Inlägg från: Det ljuva livet |Visa alla inlägg
  • Det ljuva livet

Hej!

Tog en stund att läsa ikapp. Vilka fina badrum ni visat!

Bea: Svårt det där med julklapparna. Gillar inte heller grälliga leksaker *har fortfarande ångest för bilmattan sönerna fick för två år sen* Har ni bilar? Typ Bobbycars eller  en sån fin som Mimmi har? ( http://www.babyland.se/images/articles/700/PZ50050.jpg) Orkar du med ljudet så är det en klockren leksak (iaf i vår familj). Eller kanske nån snöleksak? En Snowracer?

Vi har tjuvstartat julen idag. Pojkarna åt risgrynsgröt, alla drack glögg samtidigt som vi lyssnade på julmusik. Sååå mysigt!

• Det ljuva livet
    gemelli skrev 2007-11-17 19:07:19 följande:
    Ååå när kan man köpa en sån där fin bil Kanske till nästa jul?
    Säkert! eller i 1års present ! Hur mår ni? Funkar amning och allt? Har du förlorat ca hälften av din IQ än ?
  • Det ljuva livet
    gemelli skrev 2007-11-17 19:29:19 följande:
    VSM,Vide mår som en prins. Har nog fått världens underbaraste lille son. Han är såå nöjd med livet hela tiden. Gråter "nästan" aldrig, sover i stort sätt hela tiden och när han är vaken så är han såååååå lugn. Nästan så man blir lite orolig. Men man ska väl bara njuta Själv har jag väl mått sådär, har grymt ont efter förlossningen. Amningen funkade bra till och med igårkväll då tårarna kom. Jag sa till mig själv att nu måste jag vila bröten ett tag. Var otroligt tungt att ta det bestlutet att ge ersättning.VARFÖR ÄR DET SÅ MED OSS SVENSKA KVINNOR?  Blir nästan arg på mig själv för att man känner sig misslyckad. Men idag har dom fått vila, så imorgon ska jag försöka igen, med amningsnapp. Börjar kännsa lite bätte i brösten nu...Hahaha ja du IQ vet jag inte om den varit på topp de senaste månaderna i alla fall.Menar du att det kommer bli ändå värre?
    IQ:n kommer att sjunka drastiskt de kommande månaderna ! Själv kunde jag inte para ihop 13 korvar med rätt antal korvbröd som nyförlöst . Hoppas att det hjälper med amningsnappen, det gör fruktansvärt ont med sår på brösten. Bepanthen har hjälpt mig plus att den funkar finfint  på små röda rumpor.
    Galet vad jag blir nostalgisk när jag tänker på tiden som nyförlöst .
  • Det ljuva livet

Hej Hej!
    Fy vilken morgon jag har haft idag. Vaknade 7.50, min arbetstid startade 6.30. Och min jobbarkompis ringde inte och väckte mig . Motiveringen var att hon tröttnat på folk som försover sig ! Detta är första gången på år och dar som jag försovit mig.. *sur*

Kajsa M skrev 2007-11-18 16:45:37 följande:
    Gjorde ju en krans igår av eucalyptus! Vet ni hur illa det luktar?! hoppas lukten bleknar!Men bladen är i alla fall fina
    Supersnyggt! *och jag har ingen aning om hur illa det luktar*
    Juleja skrev 2007-11-18 18:04:39 följande:
    Åh det här huset skulle jag vilja ha! www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/36971
    Åhhh, vilket hus!
    Kajsa M skrev 2007-11-18 18:10:10 följande:
    Har sytt ett överdrag till lampskärmen a la HD.Är det föööör romantiskt och pluttinuttigt? Snälla, var HELT ärliga nu! Blir inte ledsen!
    Det är helt perfekt om du frågar mig
    juliah skrev 2007-11-18 15:53:29 följande:
    juliasvitadrommar.blogspot.com/Här var det också lite nytt. Välkomna in!
    Underbar skål! Hur gjorde du? Grattis till repotagen ! Du behöver inte ha det minsta dåligt samvete för min skull. Och kommer du med i Aftonbladet så ska du se att Lantliv snart ringer på dörren .
    alabaster skrev 2007-11-18 10:09:15 följande:
    Hej jag hängde här förut, avreggade mig men nu är jag tillbaka, får man hänga på igen? Jag har saknat er!
    Hej! Välkommen tillbaks
    nublu skrev 2007-11-18 08:38:58 följande:
    Idag ska jag skriva färdigt min peckliga hemtenta (en seg historia!), baka lite och försöka få lite ordning på mitt kontor.Sen ska jag vräka mig på soffan med kursboken i organisation och ledarskap. Den har redan bjudit på flera aha-upplevelser så det känns inte som någon större uppoffring att läsa den.
    Peckligt var ordet . Lycka till !
    Kajsa M skrev 2007-11-18 12:25:08 följande:
    Samlar ihop spillronrna av mitt vita hem idag! Hade barnvakt igår så att vi skulle kunna gå ut och mysa på restaurang p vår bröllopsdag.Vi hade supermysigt på alla sätt.Kommer sen hem och då har min mamma färgat håret och suttit i min vita soffa medan färgen verkade. Och hon har färgat ner min Lexingtonkudde!  Det går inte bort heller!*morr*Sen hittar vi färg på parketten som inte heller går bort såklart.Mitt vita klaffbord har fått sig en omgång med bläckpennor.Och lillan har målat halva väggen i sitt rum.*tjurar*
    Nää, vad tråkigt vännen! Hon kanske inte är så rädd om sina egna saker och tänkte att eftersom du är hennes barn så är du inte heller det..
    knyttis skrev 2007-11-18 15:03:26 följande:
    Ja de verkligen pest med magsjuka då alla har det samtidigt! Maken och jag ligger i varsin soffa och sonen på madrass mellan och leker så gått han orkar...hemskt... Nublu- Lycka till med hemtenta! Skönt att få det gjort! Himmelbit- Sååå fina tomtar, vilka detajer, supersött
    Usch! Stackars er!
    Kajsa M skrev 2007-11-18 16:28:04 följande:
    Är detta för juligt tycker ni?(har ju inte röda band i!)
    Sååå fint! Inte det minsta för juligt.
  • Det ljuva livet
    mimmi006 skrev 2007-11-18 18:32:05 följande:
    VSM- vilken jobbar"kompis"...
    Eller hur!! Tydligen ska chefen ha sagt till henne att inte ringa och väcka folk! ( Vi har tre personer som kommer försent rätt ofta) Visst jag kan fatta att hon stör sig på det, men det känns jäkligt oträttvist att hon dra mig med samma kam.
  • Det ljuva livet

Bänken jag visade för ett tag sen är på plats. (sorgligt mörkt foto men ändå)

Nublu: Njut! Det finns ingen bättre känsla än när man är klar med något som man har haft hängande över sig länge. Lite så kände jag när jag var klar med swappen

Svar på tråden Vita hem del 6