovat tre hjärtan och nu bär det av ner i källaren för att måla bordet för andra gången.
  • Det ljuva livet
    NU har barnen somnat och jag har äntligen lite tid att skriva här ! Vad stilla det har varit idag .

Här är vårt senast slutförda projekt! Och nu när maken mätt och skruvat upp den så tycker jag att den ska flyttas ca 7cm neråt, eller hur?

Nu läser jag ikapp, borde vara ovanligt snabbt gjort
  • Det ljuva livet
    jezzzica skrev 2007-11-12 19:35:42 följande:
    hmmm svårt det där.... Det blir ju himla fula hål och så farligt fel sitter den inte enligt mig. Men man kan ju störa ihjäl sig på sånt själv..
    Om jag ber maken att flytta den blir det max 7 cm ner, då döljer hyllplanet de första hålen
    LinaoMatilda skrev 2007-11-12 19:36:29 följande:
    Om man ska kunna gå där också tror jag det är bra att den inte är lägre ner. Tycker det är fint!
    Vi har så stort att man lätt får plats att gå ändå
    jezzzica skrev 2007-11-12 17:54:12 följande:
    Nu är sängen färdigmålad, och jag är faktiskt ganska så nöjd över reslutatet...Innan:undertiden färdig!
    Superfin! Där sover han gott!
    gemelli skrev 2007-11-12 12:49:57 följande:
    Finfin...www.blocket.se/vi/14162773.htm
    Najs!
    MildaMaränger skrev 2007-11-12 12:56:14 följande:
    jammi jammi
    Mums!
    Lisa1981 skrev 2007-11-12 08:09:17 följande:
    Bea, vilken fin tekopp. Hur gör du?? du måste vara övermänsklig Har ni några beskrivningar eller så?? Jag får inte ens till en boll eller muffins. Hur gör man, någon som har nån beskrivning???Jag kan ju virka men tydligen kan jag inte lista ut hur man ska göra...Kajsa, va fit det blir med sponten, vart är nästa ställe?? Kommer inte ihåg va mer jag skulle kommentera..Idag blir det anst.intervju för min del och sen ikväll ska jag jobba, så inget pyssel för min del...Är lite nervös inför intervjun.
    Hoppas att det har gått bra och du får jobbet.
    Karamellfabriken skrev 2007-11-12 11:41:40 följande:
    Hej vänner!Vi fick barnvakt i helgen och kunde riva ut diskbänken och stänga av vattnet igår.Så skönt men inget för mig som är äckelmagad.Ni kan inte ana vilken syn som mötte oss.  30 års skräp, snusk och skit under vaskskåpet. Urk och blä.Tackar nu min lyckliga stjärna att vi inte bestämde oss för att göra en budgetrenovering och behålla stommarna som vi först övervägde.Så skönt att rensa ur köket totalt och börja om från grunden.Jobbigt, rörigt och tidskrävande men samtidigt jätteroligt!
    Uck! Men fad fint ni kommer få det.
  • Det ljuva livet
    malins79 skrev 2007-11-12 19:41:04 följande:
    VSM, kan du inte ta ett kort från andra hållet, alltså från köket?Du kanske vill ha ett avlastningsbord där under och då är det lagom höjd. Man ska ju som sagt var kunna gå förbi utan att vara rädd att slå i hyllan.

Jag tycker att den är för nära taket.
    Sunna skrev 2007-11-12 19:47:43 följande:
    Vsm: Jag såg bara bilden först, och jag tyckte att det var superfint med hyllan.  Tror inte att det ser så mycket annorlunda ut om den hänger några centimetrar längre ner
    Det kanske inte gör det, men det stör mig !
  • Det ljuva livet
    Sunna skrev 2007-11-12 19:56:35 följande:
    Jag vet, jag kan störa mig på en halv centimeter om det skulle vara så Min sambo vägrar numera att spika upp tavlor, eftersom jag ändå går och flyttar runt dem i allafall!
    Min make är så underbart snäll att han säger att det inte är några bekymmer och flyttar på det mesta . *kääääär*
  • Det ljuva livet
    malins79 skrev 2007-11-12 20:10:06 följande:
    VSM, ni ska inte ha något avlastningsbord eller liknande under?Jag håller med att den sitter lite för högt, men hade det varit hemma hos oss hade maken vägrat att borra nya hål.
    Nä, inget bord under. Vi har tillräckligt med möbler just nu. 7cm ner får det bli.
    jezzzica skrev 2007-11-12 20:00:48 följande:
    min sambo muttrar bara och säger att nu sitter den där den sitter.... men jag är käääär ändå
    Min make muttrar minnsann om annat .
Svar på tråden Vita hem del 6